جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 28965
  • 27 سپتامبر 2023 - 14:16
  • 142 بازدید
  • ۰ دیدگاه

نگاه بازار ارز به کاهش طلای آبشده

نگاه بازار ارز به کاهش طلای آبشده
نگاه بازار ارز به کاهش طلای آبشده

گروهی از معامله‌گران معتقدند با توجه به کاهش طلای آبشده و از دست رفتن قیمت دلار سلیمانیه در پشت خط، قیمت دلار امروز بیشتر بر مدار کاهش باشد.

قیمت دلار هرات با اینکه در نیمه اول معاملات سه‌شنبه میل به افزایش نشان داد اما با یک خبر جان بالایی را از دست داد. قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان شروع به کار کرد و تا ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان بالا رفت اما در ادامه خبر امواج مدیا که مدعی شده بود مجوز مذاکره مستقیم با آمریکا به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای داده شده کاهش یافت و به حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. با اینکه این خبر در نیمه دوم معاملات تکذیب شد اما قیمت دیگر جان افزایش نداشت. قیمت دلار سلیمانیه که در معاملات سه‌شنبه بالای مرز حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان در معامله بود در پشت خط این سطح حمایتی را از دست داد و در ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان کار خود را به پایان رساند.

گروهی از معامله‌گران معتقدند با توجه به کاهش طلای آبشده و از دست رفتن قیمت دلار سلیمانیه در پشت خط، قیمت دلار امروز بیشتر بر مدار کاهش باشد. قیمت دلار هرات برای کاهش ابتدا باید مرز حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد و برای کاهش بیشتر باید با حمایت ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان دست و پنجه نرم کند. سطح حمایتی ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان با به انجام رسیدن تبادل زندانیان و آزادسازی منابع بلوکه شده از دست نرفت.

به عقیده معامله‌گران فنی بازارها در یک سطح مشخص گیر افتاده اند و قیمت از هر طرف که خارج شود می‌تواند نوسان همان جهتی به بازار بدهد. تحلیلگران دلار نگاهی به کاهش طلای آبشده دارند و معتقدند طلای آبشده وارد محدوده حمایتی شده است. اگر قیمت طلای آبشده امروز از این مرز حمایت تثبیت دهد می‌تواند دلار را هم‌جهت خود کند و قیمت دلار هم حمایت را از دست بدهد. محدوده حمایتی طلای آبشده ۹ میلیون و ۹۱۰ تا ۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است که اگر از دست برود قیمت آن می‌تواند وارد ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شود. اکثر معامله‌گران معتقدند قیمت طلای آبشده از این سطح افزایشی خواهد شد.

در معاملات عصر دیروز یک خبر به بازار رسید که امیرعبدالهیان گفته توکیو طرحی را برای از سرگیری و احیای مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا به‌علاوۀ آلمان) پیشنهاد داده است. معامله‌گران می‌گفتند چند سال قبل شینزوآبه، نخست وزیر ژاپن برای میانجی‌گری میان ایران و آمریکا به تهران آمد که ناکام بازگردانده شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سکه تمام رکورددار رشد هفتگی/ سکه گرمی بیشترین زیان را ثبت کرد 10 مه 2024

سکه تمام رکورددار رشد هفتگی/ سکه گرمی بیشترین زیان را ثبت کرد

اکوایران: در رکود هفتگی بازار ارز و طلا سکه امامی رکورددار رشد هفتگی و سکه یک گرمی پرچمدار سقوط شد.

10 مه 2024

رمزارزها بازار طلا را کنترل می‌کنند؟

طلا به وضعیت اقتصاد جهان وابسته است. بسیاری از دولت ها پشتوانه پولی خود را براساس فلزات گرانبها قرار می دهند. اخیرا با رشد نرخ جهانی طلا، بازار کریپتو و بیت کوین شروع به افزایش کرد. یکی از ابزارهایی که آمریکا از آن استفاده می کند که سرمایه گذاران به طلا روی نیاورند، بازار کریپتو […]

نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت 10 مه 2024

نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت

اکوایران: با وجود نوسانات بیت‌کوین در هفته‌های اخیر، کارشناسان نسبت به چشم‌انداز بلندمدت قیمتی این ارز دیجیتال نگاه مثبتی دارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.