چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 137802
  • 08 اکتبر 2024 - 21:34
  • 6 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ورق در بازار ارز برگشت/ معامله‌گران امروز کدام بازار را انتخاب کردند؟

ورق در بازار ارز برگشت/ معامله‌گران امروز کدام بازار را انتخاب کردند؟
ورق در بازار ارز برگشت/ معامله‌گران امروز کدام بازار را انتخاب کردند؟

اکوایران:امروز در بازار ارز ورق برگشت و قیمت‌ها کاهشی شد.

پس از آنکه در روز قبل قیمت‌ها در بازار ارز ثابت شده بودند امروز در بازار ارز ورق برگشت و قیمت‌ها کاهشی شد.

دلار تهران امروز کانال ۶۳ هزار تومانی را ترک کرد و در کانال ۶۲ معامله شد. کاهش ۶۰۰ تومانی دلار در روز جاری باعث شد دلار تهران در لحظه نگارش این گزارش در محدوده ۶۲هزار و ۵۵۰ تومان معامله شود‌.

عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران امروز سفری به مقصد عربستان داشته و قرار است به برخی دیگر از کشورهای منطقه نیز سفر کند. بهبود روابط با عربستان به عنوان دروازه کشورهای عربی برای بازار ارز در دو سال گذشته اثر تعدیلی داشته است.

همزمان با انتشار این خبر قیمت درهم امارات نیز در میانه روز جاری کاهش یافت ولی در ادامه قیمت درهم رشد کرد و حباب درهم در کانال ۷۰۰ تومانی قرار گرفت.

انتظار تعدیل تنش‌ها در کوتاه‌مدت به نظر می‌رسد زمینه‌ساز کاهش قیمت دلار در روز جاری بود. تعدیل تنش‌‌ها تنها برداشت بازار ارز در روز جاری نبود و کاهش قابل توجه قیمت نفت جهانی هم این پیش‌بینی را در کوتاه‌مدت تقویت کرد. البته نگرانی‌ها برای تقاضای پایدار از سمت چین و عدم ارایه خبر کافی درباره محرک اقتصادی توسط بزرگترین واردکننده نفت جهان در کاهش قیمت نفت در روز جاری بی‌تاثیر نبوده است.

دومین روز کاهشی در بازار طلا و‌سکه

اونس جهانی همچنان محدوده رنج قیمتی خود را حفظ کرده و در لحظه نگارش این گزارش در محدوده ۲ هزار و ۶۵۰ دلاری قرار گرفته است.

قیمت‌ها در بازار طلا امروز کاهش بیشتری را تجربه کرده و دومین روز کاهشی خود در این هفته ثبت کردند. سکه امامی در دو روز یک میلیون کاهش قیمت را ثبت کرده است و حباب آن در کانال ۲۴ درصدی قرار گرفت.‌ حباب ربع سکه هم در روز جاری بیشتر از سایر اقلام سکه کاهش پیدا کرده است و در صورتی که محدوده فعلی را از دست دهد سطح حمایتی بعدی در ناحیه ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

انتخاب اول صاحبان سرمایه چه بود؟

شاخص کل بورس تهران امروز افزایشی شد و در محدوده دو میلیون و ۹۷ هزار واحدی قرار گرفت ولی شاخص کل هم‌وزن خلاف جهت شاخص کل بورس حرکت کرد.

به نظر می‌رسد در نهایت بازار قدرت شاخص کل را خواهد سنجید و و برای توقف روند اصلاحی و کاهش فشار فروش در بازار سهام، باید شاخص کل بر سبزپوشی خود تاکید کند و شاخص کل هم‌وزن را با خود افزایشی کند.

اخبار مثبت از اف‌ای‌تی‌اف هم‌چنان به بازار سرمایه مخابره می‌شود ولی به نظر می‌رسد بازار در انتظار تصویب بندهای باقی‌مانده و خروج ایران از لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف است با این حال گروه بانکی امروز بیشترین ارزش معاملات را در میان گرو‌ه‌ها به خود اختصاص داد که خوش‌بینی نسبت به تصویب اف‌ای‌تی‌اف در آن بی تاثیر نیست.

امروز خروج پول حقیقی از بورس تهران ۱۰ روزه شد ولی از میزان خروج پول حقیقی در روز جاری کاسته شد.

IMG_20241008_165406_214

صندوق‌های طلا امروز سرخ پوشیدند و ارزش معاملات آن‌ها برای دومین روز متوالی کاهش یافت. ارزش معاملات صندوق‌های طلا نسبت به روز قبل ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد و ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا هم امروز نسبت به معاملات روز یکشنبه که هیجان معاملاتی افزایش پیدا کرده بود حدود ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

IMG_20241008_165357_477

صندوق‌های درآمد ثابت امروز انتخاب او معامله‌گران بودند. ۶۵۷ میلیارد تومان پول حقیقی وارد صندوق‌‌های درآمد ثابت شد و ارزش معاملات این صندوق‌ها در محدوده ۸ هزار و ۸۷۸ میلیارد تومان رسید. موضوعی که نشان می‌دهد معامله گران نسبت به وضعیت هیجانی صندوق‌های طلا و نااطمینانی بورس احتیاط کرده‌اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
واردات برای بانک مرکزی چقدر آب خورده است؟ 08 اکتبر 2024

واردات برای بانک مرکزی چقدر آب خورده است؟

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که بالاترین میزان تخصیص ارز وارداتی به کالاهای تجاری و بازرگانی تعلق گرفته است.

طلای جهانی در سرازیری سقوط 08 اکتبر 2024

طلای جهانی در سرازیری سقوط

اکوایران: با از میان رفتن احتمال کاهش بزرگ نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، قیمت فلز زرد همچنان به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد.

اقدام بحرین در راه‌اندازی «صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین» با یک مزیت ویژه 08 اکتبر 2024

اقدام بحرین در راه‌اندازی «صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین» با یک مزیت ویژه

اکوایران: صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران بزرگ در نظر گرفته شده است و راهی برای بهره‌مندی از افزایش بالقوه قیمت بیت‌کوین تا حد معینی را فراهم می‌کند. اگر قیمت بیت‌کوین کاهش یابد، سرمایه‌گذاران هیچ پولی را از دست نخواهند داد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.