اقتصاد ایران: ویرجینیا و سایر ایالت های آمریکا از مونتانا برای تشکیل پرونده ممنوعیت تیک‌تاک در دادگاه حمایت کردند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، گروهی متشکل از ۱۸ دادستان کل ایالت روز دوشنبه گفتند که از تلاش مونتانا برای ممنوعیت برنامه ویدئوی کوتاه متعلق به چین حمایت می کنند و از یک قاضی آمریکایی خواستند تا قبل از تاریخ اجرایی شدن آن در ۱ ژانویه(۲۳دی)، چالش های قانونی آن را برطرف کند.

دادستان های کل ایالت به رهبری ویرجینیا و برخی ایالات مانند جورجیا، آلاسکا، یوتا، ایندیانا، نبراسکا، آیووا، کنتاکی و داکوتای جنوبی گفتند تیک‌تاک عمداً درگیر اقدامات تجاری فریبنده ای است که افراد را وادار می کند اطلاعات شخصی حساس را به اشتراک بگذارند که چین می تواند به آنها دسترسی داشته باشد و این پلتفرم به کودکان در مونتانا آسیب می رساند.

تیک‌تاک که متعلق به شرکت مادر بایت‌دنس چین است، تاکنون دراین مورد اظهارنظری نکرده است. این شرکت در ماه می(اردیبهشت-خرداد) شکایتی را برای جلوگیری از اولین ممنوعیت ایالتی تنظیم و استدلال کرد که این قانون متمم اول آمریکا که مربوط به حقوق آزادی بیان شرکت و کاربران است را نقض می کند.

جلسه استماع درخواست تیک‌تاک برای صدور حکم اولیه برای ۱۲ اکتبر(۲۰مهر) تعیین شده است.

تیک‌تاک که بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می‌کنند، با درخواست‌های فزاینده قانون‌گذاران آمریکایی برای ممنوعیت سراسری به دلیل نگرانی در مورد نفوذ احتمالی دولت چین مواجه شده است. تلاش ها برای تصویب قانونی جهت دادن اختیارات بیشتر به دولت بایدن برای ممنوعیت یا سرکوب تیک‌تاک متوقف شده است.

ماه گذشته، آستین نادسن جمهوری خواه، گفت که قانونگذار و فرماندار ایالت در ممنوعیت فعالیت تیک‌تاک در مونتانا تا زمانی که تحت کنترل یک دشمن خارجی است، کار درستی انجام دادند.

در ماه مارس(اسفند-فروردین)، قانونگذاران تیک‌تاک را به ارائه محتوای مضر و ایجاد پریشانی عاطفی برای کاربران جوان متهم کردند.

تیک‌تاک می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهد گذاشت و اقدامات اساسی برای محافظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران تیک‌تاک انجام داده است.

مونتانا می تواند برای هر تخلف تیک تاک تا ۱۰هزار دلار جریمه اعمال کند. این قانون برای تک تک کاربران تیک‌تاک مجازات اعمال نمی کند.

تیک‌تاک تخمین می‌زند که ۳۸۰هزار نفر یا بیش از یک سوم از جمعیت ۱٫۱ میلیون نفری مونتانا از این سرویس ویدیوئی استفاده می‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ به دنبال ممنوعیت دانلودهای جدید تیک‌تاک بود، اما مجموعه ای از تصمیمات دادگاه مانع از اجرای این ممنوعیت شد.

در حالی که برخی از کشورها رویکرد ملایم‌تری نسبت به تیک تاک اتخاذ کرده‌اند، کمیسیون، پارلمان و شورای اتحادیه اروپا همگی استفاده از تیک تاک را در دستگاه‌های رسمی نمایندگان مجلس و کارکنان آن‌ها ممنوع کرده‌اند. چندین کشور داخل بلوک از جمله بلژیک و دانمارک استفاده از آن را ممنوع کرده‌اند. نروژ، که در اتحادیه اروپا نیست، اما عضو منطقه اقتصادی اروپا است، مقامات دولتی و نمایندگان پارلمان  را از داشتن تیک تاک در دستگاه های خود منع کرد.

پیش از این تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا پس از اینکه تیک‌تاک  با یک آزمایش استرس داوطلبانه موافقت کرد، گفت که کار بیشتری لازم است تا شرکت به طور کامل با قوانین مطابقت داشته باشد. آزمایش استرس برنامه ریزی شده نقش مهمی در ارزیابی تلاش های شرکت ها برای رعایت قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا ایفا می کند. این تست، توانایی پلتفرم را برای شناسایی و حذف محتوای نامناسب یا مضر، به‌ویژه محتوایی که ممکن است بر کودکان تأثیر منفی بگذارد یا از داده‌های شخصی حساس سوء استفاده کند، ارزیابی می‌کند.

رگولاتور اروپا روز جمعه گذشته اعلام کرده بود که تیک تاک به دلیل نقض قوانین حفظ حریم خصوصی در مورد پردازش اطلاعات شخصی کودکان در اتحادیه اروپا، ۳۴۵ میلیون یورو (۳۷۰ میلیون دلار) جریمه شده است.

پایان پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]