یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 11733
  • 30 جولای 2023 - 8:18
  • 163 بازدید
  • ۰ دیدگاه

روز آرام سکه کالایی

روز آرام سکه کالایی
روز آرام سکه کالایی

اکوایران: بررسی‌ها نشان می‌دهد از میان گواهی‌های سپرده سکه معامله شده در بورس کالا طی روز معاملاتی اخیر هیچ نمادی نبوده که قیمت سکه در آن زیر ۲۸ میلیون تومان باشد.

به گزارش اکوایران، بازار مالی بورس کالا را می‌توان یکی از بازارهای مالی مهم در بدنه بازار سرمایه دانست که ضمن ایجاد زمینه‌های لازم برای خارج نشدن طولانی‌مدت پول از بازارهایی نظیر بازار سهام، زمینه شفاف‌تر شدن بازارهایی نظیر بازار سکه و فلزات گرانبها را فراهم می‌کند. از این رو بررسی بازاری نظیر بازار گواهی سکه و طلا و همچنین صندوق‌های کالایی مبتنی بر آن، از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که در نخستین روز هفته کیفیت معاملات از حیث استقبال معامله‌گران از مبادلات سکه‌های بورسی اگرچه متعادل بوده، اما این بازار توانسته خود را از کانال ۲۶ میلیون تومان فراتر ببرد و ظرف روزهای اخیر راه خود را به سمت کانال ۲۸ میلیون تومان باز کند.

بر این اساس به نظر می‌رسد که با افزایش تمایل به طلا در بازارهای جهانی، قیمت سکه نیز توانسته تحت تاثیر قیمت جهانی اونس طلا تا حدودی افزایش پیدا کند. با این حال می‌توان گفت همچنان محرک اصلی طلا برای رشد قیمت در بازار بیش از هر چیز تغییرات قیمت ارز و نرخ برابری ریال به دلار آمریکا است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد از میان گواهی‌های سپرده سکه معامله شده در بورس کالا طی روز معاملاتی اخیر هیچ نمادی نبوده که قیمت سکه در آن زیر ۲۸ میلیون تومان باشد. مطابق با ارقام ارائه‌شده در تارنمای بورس کالا در بین نمادهای گفته‌شده بیشترین قیمت در آخرین معاملات روز شنبه مربوط به نماد «تمام سکه طرح جدید ۰۴۱۱ آینده» بود که در آن هر قطعه سکه تمام ۲۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان داد و ستد شده است.

از لحاظ تغییرات درصدی قیمت نیز این نماد توانسته بیشترین رشد را به خود اختصاص دهد؛ به شکلی که بهای سکه مذکور طی روز شنبه ۰٫۵۵ درصد رشد داشته است. مقایسه این ارقام با قیمت سکه در بازار آزاد که رقمی در حدود ۲۸ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان داشته، نشان می‌دهد که با توجه به ثبات قیمت دلار در هفته‌های اخیر در زیر کانال ۵۰ هزار تومانی، فعلا برای خواندن دست سکه طلا در بازار آزاد و بورس کالا باید قیمت‌های جهانی را مدنظر قرار داد.

در آن سوی معاملات بورس کالا به جز گواهی سپرده سکه، صندوق‌های کالایی نیز شاهد نوسان قیمت اندک در معاملات خود بودند؛ بطوریکه در میان این صندوق‌ها نوسان کلی داده‌ها رقمی بین ۰٫۵ درصد مثبت تا ۰٫۵ منفی را شامل می‌شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
لیست بهترین صرافی های ایرانی در انگلستان 28 آوریل 2024
صرافی کیان | ارائه دهنده خدمات ارزی در انگلستان و کانادا

لیست بهترین صرافی های ایرانی در انگلستان

واقعیت این است که کشور انگلستان، به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در اتحادیه اروپا، همواره مقصد بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت و تفریح بوده است.

چه عواملی فروش فروش بازار ارز را زیاد کرد؟ 28 آوریل 2024

چه عواملی فروش فروش بازار ارز را زیاد کرد؟

بازار شنبه تماما متحد شد و به رنگ قرمز درآمد/ هرات کانال ۶۲ را از دست داد و سکه کانال ۴۲/ در زمانیکه که نرخ‌های غیررسمی به مرز حساس رسید، نرخ‌های رسمی فعلا چراغ خاموش در حال پیشروی هستند/ چه عواملی فروش فروش بازار را زیاد کرد؟

انتخاب بازار ارز؛ توقف یا ادامه کاهش؟ 28 آوریل 2024

انتخاب بازار ارز؛ توقف یا ادامه کاهش؟

تحلیلگران بازار با توجه به شکاف درهم نسبت به دلار هرات معتقدند اگر بازارساز در روز یکشنبه تزریق نداشته باشد با توجه به اشباع فروش امکان توقف کاهش یا استراحت در بازار ارز وجود دارد. اما در صورت تزریق بازار ارز به راه کاهش خود ادامه خواهد داد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.