سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 141397
  • 21 اکتبر 2024 - 21:35
  • 7 بازدید
  • ۰ دیدگاه

طلا و نقره‌ی جهانی همچنان می‌تازند

طلا و نقره‌ی جهانی همچنان می‌تازند
طلا و نقره‌ی جهانی همچنان می‌تازند

اکوایران: طلای جهانی طی امروز با رکورد قیمتی دیگری همراه شده و قیمت نقره نیز در نزدیکی اوج ۱۲ سال اخیر خود قرار گرفته است.

به گزارش اکوایران، طلا در روز دوشنبه (۳۰ مهر) به بالاترین سطح خود رسید، در حالیکه نقره به نزدیک‌ترین سطح قله ۱۲ ساله خود رشد کرد، زیرا افزایش عدم اطمینان در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و تنش‌ در خاورمیانه، روند صعودی طلا را که قبلا با انتظارات کاهش نرخ بهره تقویت شده بود، بیش از پیش تقویت کرده است.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۱۷:۲۰ به وقت ایران با رشد ۰/۷ درصدی به سطح ۲۷۳۹ دلار در هر اونس رسید؛ این در حالیست که قیمت لحظه‌ای فلز زرد پیش‌تر طی امروز به رکورد ۲۷۴۰ دلار نیز دست یافته بود. معاملات آتی طلای آمریکا نیز با رشد ۰/۷ درصدی در سطح ۲۷۵۰ دلار ایستاد.

قیمت طلا که به دلیل توانایی ذخیره ارزش، به‌عنوان یک حفاظ در برابر عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی تلقی می‌شود، طی سال جاری میلادی بیش از ۳۲ درصد افزایش یافته و چندین رکورد قیمتی را شکسته است، زیرا کاهش نرخ بهره فدرال رزرو همراه با تقاضای بالا، طوفان قیمتی کاملی را برای این فلز گران‌بها ایجاد کرده است.

با کمتر از دو هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور، و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، در تلاشند برخی ایالت‌های رقابتی‌تر را به خود جلب کنند.

جیوانی استانووو، تحلیل‌گر UBS گفت: «ما انتظار داریم که طلا در ۱۲ ماه آینده به ۲۹۰۰ دلار در هر اونس برسد که با کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو حمایت می‌شود.»

معامله‌گران اکنون ۹۰ درصد احتمال کاهش ۰/۲۵ درصدی توسط فدرال رزرو در نوامبر را می‌بینند.

قیمت لحظه‌ای نقره با رشد ۱/۲ درصدی به ۳۴ دلار در هر اونس رسیده که بالاترین سطح آن از اواخر سال ۲۰۱۲ است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
21 اکتبر 2024

اولین ماه پاییز طلایی شد/ تلخ‌کامی سهامداران ادامه یافت

اکوایران: مهرماه به کام دارندگان طلا و سکه تمام شد و اولین ماه پاییز طلایی شد با این حال زهرکامی سهامداران همچنان ادامه دارد.

پیش‌بینی قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت‌کوین با پیروزی ترامپ 21 اکتبر 2024

پیش‌بینی قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت‌کوین با پیروزی ترامپ

اکوایران: کارشناسان معتقدند در صورتی پیروزی دونالد ترامپ -‌رئیس‌جمهور پیشین آمریکا‌- در رقابت‌های انتخاباتی این کشور، سیاست‌های او در قبال بازار رمزارزها می‌تواند به شکل مثبت این بازار را تحت تأثیر قرار دهد.

صدای پای ترامپ در بازار ارز: دلار آمریکا تقویت شد 21 اکتبر 2024

صدای پای ترامپ در بازار ارز: دلار آمریکا تقویت شد

اکوایران: افزایش احتمال پیروزی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا و همچنین افزایش بازده اوراق خزانه‌داری این کشور سبب تقویت دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.