هدایای خاص برای زوج‌های جوان در هفته فرهنگی تهران
هدایای خاص برای زوج‌های جوان در هفته فرهنگی تهران

فرماندار تهران با اشاره به ۱۴۰۰ عنوان برنامه در هفته فرهنگی تهران گفت: تفاهم‌نامه مشترکی بین فرمانداری تهران و هتل‌های بین‌المللی، هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های سنتی منعقد می‌شود که تخفیف‌ها و هدایای خاصی برای زوج‌های جوان قائل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، احمد قیومی فرماندار تهران صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سالن همایش‌های فرمانداری تهران در تشریح برخی برنامه‌های هفته فرهنگی تهران اظهار کرد: هفته فرهنگی تهران با قریب به ۱۴۰۰ عنوان برنامه شروع شده است و این حاصل تلاش‌های چند ماه قبل معاونت‌های فرمانداری تهران است؛ هویت بخشی و تمرکز بر آن از کارها مهم این هفته است چراکه در گذشته محلات و شهر برای هر فرد مهم بود که امروز این کار کم رنگ شده فلذا برنامه‌های تهران‌شناسی برای شناخت مراکز فرهنگی و تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعدد برنامه‌ها تا امروز به این شکل سابقه نداشته است، افزود: تفاوت هفته تهران امسال با فعالیت‌‌های سال‌های گذشته در دو حوزه برنامه‌ریزی برای هفته تهران و پای کار آمدن دستگاه‌های اجرایی بر خلاف سال‌های گذشته است.

فرماندار تهران با اشاره به برخی برنامه‌های برگزار شده در این هفته، اضافه کرد: به طور خاص در روستاهای شهر تهران جشنواره‌های مختلفی با هدف شناخت تاریخچه و ظرفیت روستاها برگزار می‌شود که اعم این موارد در روستای مرجان‌آباد، جعفرآباد و سله بن و مخصوصا در مراکز روستاهای مرکز بخش هم‌اکنون در حال انجام است.

قیومی ادامه داد: فرمانداری تهران نمایشگاه دائمی را برای محصولات روستاهای شهر تهران به صورت فصلی در نظر گرفته است که به طور مثال این نمایشگاه در فصل زمستان در شهر آفتاب، در تابستان در روستای سله بن در بخش کن و در بهار در روستای همسین برپا می‌شوند و امیدواریم این اقدامات به تورهای گردشگری تهران متصل شوند و تورها از ظرفیت روستاها بهره ببرند که برای ایجاد جذابیت بیشتر این نمایشگاه‌ها از محصولات روستاییان بهره خواهند برد.

وی در ادامه با بیان اینکه درخواست نام‌گذاری روز تهران انجام شده است، گفت: باید توجه داشت که نام‌گذاری روز تهران تعلق خاص به یک شهر است و نام‌گذاری روز تهران نام‌گذاری سایر شهرهای کشور را در پی خواهد داشت؛ لذا این کار نیازمند پروتکل خاصی برای نام‌گذاری شهرهای کشور است.

قیومی بیان کرد: تفاهم‌نامه مشترکی میان فرمانداری تهران و هتل‌های بین‌المللی، هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های سنتی و پانسیون‌های تهران منعقد می‌شود که برای سه گروه سنی زیر بیست سال، بیست و یک تا سی سال و سی و یک تا چهل سال تخفیف‌ها و هدایای خاصی برای زوج‌های جوان قائل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح از پایان هفته جاری شروع خواهد شد، گفت: این برنامه ها برای اطلاع‌رسانی به زوج‌های جوان، به مراکز بهداشت ارائه می‌شود.

فرماندار تهران اضافه کرد: تفاوت این کار با دفعات قبل این است که حضور بخش خصوصی با ۱۲ هتل مذکور برای ارائه خدمت به زوج‌های جوان شروع خواهد شد و تا هفته فرهنگی سال آینده تعداد بیشتری از مراکز بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی با انعقاد تفاهم‌نامه به چرخه خدمت‌رسانی اضافه می‌شوند.

قیومی عنوان کرد: امیدواریم هفته فرهنگی را از امسال تا سال بعد پیگیری کنیم که در این خصوص از اختتامیه این هفته تا افتتاحیه هفته فرهنگی تهران در سال آینده آسیب‌شناسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]