ایده هایی برای دکوراسیون و تزیین آشپزخانه
ایده هایی برای دکوراسیون و تزیین آشپزخانه
حتی اگر آشپزخانه ای زیبا و کاربردی دارید، هر از گاهی ممکن است بخواهید آن را تغییر دهید.
فهرست خبر اقتصادی ایده هایی برای دکوراسیون و تزیین آشپزخانه

    اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید یک آشپزخانه جدید بسازید، اما می‌خواهید بدون کار، هزینه یا تلاش زیاد رنگ و بوی متفاوتی به آن ببخشید، در اینجا ایده‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها الهام بگیرید و دکوراسیون آشپزخانه خود را با سلیقه و نیاز خود تطبیق دهید.

    اگر سبک آشپزخانه شما شبیه عکس است، قسمت پایین مدل کابینت‌های آشپزخانه و قسمت دیوار پشت سینک را به همان رنگی رنگ آمیزی کنید که با سایر مبلمان هماهنگ است، اما آنها را برجسته می کند. سپس ظروف سفالی را داشته باشید که به شدت با ظروف انتخاب شده تضاد دارد.

    ایده هایی برای دکوراسیون و تزیین آشپزخانه

    در اینجا روی یونیت های دیواری و روی پیشخوان سینک سفید با زمینه مهره ای سبز روشن، تزئینات مشکی بشقاب ها و فنجان ها خودنمایی می کند.

    در برخی از آشپزخانه های اروپایی یافتن یک پنجره درست بالای سینک بسیار رایج است. به این ترتیب در طول روز از استفاده از نور مصنوعی هنگام کار در جلوی سینک اجتناب می کنید.

    کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که آشپزخانه ای از این نوع داشته باشند و همچنین کسانی که فقط بخشی از یک دیوار خالی بالای سینک دارند، می توانند از این ایده الهام بگیرند: روکش دیوار و پس زمینه واحدهای دیواری در معرض یا با شیشه در داخل. سایه های همان رنگ، اما با افزودن یک پرده کاملاً مطابق برای پنجره. در صورت عدم وجود پنجره، می توانید با خرید یک تکه پارچه و قاب بندی آن در یک قاب چوبی همرنگ کابینت ها، یک دکوراسیون بی نظیر در آشپزخانه ایجاد کنید.

    برای یک کار ساده تر، می توانید به سادگی یک قاب آماده بخرید که پارچه انتخابی را در آن قرار دهید. اگر کمی استعداد خلاقانه دارید، می توانید خودتان یک نقاشی خلق کنید. به خاطر داشته باشید که اگر پرده را انتخاب می کنید، بهتر است پارچه ای را انتخاب کنید که به راحتی قابل شستشو باشد و حداقل دو پرده یکسان بسازید، زیرا پارچه باید مرتباً شسته شود تا از تجمع بوی بد جلوگیری شود.

    کسانی که قاب ساده را انتخاب می کنند می توانند بین آنهایی که شیشه دارند یکی را انتخاب کنند و تمیز کردن آن به تمیز کردن معمولی سطوح محدود می شود.

    ایده هایی برای دکوراسیون و تزیین آشپزخانه

    نمونه ای دیگر مشابه نمونه های قبلی. داخل واحدهای دیواری که با رنگ سبز رنگ آمیزی شده اند، رنگ پرده را به یاد می آورد و رنگ های سفید و خنثی آشپزخانه را زنده می کند.

    عملکرد غالبا در آشپزخانه حکم‌فرماست و فضای زیادی برای دکوراسیون باقی نمی گذارد. سپس سطوح بالا، بالای واحدهای دیوار را در نظر بگیرید. می توانید بدون اشغال فضای ارزشمند روی پیشخوان ها و قفسه ها، یک حس سرگرم کننده یا هنری به آن اضافه کنید.

    اشیایی را که دوست دارید درست بالای واحدهای دیوار بچینید و به نسبت ها توجه کنید. اگر خیلی کوچک باشند نامرئی به نظر می رسند، اگر خیلی بزرگ باشند و سقف را لمس کنند می توانند جلوه ناخوشایندی بدهند.

    سطوح سرد مانند سنگ، سنگ مرمر، فولاد به دلایل استحکام و کاربردی اغلب در آشپزخانه ها یافت می شوند. اگر می‌خواهید ظاهر آشپزخانه‌تان را گرم‌تر کنید، اتاق را به پیشخوان چوبی و صندلی‌های بار مجهز کنید.

    برای تغییر اساسی‌تر، می‌توانید کف چوبی یا ماده‌ای را انتخاب کنید که شبیه آن باشد، شاید مشمع کف اتاق ساده، کاشی‌ها یا رزین‌هایی که نگهداری از همه آنها آسان‌تر است.

    یک آشپزخانه زیبای کاربردی و مدرن، مجهز به تمام امکانات رفاهی است که می توانید از یک رنگ روشن خوب برای داخل در یا برای کمد مشرف به آشپزخانه استفاده کنید.

    برای یک جلوه واقعا بهینه، از همان تن رنگ حداقل روی یک عنصر دیگر استفاده کنید.

    ایده هایی برای دکوراسیون و تزیین آشپزخانه

    غالباً مقدار بسیار کمی برای ایجاد آن لمس اضافی کافی است. ظروف غذاخوری برای آشپزخانه می تواند مانند جواهرات روی لباس باشد. شما می خواهید رنگ های تیره و استیل را روشن کنید، اما قصد تغییر یا رنگ آمیزی چیزی را ندارید.

