نقشه سبز بورس شاخص را بالا نبرد!
نقشه سبز بورس شاخص را بالا نبرد!

بورس در معاملات ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۳۵۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۶۷ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس با رشد خیلی محدودی به پایان رسید و درصد کمی از نمادهای بورسی را به رنگ سبز درآورد.

بورس معاملات روز دوشنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فارس، شصتا، وبملت، فولاد، نوین، کگل و وتجارت تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۰ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۲۳۰۶ واحدی به ۷۱۲ هزار و ۷۴۸ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد نزدیک به ۵۰۰  واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۲,۵۹۸,۴۶۲.۷۴۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۱,۵۹۸.۱۹۳ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۳۵۶ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز زاگرس، هرمز، وسپهر، فرابورس، دی، آریا و غصینو هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۰ مهر ۱۴۰۲

مدیر بازارهای مالی بورس کالای ایران: در صورت موافقت بانک‌ها جهت توثیق اوراق گواهی سپرده طلا  دارندگان این اوراق می‌توانند اوراق را نزد ذی‌نفعی بانک توثیق و تسهیلات دریافت کنند.

رئیس سازمان بورس: فرآیند رسیدگی به تخلفات را بازنگری کردیم تا کوتاه‌تر شود و بحث اعلام جرم و تعقیب کیفری هم رخ دهد. هرچه فرآیند رسیدگی کاهش یابد فضای بازار شفاف تر خواهد شد.

مدیرعامل فرابورس: هشتمین بازار فرابورس تحت عنوان «بازار توافقی» در روز پانزدهم مهرماه آغاز به کار می‌کند.

موافق خروج سیمان و فولاد از بورس نیستم

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با خروج فولاد و سیمان از بورس کالا موافق نیستم بلکه معتقدم دولت باید مانع سوء استفاده تولیدکنندگان در افزایش قیمت‌ها شود.

محکومیت و دستگیری کلاهبردار ۷۶۰ میلیاردی بازار سرمایه

محمد جوانمردی، مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار، حکم محکومیت قطعی یکی از متهمان پرونده‌های بورسی صادر شد.

این متهم بورسی از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب اسلامی شهر تهران «ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران» (مستقر در مجتمع امور اقتصادی) به دوازده سال حبس تعزیری و جزای نقدی به مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال و رد مال به زیان دیدگان که بالغ بر ۸۳۳ نفر بودند، محکوم شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]