وزیر کشور: ۴ مولفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات را برقرار می‌کنیم
وزیر کشور: ۴ مولفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات را برقرار می‌کنیم

وزیر کشور در نشست تخصصی انتخابات که در برج میلاد برگزار شد، گفت: وظیفه داریم انتخابات را بر اساس چهار مولفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت که رهبر انقلاب فرمودند برگزار کنیم، باید همگان در چارچوب تحقق این مولفه‌ها تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، احمد وحیدی، وزیر کشور صبح سه شنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۲ در نشست تخصصی انتخابات که در برج میلاد و با حضور مدیران اجرایی انتخابات استان تهران برگزار شد با اشاره به مظلومیت و مقاومت مردم فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: مقاومت مردم غزه در این برهه تاریخی بی‌سابقه است و جنایات رژیم صهیونیستی نیز در عمری که البته سراسر قتل و کشتار است،‌ نیز تا امروز به این شکل نمایان نشده بود.

وی با بیان اینکه در این جریانات آمریکا نیز سخن امام خمینی(ره) را تأیید و شیطان بزرگ بودن خود را به نمایش گذاشف تصریح کرد: حتی خون کودکان و زنان و مادران در غزه نیز نتوانست وجدان آنها را بیدار کند و می‌بینیم با آتش‌بس در غزه مخالفت می‌کنند و آن را وتو می‌کنند.

وزیر کشور افزود: تظاهراتی که امروز انجام میشود نشان دهنده تنفر مردم از رژیم حاکم، که به نام دموکراسی دروغین و غیرواقعی سرکار آمده است. بدترین جنایات را انجام میدهد در عین حال از انسانیت دم میزند، لذا این موکراسی که می گویند یک دروغ بزرگ است.

وحیدی بیان کرد: وقتی از مردم سالاری صحبت می کنیم، انتخابات ما که در واقع شکل دهند مردم سالاری و جمهوریت است با آنچه که در غرب به نام دموکراسی در غرب وجود دارد ماهیتا متفاوت است، ما یک مردم سالاری اخلاقی و انسانی، دینی داریم، مردم سالاری دینی است که می‌گوید اخلاق و انسانیت مهم است.

وی ادامه داد: آزادی واقعی باید وجود داشته باشد. مردم فلسطین با رای خود حماس را انتخاب کرده‌اند ولی آنها به اسم دموکراسی می‌گویند حماس باید از بین برود، دموکراسی آمریکایی حماس را به تروریست محکوم می‌کنید، در حالی که برای همه عالم روشن است که دموکراسی آمریکایی طرفدار نابودی زن و کودک است با مردم سالاری حماسی که وقتی اسیر صهیونیستی می‌گیرد به شکلی با آنها رفتار می‌کند که  بعد از آزادی، همان اسیر مبلغ حماس می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم سالاری دینی یکی از افتخارات کشور ما است، گفت:روزی که انقلاب شکل گرفت، امام فرمود انتخابات باید بشود، اولین انتخاب ما همان رفراندوم بود. مگر امام به انتخابات احتیاج داشتند، اصلا نیازی بود به آن فوریت قانون اساسی بنویسیم و امام آن را به رای مردم بگذارد؟ مردم از دل و جان امام را قبول داشتند، هرچه امام می فرمودند مردم قبول می‌کردند، انتخابات یک مبنای اساسی در افکار و ایده های امام خمینی و رهبر معظم انقلاب است. با این حال بعضی ها می‌گویند انتخابات ما سوری است!، عمیق ترین و واقعی ترین انتخابات، انتخابات جمهوری اسلامی است.

وحیدی در پاسخ به ادعای صوری بودن انتخابات از جانب برخی افراد بیان کرد: هر زمان سلایق مختلفی در کشور کاندید شدند و پیروز انتخابات شدند، آیا مجالس ما در طول انقلاب با یک سلیقه سیاسی حضور داشتند؟ آیا روسای جمهور ما با یک سلایق بودند؟ این جور نبوده، با سلایق مختلف در هر دوره ای مسئولیت را برعهده گرفته اند، پس اینکه بعضی تلاش کنند بگویند انتخابات در ایران واقعی نیست، این یک دروغ و تهمت بزرگ و بازی کردن در میدان دشمن است.

