دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 18859
  • 22 آگوست 2023 - 8:31
  • 143 بازدید
  • ۰ دیدگاه

دلار و طلا کف‌های پایین‌تر را می‌بینند؟

دلار و طلا کف‌های پایین‌تر را می‌بینند؟
دلار و طلا کف‌های پایین‌تر را می‌بینند؟

قیمت دلار در سلیمانیه ارزانتر از هرات شد/ سکه فردایی به کانال ۲۸ رفت/ معامله‌گران می‌گویند بازار ارز در گارد نزولی است/ دلار و طلا کف‌های پایین‌تر را می‌بینند؟

اکوایران: معامله‌گران می‌گویند بازار جلوی حمایت‌هایشان به خط شده‌اند و آرام آرام به سمت پایین حرکت می‌کنند. آن‌ها دلیل این اتفاق را به خبرها ربط می‌هند. مهم‌ترین خبری که فعلا در بازار وجود دارد موضوع تبادل زندانیان و آزادسازی منابع بلوکه شده است.

در روز دوشنبه یک خبر به بازار آمد که دارایی‌های ایران از کره جنوبی به سوئیس منتقل شد. همچمین سخنگوی وزارت خارجه گفته آزادسازی دارایی‌های ایران درعراق در حال انجام است. البته ناصر کنعانی درمورد مذاکره با آمریکا هم صحبت کرده و گفته برنامه‌ای برای گفت‌وگو با آمریکا نداریم.

معامله‌گران می‌گفتند این خبر خیلی مهمی است اما با خبرهای موجود در بازار نظرشان متفاوت با صحبت کنعانی بود. آن‌ها به گزارش چند روز پیش فایننشال تایمز اشاره داشتند که گفته بود در یک توافق نانوشته آمریکا از ایران خواسته به عنوان بخشی از توافق، انتقال پهپاد به روسیه را متوقف کند، همچنین قرار شده ایران غنی‌سازی بالای ۶۰ درصد نکند و واشنگتن هم در مقابل تحریم نفت را سفت و سخت اجرا نمی‌کند.

این گمانه توافق نانوشته در روز دوشنبه با خبر بلومبرگ از صادرات نفت ایران در بازار قوت گرفت. بلومبرگ گفته تخمین زده می‌شود که ایران در ۲۰ روز اول مردادماه ۲٫۲ میلیون بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی صادر کرد.

قیمت دلار هرات در ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان شروع به کار کرد و با یک افزایش تا ۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان هم بالا رفت و در ادامه با کاهش حتی مرز حمایتی ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان را از دست داد. معامله‌گران صبح می‌گفتند قیمت دلار سلیمانیه زیر هرات آمده است. قیمت دلار سلیمانیه در روز دوشنبه با کاهش به حوالی ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و زیر ارز هرات رفت. البته یکسری از معامله‌گران هم می‌گفتند تهران مانع ریزش است.

قیمت سکه مثل روز یکشنبه بود و در ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شد. نکته قیمت سکه این بود که در معامللات عصر قیمت سکه فردایی افزایشی شد و به کانال ۲۸ میلیون رسید. معامله‌گران معتقد بودند لیدر بازار سکه است اما با خبرها و شرایط بازار این لیدری و افزایش سکه فردایی موقت است. در مجموع معامله‌گران معتقدند بازار در گارد نزول قرار گرفته و همچنان نزولی است مگر اینکه خبر منفی خاصی به بازار برسد.

فنی‌های بازار معتقدند خبر صادرات نفت ایران خیلی مهم است و اگر این روند تداوم داشته باشد می‌تواند قیمت‌ ارز و سکه را حتی در بلندمدت تحت تاثیر قرار بدهد. آن‌ها معتقدند اگر قیمت دلار هرات زیر ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد می‌توانیم شاهد فشار فروش باشیم. در این صورت حمایت بعدی دلار ۴۸ هزار و ۳۰۰ تا ۴۵۰ تومان است. در بازار طلای آبشده هم می‌گفتند تا زمانی‌که قیمت آبشده زیر ۱۰ میلیون باشد همچنان روند نزولی خواهد بود و به زودی کف‌های پایین‌تری می‌بینیم. البته معامله‌گران می‌گویند این پیش‌بینی‌های کاهشی زمانی محقق می‌شود که بازارساز بخواهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار 29 آوریل 2024

۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار

اکوایران: همزمان با نوسانات کاهشی قیمت دلار و تتر، برخی اخبار سیاسی و اقتصادی هم زمینه‌ساز ریزش قیمت سکه در بازار شده است.

عیار سکه‌های مبادله چند است؟ 29 آوریل 2024

عیار سکه‌های مبادله چند است؟

دلار در بازار ارز به قیمت اسفند پارسال برگشت/ نفس دلار در پشت خط گرفت/ معامله‌گران می‌گویند حجم تزریق بازار ساز بالاست/ ورود پول به صندوق‌های طلا رکورد میانگین سه ماهه را شکست/ عیار سکه‌های مبادله چند است؟

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی! 29 آوریل 2024

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی!

اکوایران: قیمت طلا به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تقاضای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی جهانی انتظار می‌رود که در کوتاه‌مدت افزایش یابد. در میان‌مدت، پیش‌بینی‌ها نشان از احتمال رسیدن قیمت طلا به بیش از ۲۵۰۰ دلار در هر اونس تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌دهند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.