مهاجرت آسان به کانادا از طریق ویزای IMP 
مهاجرت آسان به کانادا از طریق ویزای IMP 
ویزای IMP کانادا برای افرادی که در ایران صاحب یا مدیر یک شرکت هستند و می‌خواهند بیزینس خود را به کانادا انتقال دهند، مناسب است. این ویزا امکان همراهی اعضای خانواده، عدم نیاز به مدرک زبان و پروسه سریع اخذ و اقامت در کانادا را فراهم می‌کند. IMP به‌عنوان برنامه جابه‌جایی بین‌المللی صادر شده و در برخی حالت‌ها می‌تواند به اقامت دائم منجر شود، این برنامه به‌صورت غیرمستقیم دریافت اقامت دائم در کانادا را فراهم می‌کند.

ویزای IMP چیست؟

ویزایIMP  کانادا (International Mobility Program)  یک برنامه در کانادا است که به شهروندان خارجی امکان دریافت ویزای کار موقت بدون نیاز بهLMIA  (Labour Market Impact Assessment)  را می‌دهد. در این برنامه، کانادایی‌ها و مقیمان دائمی از مزایای متقابل مهاجرت استفاده می‌کنند.

این برنامه به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به اثبات عدم توانایی یافتن کارگران محلی (LMIA)، شهروندان خارجی را استخدام کنند. این امکان به متقاضیان کمک می‌کند که به سرعت و آسانی ویزای کار موقت برای کار در کانادا دریافت کنند. برای مهاجرت آسان به کانادا با پیرسوک می‌توان از این طریق اقدام کرد.

انواع برنامه‌های IMP کانادا

برنامه‌هایInternational Mobility Program در کانادا شامل چندین نوع برنامه هستند که به شهروندان خارجی اجازه می‌دهند، بدون نیاز به LMIA ویزای کار موقت دریافت کنند. این برنامه‌ها عبارتند از:

  • ویزای کاری ICT: ویزای کار ICT کانادا برای افرادی صادر می‌شود که در ایران صاحب یا مدیر شرکت هستند و قصد دارند یک شعبه برای شرکت خود در کانادا تأسیس کنند. هزینه ویزای کار ICT کانادا شامل موارد مختلفی مانند هزینه‌های درخواست، هزینه‌های پرداختی به سفارت یا کنسولگری و هزینه‌های پزشکی و تحقیقاتی می‌شود. این هزینه‌ها ممکن است بسته به موقعیت شما و نوع ویزای موردنظر متغیر باشد.
  • برنامه‌ی کاری تحت معاهده‌های بین‌المللی: یکی دیگر از برنامه‌های ویزای IMP کانادا، برنامه‌ای شامل معاهده‌ها و توافق‌نامه‌های بین‌المللی مانند NAFTA و CETA است که به شهروندان کشورهای مشارکت‌کننده اجازه می‌دهد ویزای کار موقت دریافت کنند.

برنامه‌های دیگر ویزای IMP

از دیگر برنامه‌های ویزای IMP کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه‌ی انتقال شغلی داخل شرکت: این برنامه به شرکت‌هایی که دفاتر یا شرکت‌های وابسته در کانادا دارند اجازه می‌دهد کارمندان خود را برای مدت معین به کانادا انتقال دهند.
  • برنامه‌ی شغلی بین‌المللی: این برنامه به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که از شهروندان خارجی برای پروژه‌های خاص یا نیازهای ویژه‌ای استفاده کنند.
  • برنامه کارآموزی بین‌المللی: این برنامه به شهروندان خارجی اجازه می‌دهد در زمینه‌های خاص به‌عنوان کارآموز در کانادا فعالیت کنند.

این تنها چند نمونه از برنامه‌های ویزای IMP کانادا هستند و هر کدام شرایط و الزامات خاص خود را دارند. 

