جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 13257
  • 03 آگوست 2023 - 15:14
  • 167 بازدید
  • ۰ دیدگاه

معاملات سکه به شنبه کشید؟

معاملات سکه به شنبه کشید؟
معاملات سکه به شنبه کشید؟

اکوایران: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد امروز قیمت سکه نوسان خاصی نداشته باشد و معاملات سکه به روز شنبه هفته آینده موکول شود.

به گزارش اکوایران، دولت روزهای چهارشنبه و پنجشنبه را تعطیل و دلیل آن را گرمای هوا اعلام کرد. همین امر باعث شد روز چهارشنبه کمتر کسی حاضر شود در گرما به سمت بازار ارز و سکه برود، به همین دلیل دیروز بازار به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمد.

قیمت سکه امامی که عصر سه‌شنبه با جهش قابل توجهی به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده بود روز چهارشنبه در همین محدوده فریز شد.

در شرایط فعلی به نظر می‌رسد امروز پنجشنبه ۱۲ مرداد هم قیمت سکه نوسان خاصی نداشته باشد و معاملات سکه به روز شنبه هفته آینده موکول شود.

فنی‌ها می‌گویند بازار در نقطه بسیار حساسی قرار گرفته که اگر به بالای مرزهای مقاومتی برود و تثبیت بدهد شاهد ادامه روند صعودی خواهیم بود. 

برخی از معامله‌گران هم باور دارند که قیمت سکه امامی به صورت هیجانی بالا رفته و از احتمال اصلاح شدن آن در روزهای آینده سخن می‌گفتند.

به عقیده فعالان بازار اگر سکه‌بازان مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست دهند احتمال برگشت تا سطح حمایتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ و چه بسا عقب‌نشینی به کانال ۲۸ میلیون تومان وجود دارد.

از سوی دیگر برخی دیگر معتقد سکه در حال حاضر در مرز مقاومتی حساسی است و اگر بتواند بالای این محدوده تثبیت دهد می‌تواند به سمت کانال ۳۰ میلیون تومان هم گام بردارد. البته این دسته باور دارند که رسیدن سکه به مرز مذکور نیازمند رشد دلار در کانال ۵۰ هزار تومان است. دلار در معاملات پشت خطی دیشب ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان بود و در حال حاضر مقاومت ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان را پیش روی خود دارد.

حباب سکه در حال حاضر با توجه به نوسان کاهشی قیمت طلای جهانی رشد معناداری کرده است. حباب سکه در روزهای گذشته به ۲۷ درصد رسیده بود اما در حال حاضر در حدود ۲۹ درصد قرار دارد. فاصله ارزش ذاتی و نقدی سکه بالای ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سکه تمام رکورددار رشد هفتگی/ سکه گرمی بیشترین زیان را ثبت کرد 10 مه 2024

سکه تمام رکورددار رشد هفتگی/ سکه گرمی بیشترین زیان را ثبت کرد

اکوایران: در رکود هفتگی بازار ارز و طلا سکه امامی رکورددار رشد هفتگی و سکه یک گرمی پرچمدار سقوط شد.

10 مه 2024

رمزارزها بازار طلا را کنترل می‌کنند؟

طلا به وضعیت اقتصاد جهان وابسته است. بسیاری از دولت ها پشتوانه پولی خود را براساس فلزات گرانبها قرار می دهند. اخیرا با رشد نرخ جهانی طلا، بازار کریپتو و بیت کوین شروع به افزایش کرد. یکی از ابزارهایی که آمریکا از آن استفاده می کند که سرمایه گذاران به طلا روی نیاورند، بازار کریپتو […]

نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت 10 مه 2024

نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت

اکوایران: با وجود نوسانات بیت‌کوین در هفته‌های اخیر، کارشناسان نسبت به چشم‌انداز بلندمدت قیمتی این ارز دیجیتال نگاه مثبتی دارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.