بذرپاش: مترو پرند پس از تامین برق افتتاح می‌شود
بذرپاش: مترو پرند پس از تامین برق افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از تامین کامل برق، تست گرم مترو پرند طی روزهای آینده انجام می‌شود و همزمان با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) با حضور رئیس ‌جمهوری افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، بازدید و بررسی وضعیت پروژه مترو پرند برای بهره برداری، عصر امروز با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در خط یک مترو از ایستگاه «فرودگاه امام خمینی(ره)» تا ایستگاه «شهر پرند» انجام شد.

بذرپاش در جریان این بازدید اظهار کرد: امروز به همراه فرمانده قرارگاه خاتم از مترو پرند بازدید کردیم و پس از تامین کامل برق، تست گرم مترو پرند طی روزهای آینده انجام می‌شود و همزمان با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) با حضور رئیس ‌جمهوری افتتاح خواهد شد. 

 

مصاحبه وزیر راه در جریان بازدید از مترو پرند

 

طبق اعلام وزیر راه قرار بود امروز تست گرم مترو پرند انجام شود، اما به دلیل عدم تامین برق به تعویق افتاد و به روزهای آینده موکول شد. 

 

بررسی وضعیت ریل‌های مترو پرند توسط وزیر راه

 

ایستگاه متروی پرند در ضلع جنوب شرقی شهر پرند واقع شده که با یک خط رفت و یک خط برگشت افتتاح خواهد شد و این امر به معنای بهره برداری از یک ایستگاه و ۱۹ کیلومتر مسیر تونلی در امتداد «خط یک مترو» است که تست سرد این مسیر، تیر ماه سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

پروژه‌ مترو پرند از سال ۱۳۸۴ مطالعات آن آغاز شد و سال ۱۳۹۱ کل پروژه به شهرداری تهران واگذار و ساخت آن آغاز شد. بخشی از پروژه حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) در سال ۱۳۹۶ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و بخش نهایی این طرح از ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر جدید پرند امسال پس از ۱۱ سال انتظار به بهره برداری می‌رسد.

بذرپاش: مترو پرند پس از تامین برق افتتاح می‌شود

 

شهر جدید پرند در شهرستان رباط‌کریم از توابع استان تهران واقع شده است که تعداد زیادی از واحدهای پروژه مسکن‌ مهر در این شهر قرار دارد. پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ـ ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قرار دارد. جمعیت حال حاضر شهر پرند حدود ۴۵۰ هزار نفر بوده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۵ تعداد ساکنان آن به مرز ۷۰۰ هزار نفر برسد. روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد دارند که با افتتاح مترو پرند تردد در این مسیر تسهیل می‌یابد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]