برنامه‌های دیگر ویزای IMP

شرایط ویزای IMP کانادا

شرایط ویزای IMP کانادا ممکن است بسته به نوع برنامه و شرایط خاص هر برنامه متفاوت باشد، اما در کل برخی از شرایط عمومی شامل موارد زیر می‌توانند باشند:

  1. پذیرش توسط یک کارفرما: برای دریافت ویزای IMP کانادا، شما باید توسط یک کارفرما در کانادا پذیرفته شوید که به شما اجازه کار در آن کشور را می‌دهد یا خودتان کارفرما و مالک شرکتی با حداقل ۵ سال سابقه کار باشید.
  2. مدت زمان محدود: ویزای IMP کانادا برای مدت زمان معینی صادر می‌شود که معمولا با مدت قرارداد شما با کارفرما مطابقت دارد.
  3. اثبات مهارت‌ها و توانایی‌ها: شما باید مهارت‌ها، تجربیات و توانایی‌های لازم برای انجام کار مربوطه را داشته باشید که به شما اجازه می‌دهد به‌عنوان یک کارمند موثر در کانادا فعالیت کنید.
  4. اطلاعات مربوط به کارفرما: شما باید اطلاعات کاملی در مورد کارفرمای خود و شرایط کاری مربوطه را ارائه دهید.
  5. اثبات توانایی مالی: شما باید بتوانید هزینه‌های زندگی و اقامت خود را در طول مدت اقامتتان در کانادا تأمین کنید.
  6. پرداخت هزینه: برای پرداخت هزینه‌های مربوط به فرآیند درخواست ویزا، شما باید هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق IMP

فرآیند مهاجرت به کانادا از طریق برنامه توسعه مهارت‌های بین‌المللی (IMP) در هر مسیر مهاجرتی متفاوت است؛ اما به‌طور کلی، شما باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا باید نوع ویزای برنامه توسعه مهارت‌های بین‌المللی (IMP) را انتخاب کنید. اگر قصد دارید شرکت خود را به کانادا منتقل کنید، بهترین گزینه ویزای کار ICT است.
  2. در مرحله بعدی، پرونده خود را به همراه تمامی مدارک موردنیاز به‌صورت آنلاین به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید. لیست مدارک مورد نیاز برای هر برنامه در سایت اداره مهاجرت کانادا قابل دسترس است.
  3. بعد از انجام بررسی‌های لازم، در صورتی که شرایط ویزای IMP کانادا را داشته باشید، این ویزا برای شما صادر می‌شود. علاوه ‌بر آن، بعد از دریافت ویزای کار IMP، شما می‌توانید همراه با اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال) وارد کانادا شوید.

تبدیل ویزای کار IMP کانادا به اقامت دائم

در روش ویزای IMP کانادا، ابتدا با ویزای کار موقت وارد این کشور می‌شوید. سپس پس از یک سال کار در کانادا، امکان تبدیل ویزای کار به اقامت دائم وجود دارد. شرایط تبدیل ویزای کار IMP کانادا به اقامت دائم در مسیرهای مهاجرتی مختلف به شرح زیر است:

  1. دارندگان ویزای کار ICT کانادا می‌توانند حداقل یک سال پس از مدیریت شرکت خود در این کشور، از طریق برنامه اکسپرس اینتری کانادا برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.
  2. افرادی که تحت یکی از برنامه‌های کارآفرینی ویزای IMP کانادا را دریافت کرده‌اند، می‌توانند پس از یک سال اجرای بیزینس در کانادا، ویزای خود را تمدید کنند و در نهایت درخواست خود را برای اخذ اقامت دائم به اداره مهاجرت این کشور بفرستند.

جمع‌بندی

مهاجرت با ویزای IMP کانادا به معنای وارد شدن به این کشور با هدف کاری است. در این روند، ابتدا با ویزای کار موقت وارد کانادا می‌شوید، سپس پس از یک سال کار، می‌توانید اقدام به تبدیل ویزای کار به اقامت دائم کنید. شرایط تبدیل ویزا به اقامت دائم بسته به برنامه مهاجرتی مختلف متفاوت است، اما به‌طور کلی، پس از یک سال کار در کانادا، این امکان برای شما فراهم می‌شود. برای اطلاعات بیشتر با پیرسوک در تماس باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]