چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 130999
  • 14 سپتامبر 2024 - 16:33
  • 23 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازگشت خریداران به بازار طلا و سکه/ صعود سکه به کانال بالاتر

بازگشت خریداران به بازار طلا و سکه/ صعود سکه به کانال بالاتر
بازگشت خریداران به بازار طلا و سکه/ صعود سکه به کانال بالاتر

طلای جهانی دوباره در مدار صعودی قرار گرفت و در بازار داخلی هم بازار طلا و سکه شاهد افزایش تقاضا بود. کارشناسان معتقدند این عوامل می‌تواند دوباره قیمت طلا و سکه را افزایش دهد.

به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه در روزهای اخیر نسبتا روند آرامی را طی کرد،‌ فعالان بازار مدعی‌اند نوسانات قیمتی حاضر در بازار طبیعی است و شوک قیمتی در کار نیست. بر این اساس، سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که طلای ۱۸ عیار امروز، ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ هفته خود را با نوسان آغاز کرده و در نرخ سه میلیون و ۶۹۳ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار طلا و سکه کشور عرضه شده است. طلای ۲۴ عیار هم افزایش قیمت را تجربه کرد و به قیمت چهار میلیون و ۹۲۴ هزار تومان رسید.

بازار سکه هم درحال حاضر در آرامش به سر می‌برد و افزایش یا کاهش قابل توجهی در این بازار مشاهده نمی‌شود.  آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است، سکه طرح جدید امروز با افزایش قیمت همراه شد و به کانال بالاتر صعود کرد. اکنون به ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم هم به کانال بالاتر صعود کرد و نرخ ۳۹ میلیون تومان را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند. 

طلای جهانی که هفته‌های گذشته روند نزولی را در پیش گرفته بود،‌ ناگهان تحت تاثیر اخبار انتخابات آمریکا و نرخ بهره فدرال رزرو،‌ در مسیر صعودی قرار گرفت و بعد از رکوردشکنی دیروز، امروز در سطح ۲۵۷۸ دلار به ازای هر اونس رسید. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

برزو حق‌شناس،‌ کارشناس بازارهای مالی،‌ در گفتگو با اکوایران مطرح کرد که انس جهانی با قدرت دوباره سقف‌شکنی کرد و دلار هم در منطقه ۶۰ هزار تومان در حال تثبیت است و در نتیجه انتظار می‌رود طلا مجددا در محور صعودی قرار گیرد. 

او در ادامه گفت:«با خروج از ماه صفر بازار طلا و سکه ذاتا با افزایش تقاضا مواجه می‌شود و منجر به افزایش قیمت در این بازار خواهد شد.»

این کارشناس بازارهای مالی در رابطه با چشم‌انداز بازار طلا و سکه توضیح داد:«به نظر می‌رسد بازار در هفته آینده روند صعودی را طی کند،‌ اما در ماه آینده قیمت طلا و سکه تحت تاثیر انتخابات آمریکا خواهد بود. پیروزی ترامپ در این انتخابات هم انس طلای جهانی را صعودی می‌کند و همچنین دلار را با افزایش قیمت همراه خواهد کرد.»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
واکنش بازار ارز و سکه به انفجار لبنان 18 سپتامبر 2024

واکنش بازار ارز و سکه به انفجار لبنان

معامله‌گران می‌گویند چهارشنبه روز مهمی برای بازار است، آن‌ها تصور می‌کنند فد در این روز با طلا تعیین‌تکلیف می‌کند. انفجارهای لبنان در پشت خط چه واکنش‌هایی داشت؟

18 سپتامبر 2024

انفجار لبنان به دلار پشت‌خطی رسید

معامله‌گران بازار ارز می‌گویند آنقدر بازار بی‌رمق است که اتاق‌های معاملاتی سوت‌و‌کور شده و در چارت، یک فشردگی یا فریز قیمتی عجیبی اتفاق افتاده است. از منظر آن‌ها این حالت بازار نشان می‌دهد که بازار ارز در تایم استراحت قرار دارد، اما در نهایت این فشردگی قیمت به نوسان بزرگ ختم خواهد شد. این دسته […]

در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو: هر یک از گزینه‌های پیش‌روی بانک مرکزی آمریکا چه اثری بر بازارها خواهد گذاشت؟ 17 سپتامبر 2024

در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو: هر یک از گزینه‌های پیش‌روی بانک مرکزی آمریکا چه اثری بر بازارها خواهد گذاشت؟

اکوایران: درحالی که فدرال رزرو معمولا ترجیح می‌دهد که با افزایش ۰٫۲۵ درصدی نرخ بهره حرکت کند ولی این‌بار بنظر می‌رسد مساله پیچیده شده است، بطوری که معامله گران بازارهای جهانی نمی‌دانند نرخ بهره چه میزان کاهش خواهد یافت. این مساله می‌تواند نوسانات زیادی در بازار ایجاد کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.