سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 10147
  • 26 جولای 2023 - 14:45
  • 166 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت دلار از لاک دفاعی خارج شده است؟

قیمت دلار از لاک دفاعی خارج شده است؟
قیمت دلار از لاک دفاعی خارج شده است؟

معامله‌گران می‌گویند صبح‌ها دلار آزاد می‌شود شب‌ها تحریم می‌شود/ حباب آبشده مثبت شد/ بازار ارز سه‌شنبه با یک پدیده تازه روبرو شد/ دلار از لاک دفاعی خارج شده است؟

اکوایران: بازار نقدی خریدارش زیاد شده است. این جمله‌ای است که در بازار سه‌شنبه به گوش می‌رسید. معامله‌گران می‌گویند هرات، سلیمانیه و تهران خریدار نقدی داشت. قیمت دلار هرات در ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش به ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و در پشت خط هم بالای این مرز معامله می‌شد. دلار تهران و سلیمانیه هم بالای این مرز و در حوالی ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان در معامله بود. قیمت تتر با افزایش وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد. طلای آبشده افزایش بیشتری داشت و در کانال ۱۰ میلیون معامله می‌شود. بالاخره بعد از سه روز حباب طلای آبشده مثبت شد. قیمت سکه در بازار طی این دو روز نزدیک به یک میلیون افزایش داشت و در ۲۷ میلیون ۸۰۰ هزار تومان در معامله بود.

معامله‌گران می‌گویند جو خبری این چند روز اینطور بود؛ صبح‌ها دلار آزاد می‌شود، شب‌ها تحریم می‌شویم. در روز سه‌شنبه یک خبر درمورد تحریم اروپا علیه ایران آمد و در بازار دست به دست می‌شد. اتحادیه اروپا با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین،‌ از طریق ارائه پهپادهای جنگی به آن، تحریم‌های جدیدی مرتبط با صنایع پهپادی علیه ایران اعمال کرد. خبر بعدی که برای بازار مهم بود انتقال دارایی‌های ایران از عراق به عمان است. در ابتدا این خبر مثبت تلقی شد اما در ادامه این موضوع که موردهای استفاده این دارایی‌ها دقیقا مثل عراق است و فرقی نمی‌کند آنجا باشد یا در عراق، نظرها را منفی کرد.

در بازار شنیده می‌شد بازارساز می‌خواهد به مرکز مبادله عمق بدهد و اجازه دهد قیمت آنجا مدیریت‌شده شناور باشد. بازارساز با هدف انگیزه‌سازی برای عرضه بیشتر در مرکز مبادله و توسعه بازار رسمی این عمل را قرار است انجام بدهد. خبر دیگری که در بازار شنیده می‌شد  ظاهرا وصولی‌های درآمدهای نفتی نسبت به سال قبل کمتر شده است. اکثر معامله‌گران استناد می‌کردند به آمارهایی که درباره تجارت خارجه چین منتشر شده یا به نقل از برخی منابع مطلع این ادعا را می‌چرخاندند.

فنی‌ها معتقدند تثبیت قیمت دلار بالای ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان در معاملات عصر باعث شد تا خریداران جرات بیشتری پیدا کنند و از لاک دفاعی بیرون بیایند. آن‌ها می‌گفتند اگر قیمت بالای ۴۸ هزار و ۷۵۰ تومان تثبیت بدهد دلار می‌تواند کانال ۴۹ هزار را تست کند. اما در صورت ناکام ماندن قیمت در شکست مقاومت‌ها فشار فروش زیاد می‌شود و امکان برگشت قیمت دلار به کف ۴۸ هزار تومان وجود دارد. معامله‌گران می‌گویند بعد از این بالایی نوسان قیمت دلار رفت و برگشتی خواهد شد و مواظب معاملاتتان باشید و حد ضرر فراموش نشود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ماتم سهامداران در سالگرد سقوط بزرگ/ سیگنال اونس به صندوق‌های طلا 06 مه 2024

ماتم سهامداران در سالگرد سقوط بزرگ/ سیگنال اونس به صندوق‌های طلا

اکوایران: یکسال قبل در چنین تاریخی بازار سرمایه دفتر معاملات سبز چندماهه را بست و به یکباره فرو ریخت.

بازار طلا تعطیل شد/ دلار و سکه به کف‌های جدید می‌رسند؟ 06 مه 2024

بازار طلا تعطیل شد/ دلار و سکه به کف‌های جدید می‌رسند؟

اکوایران: به عقیده فنی‌های بازار، در روز دوشنبه مرز ۴۱ میلیون تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند، احتمال رسیدن آن به نیمه کانال یاد شده وجود دارد. در غیر این صورت، اگر پایین این مرز تثبیت دهد در گام اول، عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۴۰ میلیون تومان و در گام دوم، تا کف کانال یاد شده محتمل است.

موضوعات مهم بازار ارز و سکه 06 مه 2024

موضوعات مهم بازار ارز و سکه

بازار ارز به کف رسیده اما جان صعود ندارد/ طلا فشار فروش را پشت گوشش حس می‌کند/ قدیمی‌ها به جوان‌ها هشدار می‌دهند حواسشان به چپ و راست شدن در بازار باشد/ نقطه مشترک همه دلارها ۶۰ شد/ برای بازار ارز و سکه چه موضوعاتی مهم است؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.