خبر مهم برای کنکوری‌ها؛ سرنوشت تاثیر معدل در آزمون سراسری چه می‌شود؟
خبر مهم برای کنکوری‌ها؛ سرنوشت تاثیر معدل در آزمون سراسری چه می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : پیگیری‌های اصلاح تاثیر قطعی معدل در کنکور از خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تاکنون موفق به جلب موافقت‌های وزرای مربوطه برای اصلاح این مصوبه شده است.

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : پیگیری‌های اصلاح تاثیر قطعی معدل در کنکور از خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تاکنون موفق به جلب موافقت‌های وزرای مربوطه برای اصلاح این مصوبه شده است.

خانه ملت در خبری نوشت:احسان عظیمی راد  سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  گفت : پیگیری‌های اصلاح تاثیر قطعی معدل در کنکور از خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تاکنون موفق به جلب موافقت‌های وزرای مربوطه برای اصلاح این مصوبه شده است.

عظیمی راد افزود : از همان ابتدا نامه‌هایی به وزیر سابق آموزش و پرورش ارسال کردیم و در برنامه‌های تلویزیونی نیز بحث‌هایی مطرح شد. 

وی افزود : متأسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تا به امروز پاسخ مستندی به سوالات اساسی ما نداده است. این سوالات شامل دلایل ورود شورا به این مصوبه و تأثیرات آن بر عدالت آموزشی و زیرساخت‌های نظام آموزشی کشور است.

عظیمی راد اظهار داشت : : هیچ پاسخی درباره فراهم نبودن زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای اجرای این مصوبه داده نشده است. در حالی که اختلافات آماری و مشکلات زیرساختی کاملاً مستند و قابل ارائه هستند. 

وی افزود: در مناظره‌های اخیر، یکی از مسائل مطرح این بود که این مصوبه در زمان کرونا تصویب شده و برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جریان آن نبوده‌اند. 

عظیمی راد همچنین به درخواست‌های مکرر خود از رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: ما خواستار برگزاری جلسه‌ای با حضور وزرای آموزش و پرورش، علوم و بهداشت هستیم. وزرای مربوطه به صراحت مخالفت خود را با این مصوبه اعلام کرده‌اند. 

وی افزود: کمیسیون آموزش مجلس با استناد به تحقیقات و مطالعات علمی، مصوبه فعلی را به چالش کشیده است و اگر قرار بر اصلاح مصوبه باشد، باید تنها پایه دوازدهم مورد استفاده قرار گیرد. 

 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : اجرای این مصوبه بدون فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب می‌تواند منجر به مشکلات آموزشی جدی در آینده شود.

۲۳۳۲۱۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]