سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 135551
  • 30 سپتامبر 2024 - 21:34
  • 7 بازدید
  • ۰ دیدگاه

طلا در مسیر ثبت بهترین سه‌ماهه خود پس از سال ۲۰۲۰ قرار دارد

طلا در مسیر ثبت بهترین سه‌ماهه خود پس از سال ۲۰۲۰ قرار دارد
طلا در مسیر ثبت بهترین سه‌ماهه خود پس از سال ۲۰۲۰ قرار دارد

اکوایران: تنش‌های ژئوپلیتیکی و کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا از عوامل اصلی افزایش قابل توجه قیمت طلا در سال جاری میلادی بوده است.

به گزارش اکوایران، قیمت‌های طلا در روز دوشنبه (۹ مهر) از رکورد تاریخی خود فاصله گرفت، اما همچنان در مسیر به دست آوردن بزرگ‌ترین رشد قیمت طی یک دوره سه‌ماهه پس از سال ۲۰۲۰ است؛ اتفاقی که علت‌ آن به تنش‌های ژئوپلیتیکی و کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو مربوط می‌شود.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۱۸:۱۱ به وقت ایران با افت ۰/۹ درصدی در سطح ۲۶۳۴ دلار به ازای هر اونس ایستاد. معاملات آتی فلز زرد نیز با کاهش نیم درصدی به ۲۶۵۵ دلار رسیدند.

طلا در سه‌ماهه جاری با رشد ۱۳ درصدی همراه شده که بهترین عملکرد آن از اوایل سال ۲۰۲۰ خواهد بود. این فلز گران‌بها در روز پنجشنبه به رکورد ۲۶۸۵ دلار در هر اونس رسید.

پیتر آ. گرانت، استراتژیست ارشد فلزات در زانر متالز، گفت: «ممکن است مقداری چرخش از فلزات گران‌بها به سهام وجود داشته باشد، اما فکر نمی‌کنم که این روند ادامه پیدا کند. بدون شک، روند طلا رو به افزایش است.»

زمانی که ریسک‌پذیری افزایش می‌یابد، سرمایه‌گذاران به‌طور عمومی از طلا به عنوان یک دارایی امن فاصله می‌گیرند، اگرچه رشدهای اخیر این فلز گران‌بها همگام با افزایش ارزش سهام‌ها در آمریکا بوده است، به‌ویژه پس از آنکه فدرال رزرو یک کاهش نیم درصدی را اجرا کرد. نرخ‌های بهره پایین نیز باعث جذابیت بیشتر طلا می‌شود.

سوکی کوپر، تحلیل‌گر استندِرد چارترد، اعلام کرده: «ما شاهد تثبیت بیشتر طلا در کوتاه‌مدت هستیم. در این برهه، به نظر می‌رسد اصلی‌ترین کاتالیزور طلا به عوامل اقتصاد کلان و سیاست پولی مربوط باشد.»

اگر قیمت‌های طلا با عقب‌نشینی روبه‌رو شود و در کنار آن یوآن قدرت بیشتری بگیرد، تقاضای فیزیکی فلز زرد در سه‌ماهه چهارم از سوی چین می‌تواند باعث بازیابی قیمت‌ها در سه‌ماهه چهارم شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
عدم صدور گواهی ثبت آماری برای کارمزد صرافی‌ها 30 سپتامبر 2024

عدم صدور گواهی ثبت آماری برای کارمزد صرافی‌ها

اکوایران: سامانه نیما بابت کارمزد از محل خرید ارز گواهی ثبت آماری صادر نمی کند.

بررسی واکنش طلا و نفت به شهادت دبیر کل حزب‌الله/ شرط تعادل دلار چیست؟ 30 سپتامبر 2024

بررسی واکنش طلا و نفت به شهادت دبیر کل حزب‌الله/ شرط تعادل دلار چیست؟

اکوایران در این گزارش با توجه به بازگشایی بازارهای جهانی در روز جاری، به بررسی تأثیر خبر ترور سیدحسن نصرالله بر نفت و طلای جهانی و بازارهای داخلی پرداخته است.

اتریوم در مسیر فتح قله ۱۰ هزار دلار؟ 30 سپتامبر 2024

اتریوم در مسیر فتح قله ۱۰ هزار دلار؟

اکوایران: الگوهای فنی بلندمدت و روندهای مطلوب اقتصاد کلان می‌توانند قیمت اتریوم را تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۱۰ هزار دلار افزایش دهند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.