دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 135429
  • 30 سپتامبر 2024 - 15:33
  • 6 بازدید
  • ۰ دیدگاه

عقب‌نشینی بازار طلا و سکه

عقب‌نشینی بازار طلا و سکه
عقب‌نشینی بازار طلا و سکه

روز گذشته قیمت طلا و سکه تحت تاثیر تنش‌های منطقه صعودی شد، اما بازار امروز شاهد کاهش دوباره قیمت مصنوعات طلا بود.

به گزارش اکوایران، طلا و سکه در روز گذشته تحت تاثیر انتشار خبر ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، دچار شوک قیمتی شدند و رشد قابل توجهی را در کارنامه قیمتی خود ثبت کردند. اما امروز به نظر می‌رسد هیجان بازار طلا و سکه تا حدودی آرام گرفته است و اقلام طلا درحال بازگشت به نرخ پیشین خود هستند. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است،‌ طلای ۱۸ عیار امروز، ۹ مهر ۱۴۰۳ با کاهش ۷۰ هزار تومانی نسبت به دیروز همراه شده است و با نرخ سه میلیون و ۹۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای ۲۴ عیار هم امروز ۹۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت پنج میلیون و ۲۸۱ هزار تومان رسید.

بازار سکه دیروز افزایش بیشتری را نسبت به طلا تجربه کرد و هر دو سکه طرح جدید و قدیم وارد کانال جدید قیمتی شدند. اما امروز بازار تغییر روند داد و سکه را به کانال قبلی برگرداند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است که سکه طرح جدید یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان نسبت به دیروز کاهش قیمت داشت و اکنون به نرخ ۴۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم هم با ۵۰۰ هزار تومان ریزش دوباره در کانال قبلی قرار گرفت و حال در نرخ ۴۱ میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان به بازار عرضه می‌شود.  

برگزاری حراج شمش طلا

 روز گذشته، یکشنبه هشتم مهرماه، جلسه پنجاه و چهارم حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شد. در این جلسه حراج، از مجموع ۱۰۶ کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۹۶ کیلوگرم (قطعه شمش) با میانگین قیمت پنج میلیارد و ۲۴۷ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد و مجموع ۵۰۳ میلیارد تومان از سوی متقاضیان، معامله و خریداری شد.

از زمان آغاز اولین جلسه حراج شمش طلا که در تاریخ ۲۷ دی ماه سال گذشته برگزار شد تا امروز ۵۴ جلسه حراج شمش طلا برگزار شده است و طی ۵۴ جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، در مجموع ۱۰ هزار و ۳۸۵ کیلوگرم (۱۰٫۳ تن) شمش از سوی متقاضیان مورد معامله قرار گرفته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
آینده بازار طلا و ارز از نگاه تحلیلگران 30 سپتامبر 2024

آینده بازار طلا و ارز از نگاه تحلیلگران

بازار درهم امروز ساکت بود، هیجان بازارها پس از سقف‌زنی تخلیه شد، تحلیل‌گران درباره آینده بازار چه می‌گویند؟

30 سپتامبر 2024

مسیر بازار دلار و سکه پس از ریزش امروز

بازار ارز و سکه بعد از نوسان ابتدای هفته و سقف‌زنی، در دومین روز هفته به سمت نزول پیش رفت و هیجان روز شنبه را تخلیه کرد. قیمت دلار و سکه یک کانال عقب نشستند.  به عقیده معامله‌گران اخبار تنش در منطقه مهمترین فاند این روزهای بازار است و اگر به سمت تشدید برود قیمت‌ها […]

داده‌های اشتغال و سخنرانی پاول زیر ذره بین سرمایه‌گذاران جهانی؛ کاهش نرخ بهره بزرگ دیگری در راه است؟ 30 سپتامبر 2024

داده‌های اشتغال و سخنرانی پاول زیر ذره بین سرمایه‌گذاران جهانی؛ کاهش نرخ بهره بزرگ دیگری در راه است؟

اکوایران: داده‌های اشتغال از بازار کار آمریکا و همچنین سخنرانی جروم پاول و سایر اعضای فدرال رزرو این هفته می‌توانند سرنخ‌های مهمی از میزان کاهش نرخ بهره در جلسه آتی فدرال رزرو داشته باشند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.