دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 135262
  • 29 سپتامبر 2024 - 21:34
  • 9 بازدید
  • ۰ دیدگاه

نظر کارشناسان درباره روند اونس جهانی طلا در هفته معاملاتی جدید

نظر کارشناسان درباره روند اونس جهانی طلا در هفته معاملاتی جدید
نظر کارشناسان درباره روند اونس جهانی طلا در هفته معاملاتی جدید

اکوایران: در حالیکه کارشناسان در تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو بین رشد و کاهش قیمت تقسیم شده‌اند، عمده سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی جدید با رشد همراه شود.

به گزارش اکوایران، تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی طلا نشان‌دهنده یک اختلاف میان کارشناسان در خصوص مسیر کوتاه‌مدت فلز زرد است و در این میان برخی انتظار رشد قیمت را دارند و کارشناسان دیگر معتقدند قیمت‌های این فلز گران‌بها کاهش خواهد یافت.

به نوشته کیتکو، دارین نیوسوم اعلام کرده قیمت‌های طلا به دلیل نااطمینانی‌های جهانی با رشد همراه خواهد شد، در حالیکه اوله هانسن باور دارد رشد قیمت طلا در حال از دست دادن شتاب خود است. این کارشناس همچنین خاطرنشان می‌کند بسته حمایت اقتصادی چین ممکن است تمرکز سرمایه‌گذاران را از طلا دور کند.

آدریان دی انتظار دارد روند صعودی فلز زرد متوقف شود، اما در بلندمدت صعودی خواهد ماند. او باور دارد با وجود اینکه بازارها به شکل متناوب رشد نمی‌کنند، سرمایه‌گذاران غربی در نهایت قیمت‌های طلا را بالاتر خواهند برد.

مارک چندلر تلاش‌های چین برای تقویت اقتصاد را برجسته کرده، اما گفته است تقاضا از هند همچنان قوی است. این تحلیل‌گر همچنین این نکته را ذکر کرده که گزارش ضعیف از بازار کار آمریکا می‌تواند قیمت‌های طلا را بالاتر ببرد.

کوین گرِیدی گفته تغییر نرخ‌های بهره برای طلا و بازارهای سهام مفید خواهد بود. او انتظار دارد بازار کار آمریکا احتمالا ضعیف‌تر خواهد شد و همین امر باعث حمایت بیش از پیش از قیمت‌های طلا می‌شود. این کارشناس باور دارد این فلز گران‌بها در نهایت از مرز ۳ هزار دلار عبور می‌کند، اما هشدار داده که انتخابات آتی آمریکا می‌تواند منجر به نااطمینانی شود و همین امر، زمان رسیدن طلا به سطح قیمتی ۳ هزار دلار را دشوار می‌کند.

نتایج نظرسنجی

در این هفته ۱۴ کارشناس در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو شرکت کردند و این تحلیل‌گران میان خوش‌بینی و بدبینی روند قیمتی به تعادل رسیدند.

شش تحلیل‌گر یا ۴۳ درصد انتظار دارند قیمت‌های طلا در هفته معاملاتی جدید رشد کند، در حالیکه شش کارشناس دیگر پیش‌بینی کرده‌اند قیمت‌های این فلز گران‌بها با کاهش همراه خواهد شد. دو کارشناس باقی‌مانده معادل ۱۴ درصد، باور دارند که قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی جدید در محدوده هفته معاملاتی اخیر باقی خواهد ماند.

در همین حال، ۱۹۲ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند و عمده سرمایه‌گذاران خرد چشم‌انداز صعودی خود درباره قیمت طلا را حفظ کرده‌اند، هر چند که درصد آن‌ها نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است. طبق نتایج نظرسنجی آنلاین، ۱۲۰ نفر معادل ۶۲ درصد انتظار دارند قیمت طلا در هفته معاملاتی آتی با رشد همراه شود، در حالیکه ۳۸ نفر یا ۲۰ درصد پیش‌بینی کردند قیمت فلز زرد کاهش یابد. سه پاسخ‌دهنده باقی‌مانده معادل ۱۷ درصد انتظار دارند قیمت طلا در محدوده هفته معاملاتی اخیر باقی بماند.

کیتکو 8 مهر

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رمزارز XRP در یک ماه ۱۰ درصد رشد کرد؛ تحلیل‌گران پیش‌بینی‌های جسورانه‌ای دارند 29 سپتامبر 2024

رمزارز XRP در یک ماه ۱۰ درصد رشد کرد؛ تحلیل‌گران پیش‌بینی‌های جسورانه‌ای دارند

اکوایران: با افزایش شاخص سود باز، رمزارز ایکس‌آرپی در برابر دلار آمریکا قدرت گرفته است. آیا پیش‌بینی رشد قیمت این رمزارز فراتر از ۱ دلار، واقع‌بینانه است؟

تحلیل و ارزیابی رفتار بازار ارز، سکه و بورس بعد از حوادث مهم: از ۷ اکتبر و وعده صادق تا ترور نصرالله 29 سپتامبر 2024

تحلیل و ارزیابی رفتار بازار ارز، سکه و بورس بعد از حوادث مهم: از ۷ اکتبر و وعده صادق تا ترور نصرالله

اکوایران: در این گزارش اتفاقات مهم منطقه‌ای و اثر آن بر بازار ارز و سرمایه بررسی شده است.

تغییر رنگ دلار و طلا پس از شهادت نصرالله 29 سپتامبر 2024

تغییر رنگ دلار و طلا پس از شهادت نصرالله

قیمت طلا و سکه پس از انتشار خبر شهادت سیدحسن نصرالله تغییر رنگ دادند. به طوری که سکه طرح قدیم و جدید وارد کانال بالاتر شدند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.