دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 141292
  • 21 اکتبر 2024 - 15:34
  • 10 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سکه به کانال بالاتر صعود کرد/ طلای جهانی جذاب‌تر شد

سکه به کانال بالاتر صعود کرد/ طلای جهانی جذاب‌تر شد
سکه به کانال بالاتر صعود کرد/ طلای جهانی جذاب‌تر شد

طلای جهانی همچنان در مسیر صعود قیمت‌ها حرکت می‌کند و بازار طلا و سکه داخلی را تحت تاثیر خود افزایشی کرده است.

به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه همچنان شاهد روند صعودی قیمت‌ها در کشور است. به طوری که بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران،‌ طلای ۱۸ عیار امروز، ۳۰ مهر ۱۴۰۳،‌ ۳۲ هزار تومان گران شد و اکنون در نرخ چهار میلیون و ۲۸۴ هزار و ۳۳۲ تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای ۲۴ عیار هم امروز ۱۳۰ هزار تومان افزایش یافت و به قیمت پنج میلیون و ۶۶۸ هزار تومان رسید.

بازار سکه که طی روزهای گذشته شاهد سقف‌شکنی‌های پی در پی بود،‌ امروز هم در مسیر صعودی حرکت کرد. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت که سکه طرح جدید نسبت به روز گذشته ۸۰۰ هزار تومان گران شد و حال در نرخ ۵۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سکه طرح قدیم هم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و اکنون در نرخ ۴۹ میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود.  

طلای جهانی هم تحت تاثیر تنش‌های منطقه روند افزایشی را در پیش گرفت و امروز در کانال ۲۷۳۵ دلاری کار خود را در هفته جدید آغاز کرد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ مهر ۱۴۰۳

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با اکوایران مطرح کرد:«رکوردشکنی‌های مداوم انس جهانی طلا و شکست سقف‌های تاریخی به صورت پی در پی شرایط فکری معامله‌گران طلای جهانی را به سمت پیش‌روی بیشتر در انس جهانی برده است.می‌توان گفت از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۰ درصد بازدهی برای خریداران طلا ایجاد شده است. کاهش نرخ بهره در آمریکا و کاهش تنش‌های منطقه از عواملی‌ هستند که می‌توانند طلای جهانی را کاهشی کنند.»

او ادامه داد:«در این میان باید توجه داشت که برای بانک مرکزی کشورهای ترکیه، روسیه، چین و… طلا جذاب شده است و جایگزین ارزی جدیدی پیدا کرده‌اند. به همین دلیل تقاضا بازار جهانی بالا رفته است.»

این کارشناس بازارهای مالی افزود:« طلا و سکه در حال حاضر در حال تثبیت در منطقه معاملاتی فعلی است و و به نظر می‌رسد طلا و سکه در آینده به سوی مناطق معاملاتی بالاتر حرکت کنند.»

دیبا گفت:« به نظر می‌رسد در شرایط فعلی عامل تاثیرگذاری برای خنثی کردن حرکت طلای جهانی در بازار داخلی وجود نداشته باشد.»

فروش ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در حراج مرکز مبادله

روز گذشته، یکشنبه، ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳، شصتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله برگزار شد. در این حراج از مجموع ۲۳۵ کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۲۰۰ کیلوگرم شمش با عیار ۹۹۵ در هزار با میانگین قیمت پنج میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد از سوی متقاضیان، معامله و خریداری شد.

در شصت حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار از مرز ۱۱ تن گذشت و در مجموع ۱۱ شمش طلای یک‌کیلویی استاندارد با عیار حداقل ۱۱۲۱۵ در هزار معامله شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
21 اکتبر 2024

اولین ماه پاییز طلایی شد/ تلخ‌کامی سهامداران ادامه یافت

اکوایران: مهرماه به کام دارندگان طلا و سکه تمام شد و اولین ماه پاییز طلایی شد با این حال زهرکامی سهامداران همچنان ادامه دارد.

طلا و نقره‌ی جهانی همچنان می‌تازند 21 اکتبر 2024

طلا و نقره‌ی جهانی همچنان می‌تازند

اکوایران: طلای جهانی طی امروز با رکورد قیمتی دیگری همراه شده و قیمت نقره نیز در نزدیکی اوج ۱۲ سال اخیر خود قرار گرفته است.

پیش‌بینی قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت‌کوین با پیروزی ترامپ 21 اکتبر 2024

پیش‌بینی قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت‌کوین با پیروزی ترامپ

اکوایران: کارشناسان معتقدند در صورتی پیروزی دونالد ترامپ -‌رئیس‌جمهور پیشین آمریکا‌- در رقابت‌های انتخاباتی این کشور، سیاست‌های او در قبال بازار رمزارزها می‌تواند به شکل مثبت این بازار را تحت تأثیر قرار دهد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.