معاون سیاسی استاندار تهران: امکانات دولتی به طور مساوی در اختیار همه داوطلبان قرار می‌گیرد
معاون سیاسی استاندار تهران: امکانات دولتی به طور مساوی در اختیار همه داوطلبان قرار می‌گیرد

معاون سیاسی استاندار تهران گفت: همانطور که تاکید داریم دستگاه ها ظرفیت خود را در اختیار کاندیدا قرار دهند در مقابل اگر دستگاهی به ویژه شهرداری‌ها و شوراهای شهر اگر از ظرفیت خود برای کاندیدا یا حزب خاصی استفاده کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، عباس جوهری معاون سیاسی استاندار تهران در نشست تخصصی انتخابات که سه شنبه ۵ دی ماه در برج میلاد برگزار شد اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن توپخانه تبلیغاتی و بمباران رسانه‌ای خود را فعال کرده است. در تعابیر رهبری نکات مهمی در مورد انتخابات است؛ ایشان فرمودند سرنوشت نظام مقدس جمهوری به انتخابات گره خورده است. قطعا این تعابیر مسئولیت ما در امر انتخابات را بیشتر می‌کند.

وی گفت: امسال انتخابات ویژگی دیگری هم دارد چراکه قانون انتخابات تغییر کرده و پیچیده تر و بهتر شده است.

معاون سیاسی استانداری تهران با بیان اینکه نسبت به دوره قبل ۶۶ درصد رشد در پیش ثبت نام داشته‌ایم، بیان کرد: در پیش ثبت نام استان تهران شاهد رشد خوبی بودیم و ۱۲ هزار و ۵۳۷ نفر در پیش ثبت نام مشارکت کردند که ۶ هزار و ۸۰ هزار نفر پیش ثبت نامشان نهایی شد. با این وجود برای هر کرسی ۱۶۰ نفر استقبال شده است.

جوهری افزود: بعضا شبهاتی در رد صلاحیت‌ها مطرح می‌کردند در صورتی که این اتفاق از طریق مرجعی که معتمدان مردم در آن هستند انجام شد و فقط ۷ درصد ثبت نام کنندگان عدم تایید گرفتند که این اتفاق از طریق مراجع پنج گانه انجام شده است.

وی افرود: کارهای خوبی در سه حوزه رقابت، امنیت و سلامت انتخابات انجام شده و اولویت امروز ما در حوزه مشارکت است. همه دستگاه‌ها باید در حوزه خود به ستاد انتخابات برنامه تحویل دهند و بنا بر دستور استاندار در پایان این اقدامات ارزیابی می‌شود که ما در این خصوص از مدیران انتظار ابتکار داریم.

معاون سیاسی استانداری تهران ادامه داد: در بحث انتخابات ستاد انتخابات استانداری تهران نیست بلکه ستاد استان تهران است و همه مدیران استان در این خصوص تکلیف دارند. همچنین از لحاظ قانونی تمام فرمانداران و بخشداران و نهادها و موسسات و شهرداری‌ها امکانات و ظرفیت‌های خود را تا پایان انتخابات در اختیار این کار انجام دهند.

جوهری گفت: در امر انتخابات با کسی تعارف نداریم. ماده ۸۱ قانون انتخابات در حوزه تبلیغات است که با این قانون به سمت عدالت بیشتر در انتخابات رفته‌ایم و صداوسیما در این خصوص وظایفی دارد.‌

وی تاکید کرد: همانطور که تاکید داریم دستگاه ها ظرفیت خود را در اختیار کاندیدا قرار دهند در مقابل اگر دستگاهی به ویژه شهرداری‌ها و شوراهای شهر اگر از ظرفیت خود برای کاندیدا یا حزب خاصی استفاده کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]