اقتصاد ایران: رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از توافق با دو بانک برای تامین منابع «بسته رشد تولید» صندوق نوآوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، نشست مشترک صندوق نوآوری و شکوفایی و یک بانک دولتی با حضور مسئولان این دو نهاد در محل صندوق برگزار شد.

زیست‌بوم دانش‌بنیان دوران بلوغ خود را سپری می‌کند

محمدصادق خیاطیان با بیان اینکه امروز شرکت‌های دانش‌بنیان، اسباب نگاهداشت نخبگان در کشور و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه آنان در راستای توسعه اقتصادی کشور هستند، تصریح کرد: زیست‌بوم دانش‌بنیان در سال‌های گذشته جهش بسیار قابل‌توجهی در کشور داشته و امروز دوران بلوغ خود را سپری می‌کند. در این زمینه قانون جهش تولید دانش‌بنیان نقش بسیار موثری در توسعه همکاری‌های زیست بوم نوآوری و شبکه بانکی کشور ایفا کرد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه شبکه بانکی کشور در چندسال گذشته با محوریت صندوق نوآوری، نقش بسیار خوبی در توسعه تامین مالی فناوری ایفا کرد، یادآور شد: در این زمینه با بانک‌ها همکاری می‌کنیم تا بتوانند در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، از تنوع ابزار برخوردار شوند و صرفا نقش آنان به ارائه تسهیلات مالی ختم نشود.

خیاطیان با اشاره به اینکه بحث سرمایه‌گذاری و انتشار اوراق صکوک نوآوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه به کمک شبکه بانکی کشور، از جمله برنامه‌های سال ١۴٠٢ صندوق است، گفت: خوشبختانه در قانون جهش تولید دانش‌بنیان، برخی محدودیت بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری برطرف شده و بانک‌های متقاضی می‌توانند با محوریت و همکاری صندوق نوآوری نسبت به تاسیس شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک اقدام کنند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه هیئت عامل این صندوق امسال بسته رشد فروش را برای شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی کرده است، گفت: شعار مطرح در این بسته «هزار شرکت دانش‌بنیان، هزار محصول و صد هزار میلیارد تومان رشد فروش» است و جزئیات این طرح در آینده نزدیک اعلام می شود.

وی افزود: در این زمینه و برای تامین منابع، با دو بانک توافق کردیم که از این بسته حمایت کنند. امروز نیز به این بانک دولتی پیشنهاد می‌دهیم و از این بانک انتظار داریم که به بانک‌های همکار با بسته جدید صندوق بپیوندد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]