دستگاه سیل لیوان، پرفروش‌ترین دستگاه بسته بندی ظروف
دستگاه سیل لیوان، پرفروش‌ترین دستگاه بسته بندی ظروف
دستگاه سیل لیوان یکی از دستگاه‌های مورد استفاده در بسته‌بندی است که در رده‌ی دستگاه‌های سیل حرارتی قرار می‌گیرد.

این دستگاه به منظور آب‌بندی لیوان‌های یکبار مصرفی استفاده می‌شود که با انواع مایعات و مواد خوراکی پر شده‌اند. در حال حاضر، محصولات گوناگونی درون لیوان‌ها عرضه می‌شوند، از جمله آب‌های آشامیدنی، مختلف آبمیوه‌ها، بستنی، ترشیجات، آجیل، خشکبار و غیره. بسیاری از فروشندگان، به خصوص آبمیوه‌فروشی‌ها، از این دستگاه استفاده می‌کنند.

دستگاه سیل لیوان

به ویژه پس از شیوع بیماری کرونا، حتی آبمیوه‌فروشی‌هایی که به صورت سنتی فعالیت می‌کردند، مجبور به استفاده از دستگاه سیل لیوان برای بسته‌بندی آبمیوه‌ها شدند. اقدام منجر به استقبال بیشتر مشتریان و افزایش فروش آن‌ها شده است، زیرا بسته‌بندی مناسب و با کیفیت، حس اطمینان از بهداشت محتوای داخل بسته را ایجاد می‌کند.

نحوه کار دستگاه سیل لیوان به چه صورت است؟

دستگاه‌های سیل لیوان کارکردی ساده دارند. در این دستگاه‌ها، یک المنت برای انجام عملیات سیل وجود دارد که دمای آن توسط یک ترموستات قابل تنظیم است و روی صفحه جلویی دستگاه قرار می‌گیرد. همچنین، یک تیغه برش برای برداشتن سلفون‌های اضافه در دستگاه قرار دارد که پس از مدتی کارکرد، باید تعویض شود. همچنین وجود یک چراغ روی صفحه جلویی نیز به شما اعلام می‌کند که دمای المنت به مقدار مناسب رسیده و دستگاه آماده به کار است؛ این چراغ به عنوان چراغ استارت شناخته می‌شود.

نحوه کار دستگاه سیل لیوان به چه صورت است؟

رول سلفون نیز به عنوان مصرفی دیگر در این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رول به دو صورت طرحدار و ساده موجود است که می‌توانید بسته به نیاز خود، رول مناسب را انتخاب کنید.

قطر دهانه لیوان‌های استاندارد برای سیل در بازار معمولاً بین ۹۰ تا ۹۵ سانتی‌متر است. قالب اصلی دستگاه‌ها نیز معمولاً قطر ۹۵ سانتیمتر دارد، اما برخی از دستگاه‌ها قالبی با قطر ۹۰ یا ۷۵ سانتیمتر نیز دارند تا برای سیل لیوان‌های کوچک‌تر نیز قابل استفاده باشند. اما باید توجه داشت که قطر برش دستگاه همچنان ۹۵ سانتیمتر است و برای لیوان‌های کوچک‌تر، سلفون اضافه می‌ماند که باید آن را برش دهید.

انواع دستگاه سیل لیوان

دستگاه‌های تولیدی شرکت آراد ماشینن شامل سیل وکیوم رومیزی، روتاری، خطی و ایستاده از جمله انواع دستگاه‌های سیل هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

دستگاه وکیوم رومیزی

یکی از مدل‌های پرفروش دستگاه سیل وکیوم، سیل‌های رومیزی یا کشویی هستند که به صورت دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک ساخته می‌شوند. انتخاب این دستگاه بستگی به عواملی همچون شکل و ابعاد ظرف و همچنین سرعت بسته‌بندی آن دارد. این موارد قبل از ساخت دستگاه به سازنده اعلام می‌شود تا دستگاه با توجه به نیاز مشتری ساخته شود. با استفاده از این دستگاه می‌توان انواع مواد غذایی را در ظروف مختلف از جنس PP، PE، PET بسته‌بندی کرد.

دستگاه وکیوم رومیزی

دستگاه وکیوم خطی

دستگاه سیل وکیوم خطی، که با نام ریلی نیز شناخته می‌شود، از جمله پرفروش‌ترین دستگاه‌های بسته‌بندی ظروف در کارخانجات بسته‌بندی است. این دستگاه از نوار نقاله برای حرکت ظروف استفاده می‌کند، به طوری که ظروف به صورت پیوسته زیر فک‌های سیل قرار گرفته و پس از پلمپ شدن به جلو هول داده می‌شوند.

