قیمت جهانی انرژی/ نفت کاهشی شد
قیمت جهانی انرژی/ نفت کاهشی شد

در این گزارش می توانید جدید ترین تغییرات قیمت جهانی انرژی را مشاهده کنید.

بازار جهانی انرژی، اهمیت فراوان دارد و قیمت ها همیشه یکسان نیست. همین امر سبب شده است تا سرمایه گذاران و خریداران نفت و گاز، اقدامات خود را با ریسک های فراوان انجام دهند و بیشترین احتیاط را در خرید نفت انجام دهند.

گاز طبیعی را می توان یکی از مهم ترین سوخت های صادراتی دانست که پیگیری عملکردها و افت قیمت آن، تاثیر بالایی را بر روی بازار جهانی خواهد گذاشت. خریداران گاز، همواره در تلاش هستند تا بتوانند پایین ترین رقم را در بالاترین مقدار خریداری کنند. در جدول زیر می توانید تغییرات و نوسانات قیمت گاز را در روز جاری مشاهده کنید.

 

خصیصه
مقادیر

نرخ فعلی
۱.۸۰۹

بالاترین قیمت روز
۱.۸۰۹

پایین ترین قیمت روز
۱.۸

بیشترین مقدار نوسان روز

درصد بیشترین نوسان روز

نرخ بازگشایی بازار
۱.۸

زمان ثبت آخرین نرخ
۰۱:۴۵:۴۴

نرخ روز گذشته
۱.۸

درصد تغییر نسبت به روز گذشته
۰.۵%

میزان تغییر نسبت به روز گذشته
۰.۰۰۰۹

گزارشات نشان می دهد که روسیه با ۳۷.۴ تریلیون متر مکعب یا حدود ۲۰ درصد از کل ذخایر جهان، بزرگترین ذخایر گاز طبیعی را دارد و ایران نیز در جایگاه دوم قرار گرفته است.

 

تحلیل نفت

یکی دیگر از مهم ترین سوخت ها و انرژی های مهم در بازار جهانی نفت است. نفت لازمه تمام سوخت های موجود و مورد نیاز تمام کشور ها است که نقش بسیار پر رنگی در بازار انرژی دارد. البته باید اشاره کرد که نفت تحت تاثیر عوامل بسیاری، کاهش و یا افزایش قیمت را تجربه می کند که این امر سبب سر درگمی خریداران طلای سیاه شده است. شواهد نشان می دهد که در هفته گذشته، معاملات نفت کاهش را تجربه کرده و امروز به ۸۲ دلار و ۸ سنت در هر بشکه رسیده است. خریداران بزرگ نفت از جمله چین، منتظر هستند تا بازار کمی آرامش را تجربه کند و در ثبات قیمت، خرید خود را انجام دهند. البته باید گفت که کاهش قیمت طلای سیاه می تواند به سود کشورهای وارد کننده باشد.

بسیاری از کارشناسان بازار انرژی تحلیل های بسیاری را از آینده نفت دارند و اعلام کرده اند که ممکن است تا سال های آینده، نفت نفت تقاضای چندانی نداشته باشد. در جدول زیر می توانید قیمت نفت جهانی و تغییر آن را مشاهده کنید.

 

نفت

قیمت به دلار

کم ترین

بیشترین

نفت برنت

۸۲،۵

۸۱،۸۲

۸۲،۲۱

نفت اپک

۸۲،۷۱

۸۲،۷۱

۸۲،۷۱

نفت سنگین ایران

۷۸،۹

۷۸،۹

۷۸،۹

نفت برنت آمریکا

۸۲،۸

۸۱،۸۲

۸۲،۱۴

نفت سبک عربستان

۸۴،۲۷

۸۴،۲۷

۸۴،۲۷

 

جدول فوق نشان می دهد که درصد تغییر بیشترین میزان قیمت و کم ترین میزان قیمت، تفاوت چندانی نداشته است.

میدان نفتی و بهره برداری جدید

افتتاح و افزایش ظرفیت میدان های نفتی، اگر به همت و توان داخلی باشد، قطعا می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. خبری که این مدت سبب شد تا به افتخارات کشور افزوده شود، بهره برداری از یک میدان نفتی تمام ایرانی به نام سپهر و جفیر بود. در اینفوگرافی زیر می توانید جزئیات این میدان نفتی تمام ایرانی را مشاهده کنید.

 

تکیه بر توان داخلی، همواره از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار بوده است. امید است با توان بالای متخصصان ایرانی، بهره برداری از این میادین افزایش پیدا کند و شاهد آن باشیم که این میادین تمام ایرانی، توسعه پیدا کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]