مردم واوان چشم‌انتظار رفع مشکل آب
مردم واوان چشم‌انتظار رفع مشکل آب

قطعی مکرر و افت فشار آب در شهرک واوان شهرستان اسلامشهرموجب گلایه‌های مردمی شده و مردم این منطقه چشم‌انتظار رفع مشکل آب هستند.

خبرگزاری فارس-تهران، مدت‌هاست افت فشار و کیفیت پایین آب در ساعات قابل توجهی از روز باعث اعتراض اهالی شهرک واوان شهرستان اسلامشهر شده است؛ البته این مشکل صرفاً مربوط به امسال نیست و مردم این منطقه چند سالی است که با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

قطعی ۹ ساعته آب

یکی از اهالی منطقه فرهنگیان شهرک واوان در خصوص قطعی آب به خبرنگار فارس گفت: آب خانه‌هایمان از ساعت ۱۱ شب تا حدود ۸ صبح روز بعد قطع می‌شود.

یکی دیگر از ساکنان نیز با تایید این موضوع، از ناخالصی آب سخن گفت و ادامه داد: مسئول سازمان آب و فاضلاب شهرک واوان وضعیت ما را مشاهده کرده و برای حل این مسأله قول مساعدت داده است.

وی در ادامه از سازمان آب خواست که با گرفتن انشعابی با فشار مطلوب از خط لوله اصلی برای این منطقه به مشکلات آب پایان دهد.

 

فیلم|مشکلات آب منطقه فرهنگیان واوان از زبان مردم

قطعی بی‌برنامه!

در ادامه یکی دیگر از ساکنان منطقه فرهنگیان از وضعیت فشار آب در بهار و تابستان گلایه کرد و گفت: قطعی آب منطقه ما برنامه مشخصی ندارد و این مسأله موجب اختلال در زندگی‌ مردم شده است.

این شهروند در ادامه با اشاره به اینکه برای رفع بی‌آبی مجبور به ذخیره آب در دبه هستند، افزود: اینکه شهرداری با وجود کمبود آب شرب به ساخت‌وسازهای ساختمانی مجوز استفاده از آب شرب را می‌دهد، جای تأمل دارد.

آبفا پاسخگو نیست

​همچنین برخی ساکنان مجتمع چمران و محله امام زاده عیسی(ع) شهرک واوان با ارسال پیام‌هایی به خبرگزاری فارس از وضعیت قطعی و افت فشار آب در محل زندگی خود گلایه کردند؛ یکی از ساکنان مجتمع پاسارگاد خیابان فرهنگیان واوان نیز به خبرنگار فارس گفت: مسؤولان سازمان آب پاسخگوی مشکلات مردم نیستند.

آبفا: قطعی مکرر برق و مصرف بی‌رویه آب، ۲ عامل اصلی قطعی آب در واوان است

یوسف عرفانی‌نسب، مدیرعامل شرکت آبفای جنوب غرب استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر در تشریح مشکل قطعی و افت فشار آب در برخی از نقاط شهرک واوان این شهرستان، اظهار کرد: علت قطعی و افت فشار آب در شهرک واوان افزایش دمای هوا و در پی آن افزایش بی‌رویه مصرف آب بود که قطعی مکرر برق این مسأله را تشدید کرد.
 

مردم واوان چشم‌انتظار رفع مشکل آب

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر حدود ۲۹۰ مورد قطعی برق در مناطق واوان رخ داده است، گفت: قطعی‌های مکرر و طولانی مدت برق باعث خاموش شدن تعداد زیادی از پمپ‌های تقویت فشار شبکه منطقه شد و در نتیجه شاهد افت فشار در شبکه آبرسانی در برخی مناطق به ویژه در انتهای شبکه بودیم.

مدیرعامل شرکت آبفا جنوب غربی استان تهران در ادامه از کاهش میزان قطعی برق و آب در یک هفته اخیر خبر داد و افزود: موضوع قطعی برق حتی در مناطقی موجب قطعی آب منازل مسکونی شهروندان شد که با اقدامات انجام شده بخش زیادی از این مشکلات بطور موقت رفع شده است.
 