    چند قابلمه، یک کتری یا چند کاسه رنگی انتخاب کنید تا نمایان شود و یک حوله و یک حصیر به همان رنگ متناوب با سفید اضافه کنید.

    آشپزخانه سفید تمایل به رنگ های دیگر دارد. چند بشقاب نامتجانس را که در پایین کمد فراموش شده یا از بازار خریده‌اید، روی قسمتی از دیوار بچینید و پیشخوان را در همان سایه روشن‌ترین سایه‌ای که روی بشقاب‌ها پیدا می‌کنید رنگ کنید.

    یکی دیگر از راه‌های نسبتاً ساده برای تجدید ظاهر آشپزخانه، تجهیز صندلی‌ها با کوسن‌های جدید است که پارچه‌ای مشابه سایر عناصر موجود در اتاق را به یاد می‌آورد. در عکس مبل زیر پنجره که به عنوان صندلی ناهار است با همان پارچه کوسن ها پوشیده شده است.

    ایده هایی برای دکوراسیون و تزیین آشپزخانه

    اگر مبل ندارید، می توانید همان نوع پارچه را برای پرده یا رومیزی انتخاب کنید.

    هنگامی که امکان داشتن یک مبل یا نیمکت وجود دارد، تجهیز آنها به کوسن باعث می شود که ظاهر آن دلپذیرتر و نشستن روی آن برای صرف غذا راحت تر شود. تنها خطر این است که هنگام صبحانه میل به بیرون رفتن به مدرسه یا کار کاهش یابد.

    بازی از تضادهای قوی می تواند به ظاهر ناشناس ترین آشپزخانه ها نیز انرژی زیادی بدهد. یک پیشخوان نارنجی روشن را تصور کنید که با سه صندلی کانتر به رنگ آبی همراه باشد.

    ایده هایی برای دکوراسیون و تزیین آشپزخانه

    کل به نقطه کانونی تبدیل می شود و به این آشپزخانه سفید شخصیت بزرگی می بخشد.

    حتی در آشپزخانه‌های کوچک، به‌ویژه در آشپزخانه‌های L یا U شکل، می‌توان کابینت جزیره را وارد کرد، اگرچه مطمئناً از همان نوع نیست که در یک اتاق بزرگ‌تر قرار بگیرد.

    آشپزخانه خود را اندازه بگیرید و فضای مورد نیاز برای عبور از جزیره را در نظر داشته باشید و شروع به جستجو در میان میزها، پیشخوان ها و کنسول های کوچک کنید. شما مطمئناً موردی را پیدا خواهید کرد که برای شما مناسب است.

    یک میز کار روستایی در اینجا قرار داده شده است که کاملاً با این آشپزخانه به سبک کلبه جا می شود. برای راحتی بیشتر، می‌توانید یک گاری انتخاب کنید یا چرخ‌هایی را به چیزی که به عنوان جزیره استفاده می‌کنید اضافه کنید.

    ایده هایی برای دکوراسیون و تزیین آشپزخانه

    یکی دیگر از راه های بسیار ساده برای تزئین آشپزخانه با شخصیت دادن به آن، جایگزینی صندلی های کلاسیک با صندلی های دیگر در رنگ های روشن و متضاد است.

    یک باغ سبزی کوچک در آشپزخانه. ایده بسیار ساده این است که تعدادی گلدان از گیاهان معطر را روی یک سبد یا سینی دسته بندی کنید.

    شما همیشه رایحه های ملایم دلپذیر، طعم های تازه در هنگام تهیه غذا و یک گوشه سبز دوست داشتنی خواهید داشت که در مواقعی که نیاز به ایجاد فضای بیشتری برای پخت و پز دارید می توانید آن را جابجا کنید.

    اگر مجموعه‌ای از کتاب‌های آشپزی دارید، آن‌ها را در قفسه یا کابینتی قرار ندهید، بلکه آنها را در معرض دید عموم قرار دهید.

    در یک آشپزخانه طولانی و باریک می توانید یکی از دیوارهای کوچکتر را با رنگ روشن رنگ آمیزی کنید. این کار دیوار را به نقطه کانونی تبدیل می کند و به آشپزخانه شخصیت می بخشد.

    در آپارتمان‌های کوچک، در اتاق‌های نشیمن با آشپزخانه کوچک، زمانی که آشپزخانه مجزا وجود ندارد و نمی‌خواهید یا نمی‌توانید فضاها را تقسیم‌بندی کنید، وجود تداوم در محوطه مجاور اهمیت پیدا می‌کند.

    تکرار یک رنگ یا الگو می تواند تفاوت بین ظاهر کلاسیک یا سردرگمی ظاهری را ایجاد کند.

    همانطور که دیدیم، چند ترفند ساده برای تجدید ظاهر آشپزخانه وجود دارد. می توانید دیوار یا داخل کابینت ها را به رنگ متضاد رنگ آمیزی کنید یا صندلی های جدید بخرید، اما گاهی اوقات یک جزییات بسیار کوچک برای متفاوت و شخصی سازی دکوراسیون آشپزخانه بدون نیاز به تغییر مبلمان کافی است.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 1 میانگین: 5]