شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 16135
  • 13 آگوست 2023 - 9:24
  • 159 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت دلار با درهم ناهماهنگ شد

قیمت دلار با درهم ناهماهنگ شد
قیمت دلار با درهم ناهماهنگ شد

خبر تبادل زندانیان جدی شد، دلار هزار تومان افتاد/ یک میلیارد دلار کم شده از پول کره سوژه معامله‌گران بود/ اخبار مثبت دیروز پای چه کسانی را به بازار دلار باز کرد؟

اکوایران: بازاری‌ها در روز شنبه پول‌های آزاد شده از کره جنوبی را زیر ذره‌بین قرار داده بودند اما با دو فرم متفاوت؛ برخی جدی و دغدغه‌مند و برخی هم به طنز.

دغدغه‌مندان روی اثر این منابع در بازار در حال بحث بودند و نحوه مصرف آن. طنزپردازان هم روی رقم اعلام شده سوژه درست کرده بودند. آن‌ها می‌گفتند بالاخره ۷ میلیارد کره ازاد شد. معامله‌گران درمورد اینکه این دارایی در کره یک میلیاردش را از دست داده به طنز می‌گفتند امیدواریم تا به ایران برسد چیزی از آن باقی بماند. یک مورد دیگر که معامله‌گران درباره‌ آن حرف می‌زدند صحبت‌های دو طرف یعنی ایران و آمریکا درمورد نحوه مصرف پول‌ها توسط ایران بود. معامله‌گران می‌گویند یکسری از مقامات ایرانی مدعی‌اند هیچ محدودیتی برای دارایی‌های آزاد شده نخواهیم داشت، این ادعایی است که با اظهارات مقامات آمریکایی مغایرت دارد.

گزارش سی‌ان‌ان و صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی هم درمورد دارایی‌های ایران، در بازار دست به دست می‌شد. سی‌ان‌ان در روز شنبه درمورد نحوه مذاکرات ایران و آمریکا گفته که غیرمستقیم بوده و در دو هتل جداگانه در دوحه انجام شده خبر داده است. همچنین سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی گفته توافق تبادل زندانیان بین واشنگتن و تهران با میانجیگری قطر دو سال و نیم به طول انجامیده است. این دو سال و نیم سوژه معامله‌گران بود که چرا باید برای ۷ میلیارد دلار دو سال و نیم صبر کنیم که به ۶ میلیارد دلار تبدیل شود؟ از نظر معامله‌گران به طول انجامیدن مذاکرات به ضرر دارایی‌های بلوکه شده تمام شد.

محمدرضا فرزین هم گفته به دلیل پایین آمدن برابری پول کره در مقابل دلار، نزدیک به یک میلیارد دلار از ۷ میلیارد دلار ایران در کره جنوبی، کاهش یافت. محاسبه معامله‌گران می‌گوید یک میلیارد دلار به قیمت دلار شنبه برابر است با ۴۸ همت. ۴۸ همت هم برابر با ۴۰ درصد میزان اوراقی است که دولت در سال گذشته فروخته و تامین درآمد کرده بود.

قیمت دلار با خبر تبادل زندانیان و آزادسازی منابع در معاملات روز تعطیل جمعه که چند وقت پیش رئیس جمهور آن را رسمی نمی‌دانست، هزار تومان کاهش پیدا کرد و به کانال ۴۸ هزار تومان رفت. قیمت دلار در روز شنبه ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و درگیر مرز حمایت ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان شد و نتوانست این سطح را بشکند. این درحالی بود که قیمت دلار فردایی تا مرز ۴۸ هزار تومان هم پایین آمد. قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز به کار کرد و بعد از یک کاهش، در ۱۳ هزار و ۴۶۰ تومان بسته شد که ناهماهنگ با دلار بود.

با خبر به انجام رسیدن تبادل زندانیان دوباره افراطی‌ها وارد بازار شدند. کاهشی‌های افراطی معتقدند در صورت آزاد شدن دارایی‌های ایران قیمت دلار توانایی کاهش به دامنه ۳۰ هزار را دارد. افراطی‌های مقابل هم می‌گویند منابع بلوکه شده کره تبدیل شد به منابع بلوکه شده قطر و تاثیری در قیمت دلار داخل نخواهد داشت. اما منطقی‌های بازار نه سقوط کاهشی‌ها را می‌بینند نه اینکه این منابع در قیمت دلار تاثیر ندارد. از نظر آن‌ها تا وقتی‌که این منابع به‌طور کامل آزاد نشود بازار رو به پایین و شل خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر! 04 مه 2024

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!

اکوایران: نوسانات نرخ بهره، تورم و ارزش دلار بر قیمت کوتاه مدت نقره تاثیر می‌گذارد. در میان‌مدت، رشد صنایع مصرف‌کننده نقره و وضعیت تولید جهانی آن از جمله عوامل کلیدی تعیین‌کننده قیمت نقره هستند.

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.