بتن‌ریزی پای درختان، برای بهسازی «جاده جنگل» لواسان!
بتن‌ریزی پای درختان، برای بهسازی «جاده جنگل» لواسان!

محمد که یکی از دوست‌داران محیط زیست در منطقه لواسان است می‌گوید« پای درختان جاده جنگل بتن ریخته شده است»، فرماندار شمیرانات نیز در این باره می‌گوید «قصور از پیمانکار» است که «تذکر لازم داده شده است».

خبرگزاری فارس – تهران، محمد که یکی از دوست‌داران محیط زیست در منطقه لواسان است می‌گوید« دو روز پیش دیدم پای تعدادی از درختان جاده جنگل بتن ریخته اند»؛  او که حدود ۸ سال است به صورت خودجوش جزء محافظان طبیعت به شمار می‌آید معتقد است «سیمان به مرور باعث خشک شدن درخت می‌شود».

جاده جنگل یکی از جاده‌های محلی بین لواسان بزرگ و کوچک به شمار می‌آید که مردم بومی منطقه به صورت محدود از آن تردد می‌کند.

عملیات بهسازی و آسفالت این جاده از مرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است که همان موقع راهداری به صورت غیراصولی شروع به هرش درختان کرد که با پیگیری خبرنگاران این موضوع اصلاح شد. (ماجرای هرس غیراصولی درختان «جاده جنگل» لواسان چه بود؟)

به گفته مجتبی ذاکریان فرماندار شهرستان شمیرانات، «پیمانکار که در حال درست کردن آبراه بوده طی مشورتی اشتباه با فردی غیر مسئول این اشتباه را مرتکب شده» که در این خصوص به «راهداری تذکر» لازم داده شده است.

«اصلاح بتن ریزی پای درختان» و جایگزن کردن «سنگچین» به جای بتن ریزی در حاشیه جاده از تکالیفی می‌باشد که فرماندار شمیرانات برای پیکانکار مشخص کرده است.
 

بتن‌ریزی پای درختان، برای بهسازی «جاده جنگل» لواسان!

 

جمشید جویباری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات نیز معتقد است «این جاده در دامنه است و آب به ریشه درخت می‌رسد و این درختان از روان آب‌های فصلی استفاده می‌کنند».

جویباری می‌‌گوید «پس از مشاهده این مسئله به راهداری و پیمانکار ابلاغ کردیم که از آن رویه جلو گیری و اصلاح به عمل آید».

به گفته او «دور درخت را باید بتراشند» تا از سطح خاک قادر به آبیاری باشیم، فرماندار شمیرانات می‌گوید فقط پای «۲۰ اصله درخت» بتن ریزی شده است.

سیداحمد حسینی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان شمیرانات نیز «قصور» را از جانب پیمانکار می‌داند که برای جبران آن باید «کمپرسور بیاورند و دور درخت را خالی کنند».

او می‌گوید «از ادامه آن اقدام جلوگیری شده است و نا هماهنگی‌هایی بود که رفع خواهد شد».

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]