گشت‌های مشترک شب یلدا در پردیس آغاز شد
گشت‌های مشترک شب یلدا در پردیس آغاز شد

رئیس اتاق اصناف پردیس گفت: گشت‌های مشترک ویژه شب یلدا با حضور بازرسان تمامی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد و با واحدهای صنفی که اقدام به گرانفروشی و کم فروشی کنند، قاطعانه برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، علی فرخی رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس، صبح امروز در جمع خبرنگاران درخصوص برگزاری گشت‌های مشترک برخورد با گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار در‌ این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی به جز صدور جوار و ساماندهی صنوف، فعالیت هایی مانند بازرسی و نظارت بر صنوف برگزاری گشت های مشترک و همکاری با دیگر ادارات شهرستان است.

وی گفت: طی ۹ ماه گذشته واحد بازرسی اتاق اصناف علی رغم کمبود امکانات و نیروی انسانی با برگزاری بیش از ۴ هزار بازرسی و تشکیل ۳۷۰ پرونده و ارسال به اداره تعزیرات فعال بوده است.

رئیس اتاق اصناف پردیس افزود: در این بین ۹۸۰ گشت مشترک عفاف و حجاب و برخورد با واحدهای هنجار شکن با حضور مسوولان شهری و شهرستانی برگزار و با اینگونه واحدها برخورد شده و این روند ادامه دار است.

فرخی با بیان اینکه از ۲۶ ضمن ارگانی‌ که میبایست در حوزه عفاف و حجاب فعال باشند فقط ۵ دستگاه  فعال هستند، عنوان کرد: مشکل واحدهای تولیدی و صنفی مانند قطعی برق، نداشتن آب شرب، گاز مایع، آسفالت و غیره است باعث کوچ واحدهای تولیدی زیادی از این منطقه شده که می طلبد مسوولان استانی و شهرستانی اقدامی عاجل در این حوزه انجام دهند.

۶۷۵ مشاور املاک در پردیس فاقد مجوز هستند

وی اضافه کرد: بارزسی‌ها از اتحادیه صنف مشاوران املاک که دومین اتحادیه بزرگ شهرستان پردیس است، ادامه دارد که از ۲ هزار و ۵۰ عضو شناسایی شده این اتحادیه ۶۷۵ واحد آن فاقد مجوز هستند که بسیاری از این واحدها پلمب و اخطار پلمب دریافت کرده‌اند.

رئیس اتاق اصناف پردیس تصریح کرد: در حوزه املاک اتاق اصناف با گشت های مشترک و تعاملی با دستگاه های نظارتی به جرایم واحدهای متخلف رسیدگی کرده که منجر به کاهش شدید قیمت و کوتاه شدن دست دلالان از مساکن شهرستان گردیده است.

فرخی افزود: گشت‌های مشترک ویژه شب یلدا با حضور بازرسان تمامی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد و با واحدهای صنفی آجیل فروشی، میوه فروشی، شیرینی فروشی و خشکه پزان که اقدام به افزایش قیمت، گرانفروشی، کم فروشی و غیره کنند برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]