۱۰ هزار نفر به زائران اربعین  در عراق خدمات رسانی می کنند
۱۰ هزار نفر به زائران اربعین  در عراق خدمات رسانی می کنند

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری تهران گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر از دستگاه‌های مختلف به زائران اربعین حسینی در عراق خدمات رسانی می کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، سیدکمال سادات مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری تهران و دبیر ستاد اربعین استان درباره جزئیات خدمات ارائه شده جهت برنامه اربعین حسینی اظهار کرد: ۱۰ هزار نفر در کشور عراق در موکب ها مستقر شده و به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند. 

وی در ادامه افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر از دستگاه های مختلف استان تهران اعم از استانداری، شهرداری‎ ها، هلال احمر، اورژانس و غیره در مرز و کشور عراق به زوار حسینی خدمات رفاهی و پزشکی ارائه می کنند.

سادات به برپایی موکب استانداری در شهر نجف اشاره کرد و گفت: این موکب در پارکینگ طبقاتی جنب وادی السلام روزانه پذیرنده ۷۰ هزار نفر بوده و علاوه بر اسکان در سه وعده غذایی از زائران پذیرایی می کند.

دبیر ستاد اربعین استان تهران با اشاره به بر پایی ۳۷ موکب در کشور عراق مطرح کرد: علاوه‌ بر این تعداد، در مرزها نیز مواکبی توسط شهرستان‌های استان تهران  و شهر تهران خدمات مختلفی از قبیل اسکان، پذیرایی، حمام و سرویس بهداشتی ارائه می‌دهند. 

وی از استقرار دستگاه یخ ساز در کشور عراق برای اولین بار خبر داد و گفت: روزانه ۱۵۰۰ تن یخ تولید و در بین مواکب به صورت رایگان توزیع می شود. 

سادات در تشریح اقدامات پزشکی بیان داشت: هلال احمر استان تهران  ۴ هزار پزشک و پرستار، نیروی عملیاتی و امدادی به کشور عراق اعزام کرده تا خدمات قابل قبولی ارائه دهند.

دبیر ستاد اربعین استان تهران ادامه داد: ۱۴۲ دستگاه خودرو امداد و نجات، عملیاتی، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به کشور عراق اعزام و همچنین ۸۳ مرکز درمانی تخصصی، درمانگاه و موکب های امداد و نجات بین شهری نیز فعال است. 

وی درباره ناوگان حمل و نقل عنوان کرد: ۷۵۰ دستگاه اتوبوس‌ و ون توسط شهرداری‌های استان و شهر تهران در مرز ایران و کشور عراق از مرکز شهر تا نقطه صفر مرزی و برعکس زائرین را جابجا می کند. 

سادات خاطرنشان کرد: در راستای اعزام کاروان های پشتیبانی و خروج خودروهای باری، خدماتی و امدادی از مرز در کمترین بازه زمانی گمرک غرب تهران نقش بسزایی ایفا کرد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]