دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 137321
  • 06 اکتبر 2024 - 21:34
  • 5 بازدید
  • ۰ دیدگاه

فعالیت مرموز نهنگ قدیمی بیت‌کوین با خالق این رمزارز ارتباطی دارد؟

فعالیت مرموز نهنگ قدیمی بیت‌کوین با خالق این رمزارز ارتباطی دارد؟
فعالیت مرموز نهنگ قدیمی بیت‌کوین با خالق این رمزارز ارتباطی دارد؟

اکوایران: از ۲۴ سپتامبر (۳ مهر)، یک نهنگ قدیمی بیت‌کوین در مجموع ۳/۵۸ میلیون دلار به صرافی کراکن منتقل کرده است.

به گزارش اکوایران، یک نهنگ قدیمی بیت‌کوین که در دو ماه نخست ایجاد بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۹، بیت‌کوین استخراج کرده بود، اخیرا بخشی از دارایی‌های خود را منتقل کرده است.

به نوشته کوین تلگراف، طبق گزارش Arkham Intelligence، این نهنگ در ۳ اکتبر (۱۲ مهر)، ۱۰ بیت‌کوین به ارزش ۶۱۰ هزار دلار را به صرافی رمزارز «کراکن» (Kraken) منتقل کرد. از ۲۴ سپتامبر (۳ مهر)، این نهنگ در مجموع ۳/۵۸ میلیون دلار به این صرافی منتقل کرده است. قبل از این انتقالات اخیر، این والت تقریبا ۱۰ سال غیرفعال بود.

این کیف پول در حال حاضر دارای ۱۱۶۹ بیت‌کوین به ارزش ۷۲/۴ میلیون دلار است. این فعالیت گمانه‌زنی‌های جدید در مورد هویت ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز بیت‌کوین، را برانگیخته است. شبکه آمریکایی HBO مستندی با عنوان «پول الکتریکی: راز بیت‌کوین» را در ۸ اکتبر (۱۷ مهر) منتشر خواهد کرد که ادعا می‌کند هویت ناکاموتو را فاش خواهد کرد. گفته می‌شود که لن ساسمن، دانشمند کامپیوتر فقید آمریکایی، در این فیلم به عنوان ناکاموتو معرفی خواهد شد.

ساسمن در سال ۲۰۱۱ – اندکی پس از آخرین ارتباط ناکاموتو با جامعه بیت‌کوین – درگذشت. تخصص ساسمن در فناوری ریملر – که پیش‌درآمدی بر شبکه همتا به همتای بیت‌کوین است – و تلاش‌های او برای حل مشکل خطای بیزانسی – یک مسئله حیاتی در سیستم‌های غیرمتمرکز – این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که ممکن است او نقشی در ایجاد بیت‌کوین داشته باشد.

طرفداران این نظریه همچنین به زمان مرگ ساسمن در جولای ۲۰۱۱ که تنها دو ماه پس از آخرین ایمیل ناکاموتو به جامعه بیت‌کوین بود و همچنین موقعیت جغرافیایی او در بلژیک در زمان توسعه بیت‌کوین اشاره می‌کنند که با سبک نوشتاری انگلیسی-بریتانیایی موجود در پست‌های ناکاموتو همخوانی دارد.

با وجود این شایعات، همسر ساسمن، مریدیت پترسون، به‌طور علنی بیان کرده که او اعتقادی ندارد همسرش ناکاموتو بوده است. اما با افزایش کنجکاوی‌ها در مورد این مستند، جهان کریپتو منتظر افشاگری‌های بیشتری است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (۱۵ مهر) از ۶۱ هزار و ۴۹۵ دلار تا ۶۲ هزار و ۷۷۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۲۷ به وقت ایران، ۶۲ هزار و ۷۲۶ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت مثبت بوده و این رمزارز با رشد حدود ۵۵۰ دلاری همراه بوده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳/۱۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۴۰۷ دلار تا ۲ هزار و ۴۵۵ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۲۷ به وقت ایران، ۲ هزار ۴۴۷ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و این رمزارز با افت رشد حدود ۳۰ دلاری روبه‌رو بوده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۸ درصد کاهش یافته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
صندوق‌های طلا بازار سهام را جا گذاشتند 06 اکتبر 2024

صندوق‌های طلا بازار سهام را جا گذاشتند

اکوایران: قیمت‌ها در بازار ارز و طلا در خلاف جهت بازار سهام در روز جاری حرکت کردند که به دلیل افزایش سطح ریسک‌هاd سیستماتیک ناشی از افزایش تنش‌های منطقه‌ای است. اکوایران در این گزارش وضعیت بازار ارز‌، طلا و سرمایه را در روز جاری بررسی می‌کند.

نظرسنجی کیتکو قیمت طلا را در روزهای آتی چطور پیش‌بینی می‌کند؟ 06 اکتبر 2024

نظرسنجی کیتکو قیمت طلا را در روزهای آتی چطور پیش‌بینی می‌کند؟

اکوایران: در حالیکه کارشناسان نسبت به حرکت قیمتی طلا در کوتاه‌مدت محتاط هستند، معامله‌گران خرد همچنان امیدوارند این فلز زردرنگ با رشد همراه شود.

جدایی مسیر طلا و سکه در بازار یکشنبه 06 اکتبر 2024

جدایی مسیر طلا و سکه در بازار یکشنبه

روند قیمتی طلا و سکه امروز از یکدیگر جدا شد. بر این اساس، طلا گران و سکه ارزان شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.