اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان تهران برگزار شد
اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان تهران برگزار شد

اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان تهران با حضور مسئولان و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، آیین اختتامیه بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استان تهران با مشارکت بیش از ۱۸۰۰ هنرمند و ۱۳۰ اثر منتخب، به همراه تجلیل از هنرمندان با حضور مسئولین کشوری و استانی شامگاه چهارشنبه یک آذر ماه در باغ هنرمندان برگزار شد.

در این حشنواره در دو بخش خیابانی مجموعا ۱۳۰ اثر منتخب شد‌ه‌اند که ۱۰۰ اثر در بخش تئاتر صحنه‌ای و ۳۰ اثر در بخش تئاتر خیابانی در شهرستان‌های تهران و استان تهران به مرحله تولید رسید.

علی فروزانفر مدیرکل ارشاد استان تهران، در آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان ضمن خیر مقدم و قدردانی از اساتید، هنرمندان و میهمانان، اظهار کرد: در مهم‌ترین رویداد هنری استان تهران هستیم، انجمن هنرهای نمایش استان تهران و انجمن‌ نمایشی استان یکی از قدیمی‌ترین و بهترین برنامه‌های فرهنگی استان تهران به شمار می‌آید.

 

فروزانفر افزود: امروز دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران در سال آینده را نیز معرفی خواهیم کرد و مانند امسال تصدی گری نخواهیم کرد و کار را به انجمن نمایش می‌سپاریم.

وی تاکید کرد: شهرستان‌های تهران نقش محوری در جشنواره داشتند که در سال آینده حتما باید توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های تهران داشته باشیم و شهرستان‌های استان تهران نیز نقش محوری باید داشته‌ باشند.

مدیرکل ارشاد استان تهران گفت: برای سال آینده فضای پایلوت تئاتر محراب با فضای مجهزتری در اختیار شهرستان‌های استان تهران قرار خواهد گرفت و قولی که ما از دوستان گرفته‌ایم این است که در سال آینده با یک تئاتر و یک مجموعه تالار نمایشی حرفه‌ای بازسازی شده در شان هنرمندان استان تهران در خدمت خواهیم بود.

در ادامه همچنین محمود سالاری معاون هنری وزارت ارشاد، اظهار کرد: متاسفانه برخی آثار را که در سالن‌های تئاتر دیدم کمی رنگ و لعاب ناامیدی دارند؛ امیدوارم که ما رسالت امید دادن به مردم را فراموش نکنیم.

در ادامه نیز ضمن تجلیل پیشکسوتان تئاتر استان از ۳۰ هنرمند در بخش تئاتر خیابانی و ۱۰۰ هنرمند بخش صحنه‌ای تجلیل شد.

شایان ذکر است در این مراسم امیرحسین شفیعی به عنوان دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران در سال ۱۴۰۳ معرفی شد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]