جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 19465
  • 24 آگوست 2023 - 8:24
  • 143 بازدید
  • ۰ دیدگاه

معامله‌گران به طلاکارها مظنون شدند

معامله‌گران به طلاکارها مظنون شدند
معامله‌گران به طلاکارها مظنون شدند

قیمت‌ها در بازار به مقاومت خوردند/ معامله‌گران به طلاکارها مظنون شدند/ قیمت کپی ۱۰ هزار تومانی سوژه بازاری‌ها شده بود/ بازدهی دلار، سکه و‌مسکن چگونه بوده است؟

اکوایران: روز سه‌شنبه بازار ارز و سکه افزایشی شدند و کانال عوض کردند. در معاملات روز چهارشنبه قیمت‌ها به مرز مقاومت خوردند و اصلاحی شدند. در مجموع هم شاهد بازار کم‌نوسانی بودیم. قیمت دلار هرات در ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش در نیمه اول به ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان رسید اما نتوانست بالای این مرز مقاومتی تثبیت بدهد. بازار ارز هرات در نیمه دوم کاهش شد و در کف  ۴۹ هزار تومان بسته شد. قیمت دلار هرات در پشت خط فعلا کانال ۴۹ هزار را از دست داده و در مرز ۴۸ و ۴۹ در حال معامله است. 

قیمت سکه تا مرز ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفته بود و از این نقطه با افت تا ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پایین آمد. البته گفتنی است که سکه فردایی هنوز در کانال ۲۸ میلیون بود و در حوالی ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شد.  با این کاهش دلار و سکه معامله‌گران منتظر بودند طلای آبشده هم کانال ۱۰ میلیون را از دست دهد اما این اتفاق نیفتاد. آن‌ها می‌گفتند افزایش انس طلای جهانی کار را خراب کرد و شرط از دست رفتن کانال ۱۰ میلیون آبشده را رفتن دلار به زیر ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان می‌دانستند.

چهارشنبه اولین روز ماه بود و جدا از اینکه انواع خبر بازدهی بازارها دست به دست می‌چرخید یک گمانه هم درباره افزایش سه‌شنبه در بازار بود. معامله‌گران می‌گویند در آخرین روز مرداد بازار افزایش داشت و با ورود به ماه جدید این افزایش ادامه‌دار نبود که یک جای کار می‌لنگد. نظر ان‌ها این بود که طلاکارها در آخرین روز کاری مرداد قیمت را بالا بردند تا تسویه ماه بالا بسته شود. آن‌ها می‌گفتند اگر یادتان باشد در روز دوشنبه اولین بازاری که سیگنال افزایش داد سکه فردایی بود که به کانال ۲۸ میلیون رفت.

درمورد بازدهی بازارها یک خبر آمد که سود بانکی در پنج ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ بیشترین بازدهی را داشته است. این درحالی بود که با افزایش سه‌شنبه بازارها بیشترین بازدهی بازارها به سکه رسید و گفته می‌شد که سکه حدود ۵۰ درصد بالاتر از سود بانکی بازدهی داشته است.

یک آمار از رشد قیمت بازارها هم از روزنامه فرهیختگان در بازار بود. طبق این گزارش در سی سال گذشته رشد قیمت زمین در شهر تهران ۱۱۰۰ برابر شده و بعد آن رشد قیمت سکه در رتبه دوم بود که ۷۲۷ برابر شده است.

در روز چهارشنبه که در بازار نه خبر بود و نه نوسان خاصی داشت معامله‌گران یک سوژه جدید پیدا کرده بودند. سوژه آن‌ها درباره بی‌ارزش شدن پول ملی بود. آن‌ها می‌گفتند اگر الان یک ۱۰ هزار تومانی را کپی رنگی بگیری ۱۷ هزار تومان باید پول بدهی. یعنی ۱۰ هزار تومانی جعلی گرانتر از اصل درمی‌آید. 

معامله‌گران فنی می‌گویند نزدیک به ۴۰ روز است که قیمت دلار هرات بین ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان گیر کرده و فقط یکی دو باری از این بازه خارج شده و سریع به آن برگشته است. آن‌ها می‌گفتند همین نشان می‌دهد که قیمت دلار در دست بازارساز است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.