ساخت و سازهای غیرمجاز در دماوند باید تعیین تکلیف شود
ساخت و سازهای غیرمجاز در دماوند باید تعیین تکلیف شود

امام جمعه دماوند با تاکید بر تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: برخی ساخت و سازهای غیرمجاز چند سال طول کشیده تا تکمیل شود و در این مدت مقابله نشده است لذا باید با کسانی که ترک فعل داشته‌اند، برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند در نشست شورای اداری شهرستان با اشاره به سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه هفته قبل اظهار کرد: یکی بودن مطالب خطبه‌های نماز جمعه دماوند و رودهن در خصوص وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب آنها بدون هماهنگی قبلی بوده و موضوعات مطرح شده به خاطر گله‌مندی مردم بوده است. منظور ما عموم مردم است و اصحاب قدرت و ثروت را نمی‌گوییم و البته کسی از آنها به ما مراجعه نکرده است.

امام جمعه دماوند گفت: مسأله ساخت و ساز غیرمجاز و مقابله با آن، گریبان‌گیر کشور و شهرستان دماوند شده است؛ ما با ساخت و سازهای غیرمجاز مخالف هستیم و توصیه داریم که همه قانون را رعایت کنند و کارهای خود را قانونی انجام دهند.

 فتاح‌دماوندی با بیان اینکه باید اراضی که قابلیت کشاورزی ندارد، تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: برخی مردم صاحب زمینی هستند که در آن امکان کشاورزی وجود ندارد؛ جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر، باید بررسی کند که چرا برخی موارد با حرف مردم تناقض دارد.

وی با اشاره به اینکه روی سخن ما با دستگاه قضایی نبوده است، بیان کرد: دستگاه قضایی به قانون عمل می‌کند؛ اگر شکایتی از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی یا غیره به دادگستری نرود، سرخود پرونده قضایی برای کسی تشکیل نمی‌شود.

امام جمعه دماوند با قدردانی از دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد و ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: برخی اراضی مرغوب کشاورزی را با قیمت ارزان خریداری و آن را به شهرک‌های مسکونی تبدیل می‌کنند؛ باید با آنها برخورد شود.

فتاح‌دماوندی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، باید اراضی کشاورزی حفظ شود. سئوال اینجاست تکلیف برخی زمین‌هایی که مردم مالک هستند و در طول سال‌های گذشته در آن کشاورزی نشده و اکنون قابلیت کشاورزی هم در آن وجود ندارد، چیست؟

مردم از ناعدالتی در تخریب‌ها ناراحت هستند

امام جمعه دماوند در ادامه اظهار داشت: تخریب‌های ساخت و سازهای غیرمجاز که انجام می‌شود، آیا زمین‌های آنان به چرخه تولید باز می‌گردد؟ مشاهدات عینی می‌گوید که این زمین‌ها به چرخه تولید بازنگشته است.

فتاح‌دماوندی با اشاره به اینکه سخنان امروز بارها طی هفت سال گذشته مطرح شده است، افزود: این مسأله ساخت و ساز غیرمجاز باید برطرف شود؛ اگر نیاز به اصلاح قوانین است که مجلس باید پاسخگو باشد یا اگر دولت مسئولیت دارد، باید تکلیف مردم را مشخص کند.

وی تصریح کرد: در روند انجام ساخت و سازهای غیرمجاز، شاید هزاران چاه غیرمجاز حفر شده که امروز منابع آبی را تهدید می‌کند؛ اگر از روز اول با آن برخورد شده بود، اکنون شاید تنش آبی کمتری را داشتیم.

امام جمعه دماوند بیان کرد: حرف ما، با کسانی است که باید از روز نخست با ساخت و سازهای غیرمجاز مبارزه می‌کردند و نکردند؛ برخی بناها چند سال طول کشیده تا تکمیل شده، چرا در این مدت مقابله نشده است؛ باید با کسانی که رشوه گرفتند یا ترک فعل داشته‌اند، برخورد شود.

فتاح‌دماوندی تأکید کرد: اگر قرار است که تخریبی صورت بگیرد، باید همه ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب شود؛ مردم از ناعدالتی در تخریب‌ها ناراحت هستند و می‌خواهند این موارد تعیین تکلیف شود و بار ترک فعل بعضی از ادارات را نباید دستگاه قضایی به دوش بکشد.

پایان پیام/۶۷۰۱۵/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]