وی ادامه داد: انتخابات ما صد درصد واقعی است، بهترین نوع انتخاباتی است که برگزار می شود، با سلامت، با حضور سلایق مختلف، با امنیت برگزار می شود. ما در آستانه یک انتخابات جدید هستم که بسیار تعیین کننده است، اولین مسئله ما این است که بدانیم انتخابات ما در جمهوری اسلامی یک انتخابات واقعی و یک انتخابات افتخار آمیز است.

وزیر کشور افزود: در حمهوری اسلامی غیراز قضیه سال ۸۸ که یک فتنه بزرگ اتفاق افتاد، خیلی راحت تبادل قدرت بر اساس خواست مردم در کمال آرامش و به بهترین نحو انجام شده است، ولی در کشور های دیگر مانند آمریکا این طور نبوده است.

وحیدی انتخابات جمهوری اسلامی ایران را از جریان های فتخار آمیز دانست و اظهار کرد: جریانات غیر مردمی، دنبال مشارکت جدی مردم نیستند، بلعکس در لسان حضرت امام و رهبری و دلسوزان نظام همواره بر مشارکت حداکثری تاکید شده است. 

وی با اشاره به وجود دوگانه مشارکت حداکثری و حداقلی در انتخابات افزود: مشارکت حداکثری را انقلابیون می‌گویند و مشارکت حداقلی را آنهایی که با  انقلاب فاصله دارند می‌گویند. گاهی تحریم، گاهی مهندسی انتخابات را مطرح می کنند و به بهانه هایی می خواهند مردم را ناامید کنند، در مقابل همه کسانی که ایران قوی و مقتدر را می خواهند دنبال مشارکت حداکثری هستند، کسانی که در مسیر دیگری حرکت می کنند دلباخته غرب می باشند.

وزیرکشور با بیان اینکه انتخابات یک مبنای اساسی دارد و امر تاکتیکی نیست، گفت: انتخابات در غرب با تشکیل احزاب و تاکتیکی است اما انتخابات ما با حضور مردم و واقعی ترین انتخابات است.

وحیدی تاکید کرد: در استانه این انتخابات، وظیفه داریم انتخابات را بر اساس چهار مولفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت که رهبر انقلاب فرمودند برگزار کنیم، باید همگان در چارچوب تحقق این مولفه ها و به ویژه بحث مشارکت و جلب مشارکت حداکثری تلاش کنند. یکی از وظایف انقلابی و دشمن شکن مدیران این است که در صدد جلب مشارکت حداکثری مردم باشند.

وحیدی با بیان اینکه انتخابات از فرصت های بسیار گرانسنگ است، افزود: انتخابات در ایران مثل برخی کشورها اجباری نیست اما رکن مهم است که باید همگان برای برقراری ۴ مولفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف انقلابی و دشمن شکن مدیران و مسؤولان و اساتید و غیره این است که در صدد جلب مشارکت مردمی تلاش کنند و از علایق و سلایق مختلف برای شرکت در انتخابات دعوت کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: قرار است از امکانات دولتی به طور مساوی در اختیار همه داوطلبان قرار گیرد تا انتخاباتی سالم و پرشور همراه با مشارکت حداکثری داشته باشیم. یکی از کارهای مهم ستاد تبلیغاتی استان شناسایی تمامی امکانات تبلیغاتی است که به طور مساوی در اختیار داوطلبان قرار بگیرد با این کار طبیعتا داوطلبان دیگر نیازی به هزینه کردن از جانب خودشان نداشته باشند.

وحیدی با اشاره به ایجاد حدود ۲۰۰ کانال تبلیغاتی توسط صدا و سیما گفت: همه نمایندگان می توانند از این طریق خودشان را معرفی کنند، لذا نقش توانمندی مالی کم رنگ می شود. 

وی تاکید کرد: حتما از همه سلایق در انتخابات حضور دارند و یک رقابت واقعی با مشارکت شکل خواهد گرفت.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]