سرعت بسته‌بندی یکی از فاکتورهای بسیار مهم در بسته‌بندی مواد غذایی است و دستگاه‌های سیل ریلی از سرعت بسته‌بندی بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر برخوردارند. در دستگاه‌های سیل ریلی، قالب دستگاه با توجه به شکل و اندازه ظرف مورد نظر ساخته می‌شود و انواع ظروف پلاستیکی از جنس PP، PE و PET را می‌تواند پلمپ ‌کند.

دستگاه وکیوم چرخشی

دستگاه سیل روتاری، یک نوع دیگر از دستگاه‌های بسته‌بندی سیل وکیوم است. در این دستگاه، قالب‌های دستگاه بر روی یک صفحه دایره‌ای قرار می‌گیرند و با چرخش این صفحه، ظروف موجود در قالب در جایگاه مناسب برای پلمپ شدن قرار می‌گیرند. سرعت بسته‌بندی این مدل از دستگاه سیل نسبت به سیل رومیزی بیشتر و از سیل خطی کمتر است.

دستگاه وکیوم ایستاده

دستگاه سیل وکیوم ایستاده یا مبله با دو مکانیزم کشویی و روتاری ساخته می شود. از مزایای بارز دستگاه سیل روتاری می‌توان به سرعت بالاتر در زمان بسته‌بندی نسبت به دستگاه‌های سیل رومیزی اشاره کرد که باعث جلوگیری از اتلاف وقت خواهد شد. این مدل دستگاه دارای ویژگی‌هایی از قبیل بدنه‌ی ضد زنگ و کاملاً بهداشتی، وزن کم و قابلیت جابجایی، مجهز به PLC و سیستم هوشمند، امکان ساخت برای قالب‌ها و ظروف مختلف، برق مصرفی تک فاز یا سه فاز، و امکان نصب سیستم‌های تزریق گاز، تاریخ‌زن و پمپ وکیوم است.

قیمت دستگاه سیل لیوان

قیمت دستگاه‌های سیل لیوان بر اساس فاکتورها و اصول خاصی تعیین می‌شود که هر یک از این فاکتورها به صورت مستقیم بر روی قیمت گذاری آن‌ها تأثیر می‌گذارند. برخی از این فاکتورها که بر قیمت دستگاه سیل لیوان تأثیرگذارند عبارتند از:

  1. نوع دستگاه
  2. جنس بدنه
  3. قدرت سیل پک کردن لیوان
  4. توانایی پرس لیوان در سایزهای مختلف
  5. میزان برق مصرفی
  6. نوع برق مصرفی
  7. حجم و ابعاد دستگاه
  8. تیراژ تولید
  9. برخورداری از ضمانت‌نامه
  10. داشتن خدمات پس از فروش

این موارد به طور مستقیم بر روی قیمت دستگاه سیل لیوان تأثیر می‌گذارند. اگر این موارد را بررسی کنید، به خوبی خواهید فهمید که چرا باید قیمت دستگاه سیل لیوان دستی با سیل پک لیوان اتوماتیک متفاوت است.

مشخصات دستگاه بسته بندی سیل لیوان

با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات شاخصی که دارد، دستگاه سیل به عنوان یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های بسته‌بندی ظروف پلاستیکی شناخته شده است. در زیر به چند ویژگی برجسته آن اشاره می‌کنیم:

این دستگاه امکان نصب تاریخ‌زن، پمپ واکیوم و سیستم تزریق گاز را داراست که این امکان را می‌دهد تمامی اطلاعات محصول از جمله تاریخ انقضا بر روی آن ثبت شود. همچنین با تخلیه هوا و تزریق گازهای نگهدارنده، مدت زمان ماندگاری محصولات را افزایش می‌دهد.

برق مصرفی دستگاه به صورت تک فاز یا سه فاز است که این امر انعطاف بیشتری در استفاده از دستگاه فراهم می‌کند.

بدنه دستگاه از جنس استنلس استیل یا آهن ساخته می‌شود. در صورت استفاده از آهن، با پوشش کوره‌ای رنگی، طول عمر دستگاه افزایش می‌یابد و مقاومت بیشتری در برابر ساییدگی و زنگ‌زدگی ایجاد می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله، همه‌ی جوانب مهم درباره‌ی دستگاه سیل وکیوم لیوان را بررسی کرده‌ایم و انواع آن را از جمله رومیزی، چرخشی، ایستاده و خطی مورد بررسی قرار دادیم. انتخاب نهایی دستگاه سیل به شرایط کسب‌وکار، محیط و فضای کار، میزان تولید و بازار هدفتان بستگی دارد. اگر هنوز در انتخاب دستگاه بسته بندی مناسب برای خود شک دارید، همین الان می‌توانید با مشاوران آراد ماشین (aradmachinery.com) در ارتباط باشید. آن‌ها با صبر و حوصله به‌تمامی سؤالات شما پاسخ خواهند دادند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]