چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 13938
  • 06 آگوست 2023 - 3:11
  • 159 بازدید
  • ۰ دیدگاه

استخراج بیت‌کوین دیگر نمی‌صرفد؟

استخراج بیت‌کوین دیگر نمی‌صرفد؟
استخراج بیت‌کوین دیگر نمی‌صرفد؟

اکوایران: تحلیل جدید موسسه آلفا طی یک پیش‌بینی نشان می‌دهد که استخراج بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ و بعد از آن تنها در صورتی سودآور خواهد ماند که قیمت این ارز دیجیتال به صد هزار دلار و بالاتر از آن برسد.

به گزارش اکوایران، تجزیه و تحلیل موسسه آلفا نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین نه تنها باید بیش از سه برابر شود و به صد هزار دلار برسد، بلکه باید بالاتر از این سطح باقی بماند تا فعالیت ماینرها در سال ۲۰۲۴ و بعد از آن امری سودآور باقی بمانند.

با توجه به آنچه در پیش است، مزارع معدنی، به ویژه آنهایی که سهام آنها در بورس‌های ایالات متحده فهرست شده است، از جمله Riot و Marathon، در مقطع حساسی قرار دارند. ممکن است تغییری ایجاد شود، مگر اینکه تغییراتی در نرخ هش، سختی، یا هزینه‌های برق ایجاد شود.

به طور خاص در سال ۲۰۲۳، سهام استخراج بیت‌کوین سهام برتر بوده است. در حالی که نوسانات بیت‌کوین کاهش یافته است و قیمت‌ها به زیر ۳۱۸۰۰ دلار رسیده است، سهام Riot، Marathon Digital و سایر مزارع استخراج معدنی محبوب بیش از دو برابر شده است.

معمولاً عملکرد سهام استخراج کریپتو ارتباط نزدیکی با عملکرد بیت‌کوین در بازار ثانویه دارد. هنگامی که قیمت بیت‌کوین افزایش می‌یابد، قیمت سهام استخراج کریپتو افزایش می‌یابد و بالعکس. با این حال، این روند به دلیل واگرایی بین سهام ماینرهای کریپتو و قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳، تغییر کرده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
آتش‌بس در بازار طلا/ کف و سقف حباب سکه چند است؟ 01 مه 2024

آتش‌بس در بازار طلا/ کف و سقف حباب سکه چند است؟

اکوایران: احتمال آتش‌بس در سرزمین‌های اشغالی افزایش محسوسی یافته است. همین خبر در کنار انتظارات از تصمیم فدرال رزرو، اونس جهانی طلا را نزولی کرد. در طرف دیگر و در ایران نیز بهانه التهابات بازار ارز که مدتی تحت تأثیر افزایش تنش‌های ژئوپلتیک منطقه‌ای بود با این خبر از دست می‌رود، به همین خاطر آتش بس در روز جاری از کانال اونس و دلار به بازار طلا رسید.

01 مه 2024

اما و اگرهای شاخص دلار در برابر یورو

شاخص دلار برای آینده خود چشم انتظار وضعیت اقتصاد اروپا و قدرت یورو است که علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی در مورد آن توضیح می دهد.   ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید. [کل: ۰ میانگین: ۰]

01 مه 2024

ارز برای تولیدکنندگان چند آب می‌خورد؟

احمد شیروانی، دبیرکل انجمن ملی صنعت پخش ایران می‌گوید: شکاف فعلی بین قیمت رسمی و بازار حدود ۲۰ هزار تومان است که باید به این رقم نرخ صرافی را هم اضافه کرد. با اضافه کردن این عدد حداقل شکاف ارزی که تولیدکنندگان پرداخت می کنند بین ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان است. او با گلایه […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.