یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 16766
  • 15 آگوست 2023 - 3:11
  • 153 بازدید
  • ۰ دیدگاه

معامله‌گران منتظر نوسان بزرگ بیت‌کوین باشند؛ بیت‌کوین از محدوده باریک خود خارج می‌شود؟

معامله‌گران منتظر نوسان بزرگ بیت‌کوین باشند؛ بیت‌کوین از محدوده باریک خود خارج می‌شود؟
معامله‌گران منتظر نوسان بزرگ بیت‌کوین باشند؛ بیت‌کوین از محدوده باریک خود خارج می‌شود؟

اکوایران: پس از هفته‌ها نوسان محدود، عوامل صعودی (گاوها) بیت‌کوین در تلاش برای بازگشت هستند، اما افزایش شاخص دلار آمریکا ممکن است روند صعودی را محدود کند.

به گزارش اکوایران، بیت کوین در ماه آگوست در محدوده باریک گیر کرده است. به طور معمول، دوره‌های نوسان محدود با افزایش دامنه دنبال می‌شوند. هر چه مدت زمان صرف‌شده در یک محدوده طولانی‌تر باشد، خروج نهایی از آن قوی‌تر است. تنها مشکل این است که زمان‌بندی قطعی شکست دشوار است. بنابراین، معامله‌گران باید مراقب باشند. در غیر این صورت، آنها ممکن است فرصت را برای سوار شدن بر موج حرکت پرطرفدار بعدی از دست بدهند.

یکی از دلایلی که ممکن است دارایی‌های ریسکی کاهش یابد، قدرت شاخص دلار آمریکا (DXY) است که برای چهار هفته متوالی افزایش یافته است.

در مقابل، بازارهای سهام ایالات متحده در چند روز گذشته وارد فاز اصلاحی شدند. شاخص S&P 500 (SPX) و Nasdaq Composite هر دو در دو هفته گذشته عقب نشینی کرده اند که نشان‌دهنده رزرو سود توسط معامله گران کوتاه مدت است.

سطوح حمایت و مقاومت مهمی که در بیت‌کوین و آلتکوین‌ها باید رعایت شود چیست؟ بیایید نمودارها را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

‌شاخص S&P 500 در ۳ آگوست به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) 4497 رسید و از آن زمان، عوامل نزولی (خرس‌ها) چندین تلاش عوامل صعودی (گاوها) را برای بردن قیمت به بالای این سطح خنثی کردند.

قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) 4443 در ۱۴ آگوست برگشت، که نشان می‌دهد عوامل صعودی (گاوها)با تمام توان از این سطح محافظت می‌کنند. خریداران تلاش خواهند کرد تا شتاب را حفظ کنند و قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. در صورت موفقیت، این شاخص می تواند مسیر خود را تا ۴۶۰۷ و متعاقباً به ۴۶۵۰ آغاز کند.

اگر عوامل نزولی (خرس‌ها) بخواهند کنترل را در دست بگیرند، باید از متحرک نمایی ۲۰ روزه محافظت کنند و قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند. این می تواند یک اصلاح عمیق تر را به ۴۳۰۰ و بعداً به ۴۲۰۰ آغاز کند.

حرکت بعدی احتمالاً پس از فرار قیمت از این محدوده آغاز خواهد شد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر حمایت ۲۸۵۸۵ دلار سقوط کند، می تواند تا ۲۶۰۰۰ دلار کاهش یابد. برعکس، رالی بالای ۳۰۳۵۰ دلار می‌تواند چشم انداز را به یک منطقه مقاومت بالا بین ۳۱۵۰۰ تا ۳۲۴۰۰ دلار افزایش دهد.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳ 05 مه 2024

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳

به عقیده تحلیلگران فنی، گارد بازار همچنان نزولی است و قیمت دلار با اصلاح می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود. حالا سوال این است که کف جدید قیمت دلار کجاست؟

05 مه 2024

الگوی سال گذشته دلار در ۱۴۰۳ تکرار می‌شود؟

اما آیا این ثبات در سال ۱۴۰۳ نیز می تواند وجود داشته باشد؟ داوود سوری، اقتصاددان، معتقد است که تکرار ثبات سال گذشته با چالش هایی در سال جاری مواجه خواهد بود. او دلیل اصلی افزایش قیمت دلار را تورم می‌داند و می‌گوید که سیاست‌های دولت برای تزریق منابع به بازار و به تاخیر انداختن […]

آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله 04 مه 2024

آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله

اکوایران: یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.