امام جمعه شهرری: وتوی آمریکا نشانه ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی است
امام جمعه شهرری: وتوی آمریکا نشانه ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی است

امام جمعه شهرری گفت: وتوی آمریکا نشانه ناکارآمدی سازمان‌های بین المللی بوده و چراغ سبزی برای جنایات دیگر اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و توصیه به برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم فاطمیه اظهار کرد: ولایت‌مداری و عفاف و حجاب این بانوی بی‌نظیر جهان برای همه ما باید الگو باشد که متاسفانه وضعیت بد حجاب جامعه امروز برای مؤمنان، متدینان و دلسوزان لکه‌ای ننگ و نگران کننده است که برخی دشمنان خارجی و داخلی هم به این معضل دامن می‌زنند.

وی با اشاره به نمونه‌های تاریخی و درس‌آموز حجاب و عفاف حضرت زهرا(س) گفت: ریشه حجاب عفت و پاکدامنی است و براساس بیان قرآن کریم نگاه، کلام، رفتار و پوشش زن باید عفیفانه باشد.

امام جمعه شهرری عشق به اسلام و مخالفت با اسلام را با حجاب عنوان کرد و افزود: نشان دادن مسلمانی و اسلامی بودن جامعه با حجاب است و خانواده‌ها توجه کنند و امام صادق(ع) به زیبایی فرمود خوشا به حال فرزندی که مادرش عفیفه باشد.

شاهچراغی به فرمایشات رهبری درخصوص برگزارکنندگان کنگره شهدای آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: تلاش کنیم جوشش خون شهدا از جوش نیفتد و این گوهر گران‌قدر را به فرزندان خود منتقل کنیم.

وی با گرامیداشت ۲۷ آذرماه شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: وحدت دانشگاه و حوزه وحدت انگیزه و اندیشه است که باید  به هم نزدیک شوند چرا که دین و دنیای مردم در دست آنها است و در مقابل خون شهدا مسؤول هستند و نباید از مسیر هم جداشوند.

امام جمعه در تذکر پایانی خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه ده هفته از حادثه غزه می‌گذرد، ابراز کرد: بیش از  ۱۹ هزار شهید و ۵۰ هزار مجروح از جمله جنایات اسرائیل شکست خورده است و در سه هدف خود یعنی نابودی حماس، کوچ و آوارگی مردم غزه و تبدیل غزه به منطقه‌ای امن برای آرامش خودشان ناکام ماندند.

شاهچراغی با تأکید بر اینکه اسرائیل با مدیریت آمریکا سرپاست وگرنه یک روز هم نمی‌تواند دوام بیاورد، اضافه کرد: اسرائیل در میدان نظامی و اهداف دیپلماسی شکست سختی خورده است.

وی با اشاره به وتوی آمریکا خاطرنشان کرد: وتوی آمریکا نشانه ناکارآمدی سازمان‌های بین المللی بوده و چراغ سبزی برای جنایات دیگر اسرائیل است.

امام جمعه شهرری وتوی آمریکا را به معنای سنگ‌ها را بستن و سگ‌ها را رها کردن دانست و اعلام کرد: آمریکا و اسرائیل به بن بست رسیده و نفرت مردم جهان در تمام دنیا نسبت به آمریکا تشدید شده و شعار مرگ بر آمریکا در اکثر نقاط جهان طنین‌انداز شده است.

شاهچراغی با یادآوری اینکه سلاح‌هایی که آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داده است برای ایران آماده کرده بود، گفت: ما باید تلاش کنیم به هر شکل ممکن برای دفاع مردم غزه کوتاهی نکنیم تا ریشه آمریکا و اسرائیل به طور کامل قطع شود.

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]