آلودگی هوا ۴ درصد ماموریت‌های اورژانس را افزایش داد
آلودگی هوا ۴ درصد ماموریت‌های اورژانس را افزایش داد

رئیس اورژانس استان تهران گفت: کمبود ۴۲۰ پایگاه اورژانس و ۱۸۴۰ نیروی انسانی در استان تهران علت برخی دیر رسیدن‌های آمبولانس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، محمداسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران پیش از ظهر امروز در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ کسری بودجه اورژانس پابرجا است اما در برنامه هفتم اتفاقات خوبی افتاده و یک درصد از فروش خودرو و موتورسیکلت، به منظور توسعه ناوگان آمبولانس و موتورلانس به اورژانس اختصاص یافت که از سال دوم ابلاغ برنامه، اجرا خواهد شد.

وی گفت: طبق برنامه هفتم دو اتفاق مثبت داشتیم یکی در حوزه هوایی که تا به امروز اورژانس هوایی هیچ حکم و ردیف پایدار نداشت و برای اولین بار حکم اورژانس هوایی صادر شد و دیگری در حوزه توسعه تجهیزات ناوگان می‌توانیم بگوییم اورژانس در کنار هلال احمر از سال ۱۴۰۴ اتفاقات مثبتی خواهد داشت.

رئیس اورژانس استان تهران در رابطه با دیر رسیدن اورژانس در برخی مواقع، تصریح کرد: براساس برنامه ششم توسعه، در استان تهران باید ۷۱۵ پایگاه داشته باشیم در حالی که با همه پایگاه‌هایی که در دولت سیزدهم پس از سال‌ها افتتاح شده در حال حاضر ۲۹۵ پایگاه داریم و ۴۲۰ پایگاه کسری داریم.

وی اضافه کرد: به همین ترتیب کمبود ناوگان آمبولانس و غیره نیز داریم و ۱۸۴۰ کسری نیروی انسانی در استان تهران وجود دارد لذا با همه تلاش همکاران اورژانس، به دلیل این کمبودها گاهی دیر رسیدن اتفاق می‌افتد.

آلودگی هوا ۴ درصد از ماموریت‌های اورژانس را افزایش داد

توکلی با اشاره به آلودگی هوای تهران بیان کرد: آلودگی هوا حجم ماموریت‌ها را افزایش داده و اخیرا ۴ درصد از ماموریت‌ها افزایش پیدا کرده است که به منظور خدمات رسانی سریعتر در میادین اصلی شهر اتوبوس آمبولانس و کلینیک سیار مستقر کردیم.

وی ادامه داد: تاکید می‌شود افراد زیر ۵ سال و بالای ۵۵ سال و بیماری های قلبی و تنفسی از تردد در خارج از منزل پرهیز کنند ضمن آنکه توصیه می‌شود شهروندان مصرف میوه، سبزیجات و نوشیدنی را افزایش دهند و از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند.

رئیس اورژانس استان تهران با اشاره به آسیب‌های زلزله خاطرنشان کرد: مانورهای زلزله که توسط شهرداری تهران و سازمان‌های دیگر اجرا می‌شود تاثیرات خوبی دارد و مردم نیز باید اقدامات قبل از زلزله از جمله شناسایی نقاط امن منزل و خروجی‌های اضطراری را یاد بگیرند چرا که بیشترین آسیب‌ها موقع فرار اتفاق می‌افتد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]