دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 13894
  • 05 آگوست 2023 - 21:12
  • 160 بازدید
  • ۰ دیدگاه

کام دارندگان دلار و سکه تلخ شد

کام دارندگان دلار و سکه تلخ شد
کام دارندگان دلار و سکه تلخ شد

اکوایران: قیمت سکه امامی امروز شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ با شوک کاهشی قیمت دلار در سراشیبی قرار گرفت و کانال ۲۹ میلیون تومان را از دست داد و به کانال ۲۸ میلیون تومان برگشت.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار که در چند روز اخیر با وجود تعطیلات در کانال ۵۰ هزار تومان جا خوش کرده بود، در شروع معاملات نقدی امروز شنبه ۱۴ مرداد در سراشیبی قرار گرفت تا قیمت سکه هم کانال ۲۹ میلیونی‌اش را از دست بدهد و در حالی که کام سکه‌بازان در پایان هفته گذشته شیرین شده بود، در اولین روز هفته، تلخ شود.

خروج دلار از کانال ۵۰ هزار تومان 

آنطور که معامله‌گران می‌گویند، امروز ورق در بازار ارز تهران برگشت و دلار کانال ۵۰ هزار تومان را از دست داد. قیمت دلار در آغاز معاملات امروز تا ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان پایین آمد که نسبت به عصر سه‌شنبه هفته قبل ۳۵۰ تومان پایین‌تر بود. این پایان ماجرا نبود و ظهر امروز هر برگ اسکناس آمریکایی در تهران در حدود ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در واقع نسبت به قبل از تعطیلات دو سه روز اخیر نوسان کاهشی ۸۰۰ تومانی را نشان می‌دهد. 

فرونشست قیمت دلار در هرات

فعالان بازار ارز می‌گویند یکی از دلایل خالی شدن زیر پای بازیگران ارزی تهران به دلیل فرونشست قیمت دلار هرات بوده است. اسکناس آمریکایی در هرات که عصر سه‌شنبه قبل با ۴۹ هزار و ۵۵۰ تومان به کار خود پایان داده بود، امروز تا ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت اما در ادامه معاملات نتوانست وارد مقاومت ۵۰ هزار تومان را بشکند و در سرازیری قرار گرفت. طبق ادعای معامله‌گران نرخ دلار هرات ظهر امروز تا ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان پایین آمده بود. 

نوسان کاهشی نرخ حواله درهم 

نرخ حواله درهم امارات نیز امروز در مقایسه با عصر سه‌شنبه هفته قبل با نوسان کاهشی ۱۰۰ تومانی بر روی ۱۳ هزار و ۶۸۰ تومان قرار گرفت. 

عقب‌نشینی نرخ دلار با وجود سیگنال‌های منفی

البته یادآوری این نکته ضروری است که دلیل نوسان صعودی قیمت دلار در هفته گذشته، ناشی از شکایت ایران از کره جنوبی در رابطه با پول های بلوکه شده ایران، کمرنگ شدن موضوع تبادل زندانیان و در آخر، جدال بانک مرکزی و کانون صرافان بود و هنوز هم این موضوعات به طور قطعی حل نشده است. همچنین برخی از معامله‌گران امروز مدعی بودند که بازارساز با افزایش عرضه در بازار زمینه‌ساز خروج دلار از کانال ۵۰ هزار تومان شد. 

در کنار این، از سوی اخبار هم سیگنال‌های مثبتی به گوش نمی‌رسد. آسوشیتدپرس مدعی شده که هزاران تفنگدار دریایی در حال حرکت به سمت خلیج فارس هستند تا از توقیف کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز توسط ایران جلوگیری کنند.

بازار ارز دلال دلار

قیمت دلار و یورو در بازار رسمی 

در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز پس از پایان تعطیلات چند روزه باز هم ثابت ماند.

و قیمت دلار امروز شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر در سطح ۴۱ هزار و ۳۰۲ تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو با افزایش ۷۰ تومانی نسبت به روز کاری قبل در سطح ۴۵ هزار و ۵۸۰ تومان قرار گرفته است.

در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۶ تومان بر تابلو درج شده است که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۷ هزار و ۵۴۷ تومان، ۴۱ هزار و ۴۳۶ تومان و ۱۰ هزار و ۲۲۴ تومان درج شده است.

قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان پس از تعطیلات چند روز گذشته در بازار امروز مسیر رشد را دنبال کرد.

و قیمت دلار امروز شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ساعت ۱۲:۳۰) با افزایش بی‌سابقه ۲۷۱ تومانی نسبت به روز کاری قبل بطور میانگین ۴۱ هزار و ۵۶۸ تومان اعلام شد.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز امروز با افزایش ۶۸ تومانی رقم میانگین ۴۵ هزار و ۵۷۴ تومان برای آن درج شده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین معادل ۱۳ هزار و ۳۶۵ تومان اعلام شده که با افزایش ۵۷ تومانی همراه شده است.

افت قیمت طلا ۱۸ عیار / سکه ۶ پله پایین آمد

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز در حدود ۲ میلیون و ۳۶۹هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید که کاهش نزدیک به ۲۳ هزار تومانی را نشان می دهد. 

قیمت سکه امامی هم امروز با شوک کاهشی قیمت دلار در سراشیبی قرار گرفت و کانال ۲۹ میلیون تومان را از دست داد و به کانال ۲۸میلیون تومان برگشت.قیمت هر قطعه سکه امامی ظهر امروز در زمان نگارش این گزارش ۲۸ میلیون و ۹۰۰هزار تومان بود که نسبت به چند روز قبل ۶۰۰هزار تومان ارزان شده است. 

قیمت سکه امامی در کانون صرافان هم به طور میانگین در کانال ۲۹ میلیون تومانی و در سطح  ۲۹ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان قرار گرفته که نسبت به روز گذشته افزایش ۳۳۰ هزار تومانی داشته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
12 مه 2024

دفاعیات صمصامی از نرخ ارز ثابت/ بازپخش

صمصامی از لیدرهای سیاست تثبیت قیمت و متهم کردن بانک ها به فعالیت ربوی شناخته می شود. او در دوره‌ای که قیمت دلار هزار تومان بود اصرار داشت قیمت دلار پانصد تومان است و‌ الان نیز قیمت را بسیار کمتر از مقادیر فعلی می‌داند. شبیه این سخنان را یاسر جبرائیلی پیگیری می‌کند. اکوایران در سال […]

مرز حمایتی مهم در بازار سکه 12 مه 2024

مرز حمایتی مهم در بازار سکه

اکوایران: فعالان بازار می‌گویند که سکه امامی در مرز حمایتی ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد و درصورتی که نرخ ارز در دومین روز هفته کاهشی شود، عقب‌نشینی سکه تا کف کانال ۴۱ میلیون تومان محتمل است. با این حال اگر دلار و درهم صعودی شوند قدرت جناح کاهشی بازار سکه تا حدودی تعدیل خواهد شد.

12 مه 2024

علت رشد ارزش ین چه بود؟

بسیاری علت این نوسانات و رشد ارزش ین را محصول مداخله ارزی ژاپن و وقایع اقتصادی آمریکا می‌دانند که علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی به تفصیل درباره آن صحبت می‌کند.     ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید. [کل: ۰ میانگین: ۰]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.