مردم واوان چشم‌انتظار رفع مشکل آب

بهره‌برداری از مخزن آب واوان تا ۳ ماه آینده

عرفانی‌نسب ادامه داد: برای رفع قطعی آب و معضلات شبکه آبرسانی واوان، حفر ۲ حلقه چاه و احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب شهرک واوان در دستور کار بود که ۲ حلقه چاه افتتاح و به شبکه آب وارد شدند اما احداث مخزن با پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصد تا ۳ ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای این پروژه ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: اگرچه اعتبارات جدید سال ۱۴۰۲ پروژه هنوز تامین نشده است اما پیمانکار پروژه در حال انجام کار است و امیدواریم با تامین منابع لازم سرعت کار افزایش پیدا کند.
 

برخی مواقع مجبوریم فشار آب را کم کنیم

گفتنی است مدیرعامل سابق آبفای جنوب غرب استان تهران سال گذشته در خصوص مشکلات آب‌رسانی به این مناطق گفته بود: در برخی از مناطق شهرستان به علت وجود محدودیت در تأمین آب آشامیدنی به شهروندان، مجبوریم شبکه آبرسانی را مدیریت و در برخی مواقع فشار آب شبکه را کم کنیم.

وی با بیان اینکه در معدود مناطقی هم به علت فرسودگی شبکه و عدم تحمل بار ناچار به کاهش فشار هستیم، در رابطه با کیفیت آب این مناطق افزود: از لحاظ استانداردهای بهداشتی آب شرب شهروندان هیچ‌گونه آلودگی میکروبی و بهداشتی ندارد و روزانه بیش از ۳۰۰ نمونه‌گیری و آزمایش توسط آزمایشگاه کنترل کیفیت انجام می‌شود.

اختصاص ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات آبی واوان

همچنین حسین حبیبی، فرماندار اسلامشهر سال گذشته در جلسه پیگیری مصوبات وزیر نیرو در خصوص سیستم آبرسانی و فاضلاب اسلامشهر با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مخزن ۵ هزار متر مکعبی واوان و ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل خطوط انتقال آب و جمع‌آوری آب چاه‌های این شهرک در سفر وزیر نیرو اظهار کرد: در حال حاضر این دو پروژه با روند مناسبی در دست اجرا قرار دارند و امیدواریم با تکمیل آنها پیش از فرا رسیدن تابستان سال آینده شاهد رفع بخش عمده مشکلات آب شرب واوان باشیم.

تشکیل کارگروه رفع مشکل آب با ورود رئیس جمهور

در ضمن سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور طی سفری که سوم آذرماه سال گذشته به شهرستان اسلامشهر داشت، دستوراتی را با هدف حل مشکلات مردم این شهرستان در حوزه آب و فاضلاب صادر کرد که برای رصد این مسائل کارگروهی تشکیل شد.
 

مردم واوان چشم‌انتظار رفع مشکل آب

شایان ذکر است پیش از این یوسف عرفانی‌نسب، مدیرعامل شرکت آبفای جنوب غرب استان تهران خردادماه امسال به خبرنگار فارس گفته بود که پروژه مخزن واوان در شهریورماه در هفته دولت افتتاح می‌شود.

لازم به ذکر است با گرانی مسکن و حضور گسترده مردم و اجاره‌نشینان در شهرستان اسلامشهر، رشد جمعیت مشکلات متعددی را در این شهرستان به وجود آورده که یکی از این مشکلات در حوزه آب است؛ این در صورتی است که ۶۰ درصد آب شرب شهرستان اسلامشهر از منابع زیر زمینی تامین می‌شود و با این وجود بیشترین نارضایی از افت فشار و بی‌کیفیت بودن آب مربوط به مناطقی از جمله واوان، چهاردانگه و شهرک امام خمینی(ره) است که در سال‌های اخیر بدون توجه به این زیرساخت‌ها به صورت نوساز و انبوه‌ساز در چرخه مصرف قرار گرفته‌اند.

گفتنی است شهرک واوان یکی از شهرک‌های جنوب غرب استان تهران و جزء شهرستان اسلامشهر می‌باشد که‌ قریب به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]