ثبت نام ۱۵۶۵ داوطلب انتخابات مجلس در استان تهران طی چهار روز
ثبت نام ۱۵۶۵ داوطلب انتخابات مجلس در استان تهران طی چهار روز

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از ثبت نام ۱۵۶۵ داوطلب انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌های انتخابی استان تهران خبر داد.

سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران و رئیس ستاد انتخابات استان تهران در گفت و گو با خبرنگار فارس در خصوص ثبت نام نهایی متقاضیان انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:یک شنبه، چهارمین روز ثبت نام‌نهایی متقاضیان انتخابات مجلس شورای اسلامی؛  ۶۲۹ داوطلب  ثبت نام خود را قطعی کردند و شمار ثبت‌ نام‌ کنندگان تاکنون به ۱۵۶۵ نفر رسید.

رییس ستاد انتخابات استان تهران درباره ترکیب آماری داوطلبان در نام‌نویسی نهایی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون را با ترکیب ۸۶ درصد مرد و ۱۴درصد زنان اعلام کرد.

جوهری به ترکیب سنی داوطلبان اشاره کرد و گفت: داوطلبان در رده های سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ( ۸ درصد)، ۳۵ تا ۴۰ سال ( ۱۸ درصد)،  ۴۰ تا ۴۵سال ( ۲۳درصد) و ۴۵تا ۵۰سال ( ۱۶ درصد) و ۵۰ تا ۵۵ سال (۱۴درصد) ۵۵ تا ۶۰ سال(۱۱درصد) و ۶۰ تا ۶۵ سال (۶درصد) ۶۵ تا ۷۰ سال (۳درصد) و ۷۰ تا ۷۵ سال (۱در صد) تا کنون ثبت نام کرده‌اند.

معاون سیاسی استانداری تهران با ارائه گزارشی از سابقه داوطلبانی که در این دوره ثبت نام خود را نهایی کردند، افزود: ۴ درصد از داوطلبان سابقه نمایندگی ادوار مجلس دارند.

وی درباره ترکیب شغلی داوطلبان گفت: کارمندان، بازنشستگان،فرهنگیان، شغل آزاد، استاددانشگاه، وکیل و قاضی، نماینده مجلس، پزشک و روحانی و نظامی۱۰ شغل نخست داوطلبانی هستند که ثبت نام خود را نهایی کردند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران بیان کرد: تاکنون در تمامی حوزه‌های انتخابی استان ۱۵۶۵ نفر ثبت نام کرده‌اند.
 

ردیف حوزه انتخابیه  تعداد ثبت‌نامی
۱ تهران ،ری،اسلامشهر و پردیس ۱۳۸۰ نفر
۲ شهریار،  قدس و‌ ملارد ۷۲ نفر
۳  دماوند و فیروزکوه ۳۸ نفر
۴ رباط کریم و بهارستان ۳۴ نفر
۵ ورامین ،پیشوا و قرچک ۱۶ نفر
۶ پاکدشت  ۱۷ نفر

 

وی در خصوص ثبت نام اقلیت‌های دینی بیان کرد: مسیحیان آشوری و کلدانی ۳نفر، مسیحیان ارامنه شمال کشور ۳نفر، زرتشتیان ۲نفر، کلیمیان ۰ نفر، تا پایان روز چهارم، ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

جوهری تاکید کرد: آن دسته از داوطلبانی که در مرحله پیش ثبت نام، نام نویسی کرده و کد رهگیری دریافت کردند مجاز به ثبت نام نهایی هستند که ثبت نام تا ساعت ۱۸/۰۰ روز چهارشنبه این هفته سوم آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش فارس: ثبت نام نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۷ مهر به مدت یک هفته آغاز شده و داوطلبان می توانند از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir بصورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]