شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 53187
  • 01 ژانویه 2024 - 14:12
  • 40 بازدید
  • ۰ دیدگاه

شناسایی فرارهای مالیاتی طلافروشان کشور؛ از ۲ تا ۷۰۰ میلیارد تومان

شناسایی فرارهای مالیاتی طلافروشان کشور؛ از ۲ تا ۷۰۰ میلیارد تومان
شناسایی فرارهای مالیاتی طلافروشان کشور؛ از ۲ تا ۷۰۰ میلیارد تومان

اکوایران: سازمان امور مالیاتی از کشف و شناسایی فرارهای مالیاتی برخی طلافروشان از ۲ میلیارد تومان تا ۷۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور خبر داد.

به گزارش اکوایران: یکی از اصنافی که اخبار بسیاری مربوط به فرارهای مالیاتی از آنها شنیده می‌شود، در کنار وکلا و پزشکان، طلافروشان هستند؛ که از قضا جزو مشاغل پردرآمد جامعه نیز تلقی می‌شوند. این در حالی است که همه اصناف باید مانند کارگران، کارمندان و اقشار ضعیف و متوسط جامعه مالیات حقه خود را پرداخت کنند.

بر اساس قانون، تمامی مشاغل از جمله صنف طلافروشان باید به سامانه مودیان و قانون پایانه‌های فروشگاهی متصل شوند و از طریق این سامانه هر گونه خرید و فروش را ثبت کنند که منجر به شفافیت در همه بازارها به ویژه بازار طلا و سکه می‌شود. اصنافی که به این سامانه متصل شوند باید برای هر خرید و فروشی صورتحساب الکترونیکی صادر کنند. 

در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و همچنین اتصال همه صاحبان مشاغل به این سامانه از اول دی ماه، موجی از شایعه و گرانی در خصوص مالیات طلا از سوی برخی از افراد ایجاد شد، این در حالی است هیچ‌گونه افزایشی در نرخ مالیات طلا اتفاق نیافته است.

با این حال طلافروشان در برخی مناطق کشور و پایتخت درب واحد صنفی خود را به نشانه اعتراض بسته اند تا مخالفت خود را با شفافیت و مالیات ستانی عادلانه اعلام کردند، این در حالی است که در سال جاری سازمان امور مالیاتی با اقدامات متعددی سعی کرده که به مثابه تمامی اصناف از طلافروشان نیز مالیات اخذ کند و جلوی فرار مالیاتی آنها را بگیرد. 

موارد فرارهای مالیاتی که توسط سازمان امور مالیاتی در نقاط مختلف کشور شناسایی شده، بیانگر این است که چه چیزی موجب نگرانی بخشی از این صنف شده بود که اصرار به بی‌قانونی داشتند.

نمونه‌های فرارهای مالیاتی طلافروشان در کشور

شناسایی ۷۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی از یک طلافروش در استان مرکزی، که اقدام به خرید و فروش غیررسمی در طول سال‌های ۹۷ تا ۹۹ می‌کرد.

طی بازرسی مالیاتی انجام شده از یک طلافروشی در استان کرمان، ۱۸۰ میلیارد تومان برگ تشخیص و مطالبه مالیات صادر شد.

در استان یزد، اوراق تشخیص متمم به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای ۳ طلافروش در اجرای بازرسی ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم ابلاغ شد.

اداره کل خراسان رضوی، برای کتمان درآمد دو طلافروش، تشخیص مالیات ۸ میلیارد تومانی داد.

در گلستان، ۳ میلیارد تومان از یک طلافروش فرار مالیاتی شناسایی شد.

در آذربایجان غربی، کتمان فروش ۱۸۰۰ میلیارد تومانی برای ۷ طلا فروش با اجرای بازرسی مالیاتی به دست آمد.

 اداره کل اردبیل از طریق الگوهای شناسایی سیستمی فرار، سوء استفاده از دستگاه کارتخوان ۴ مؤدی با مشاغل باشگاه ورزشی، قالیبافی، طلای آب شده و صندوق قرض‌الحسنه توسط تعدادی از طلافروشان را با جمع مبلغ واریز ۸۱۵ میلیارد تومان شناسایی نمود.

طی بازرسی از یک طلافروشی در اصفهان نیز بیش از ۴ میلیارد تومان فرار مالیاتی قطعی به دست آمده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله 04 مه 2024

آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله

اکوایران: یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر! 04 مه 2024

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!

اکوایران: نوسانات نرخ بهره، تورم و ارزش دلار بر قیمت کوتاه مدت نقره تاثیر می‌گذارد. در میان‌مدت، رشد صنایع مصرف‌کننده نقره و وضعیت تولید جهانی آن از جمله عوامل کلیدی تعیین‌کننده قیمت نقره هستند.

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.