با ناترازی گاز مواجه هستیم
با ناترازی گاز مواجه هستیم

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با وجود تولید و تزریق روزانه بیش از ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز به خطوط سراسری کشور، همچنان با ناترازی ۲۵۰ میلیون متر مکعب گاز مواجه هستیم که در این زمینه باید مدیریت شود.

مسلم رحمانی، افزود: در زمستان سال ۱۴۰۱، با توجه به سرمای بی‌سابقه بعد از ۲۶ سال و ماندگاری سرما در کشور با مشکل ناترازی گاز روبرو شدیم که امسال در فصل زمستان نیز این مشکل را خواهیم داشت .

وی میزان تولید سالانه گاز در کشور را ۲۳۰ میلیارد مترمکعب بیان و اظهار کرد: در فصل زمستان روزانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز در سطح کشور تولید و توزیع می شود که یک عدد بسیار بزرگی است اما با ناترازی مواجه هستیم و این شرایط برای کشور مناسب نیست .

وی تصریح کرد: مدیریت ناترازی ۲۵۰ میلیون مترمکعب گاز بسیار سخت است اما در فصل زمستان امسال باید لحاظ شود تا کمترین خسارت و تبعات به مردم و صنایع وارد شود.

رحمانی ادامه داد: با وجود این ناترازی گاز در سال گذشته و با وجود آنکه در چند ایستگاه شرکت ملی گاز مشکل به وجود امد اما یک روز در حوزه تولید و پالایش مشکلی به وجود نیامد.

وی اضافه کرد: عقب ماندن از برنامه ترسیم شده برای تولید و بالادستی شرکت ملی گاز از دلایل عمده ناترازی کشور در بخش گاز است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم شاهد رفع آن در سالهای آتی باشیم.

وی اظهار کرد: اقدامات بسیار بزرگ و سرمایه گذاری خوبی در زمینه تولید و توزیع گاز و رفع ناترازی در کشور آغاز شده است اما این اقدامات زمان بر است که اگر این فعالیت های هشت سال گذشته شروع شده بود الان مورد بهره برداری قرار می گرفت و با ناترازی کمتری روبرو بودیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]