پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 51503
  • 24 دسامبر 2023 - 20:12
  • 69 بازدید
  • ۰ دیدگاه

عضو جدید تیم اقتصادی اردوغان؛ متخصص رمزارز و بلاک‌چین

عضو جدید تیم اقتصادی اردوغان؛ متخصص رمزارز و بلاک‌چین
عضو جدید تیم اقتصادی اردوغان؛ متخصص رمزارز و بلاک‌چین

اکوایران: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، فاطما اوزکول را به عنوان جدیدترین عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی این کشور برگزیده است. او یک استاد دانشگاه در دانشگاه مرمره استانبول است و در زمینه فناوری‌های بلاک‌چین و دارایی‌های دیجیتال فعالیت دارد.

به گزارش اکوایران، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، فاطما اوزکول را به عضویت در کمیته تعیین نرخ بانک مرکزی ترکیه منصوب کرده است.

به نوشته بلومبرگ، فاطما اوزکول یک استاد دانشگاه است که زمینه دارایی‌های کریپتو و فناوری بلاک‌‎چین در دانشگاه مرمره استانبول تدریس می‌کند. او تازه‌ترین عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی ترکیه محسوب می‌شود.

زمینه‌‌های اصلی تحقیقاتی فاطما اوزکول در بخش‌‎های حسابداری و مالی است و او دوره‌هایی با موضوعات فناوری بلاک‎چین و دارایی‌های کریپتو ارائه داده است.

اردوغان به دنبال پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه می، یک تیم اقتصادی جدید را گرد هم آورد و «حفیظه غایه ارکان» را که عضو پیشین موسسه مالی و بانکداری گلدمن ساکس بود، به عنوان رئیس بانک مرکزی برگزید. از زمانی که خانم ارکان هدایت بانک مرکزی را بر عهده گرفته، نرخ بهره به شکل متوالی افزایش یافته و اکنون به ۴۲/۵ درصد رسیده است.

بعید است که انتخاب فاطما اوزکول در کمیته سیاست پولی بانک مرکزی ترکیه بتواند سیاست مالی کنونی این کشور را تغییر دهد.

انتظار می‌رود دولت ترکیه پیش‌نویس قانونی را برای تنظیم دارایی‌های کریپتو در سال آینده میلادی ارائه کند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (۲ دی) از ۴۳ هزار و ۳۲۵ دلار تا ۴۳ هزار و ۹۹۴ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۴۳ هزار و ۷۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۶۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۳/۷۹ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۳ درصد رشد داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۲۶۷ دلار تا ۲ هزار و ۳۳۰ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از ۲۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۸/۲۹ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود ۲ درصد رشد داشته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟ 02 مه 2024

در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

دلار و سکه از مقاومت عقب نشست/ یوروی بازار زیر ریت جهانی معامله شد/ درخواست اصلاح نرخ نیما از رهبری بحث داغ بازار شد/ فنی‌ها می‌گویند بازار در حال پیدا کردن نقطه تعادل هست/ در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ 02 مه 2024

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴

اکوایران: شرکت تتر اعلام کرده سود خالص این شرکت در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به ۴/۵۲ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود.

02 مه 2024

بده‌بستان صندوق‌های طلا و درآمد ثابت در روزهای اخیر

بازار ارز و سکه از مرزهای مقاومتی عقب نشستند و قیمت دلار، سکه، درهم و طلای آبشده به کانال پایین‌تر برگشتند.  تحرکاتی که در سمت صندوق‌های طلا و صندوق درآمد ثابت در حال رخ دادن هستند  هم این گزاره‌ را تقویت می‌کند که بازار تا هفته بعد جان افزایش ندارد. در طی سه روز گذشته […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.