پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 19598
  • 24 آگوست 2023 - 20:12
  • 181 بازدید
  • ۰ دیدگاه

واکنش معامله‌گران دلار به مرگ رهبر واگنر

واکنش معامله‌گران دلار به مرگ رهبر واگنر
واکنش معامله‌گران دلار به مرگ رهبر واگنر

اکوایران: در شامگاه چهارشنبه خبر سقوط هواپیمای پریگوژین سوژه معامله‌گران شد. صحبت معامله‌گران درباره شورش گروه واگنر به رهبری پریگوژین در ابتدای تیر ماه بود که قیمت دلار قبل از این اتفاق در همین حوالی این روزهای بازار بود.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در شکستن مرز مقاومتی ناکام ماند. این مرز مقاومتی در معاملات دو هفته گذشته هم به مرز سختی بدل شده بود و قیمت دلار هرات نتوانسته بود آن را بشکند. قیمت دلار هرات روز چهارشنبه ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان شروع به کار کرد و در نیمه اول از خود میل به افزایش نشان داد و تا ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفت. در ادامه و در نیمه دوم بازار، قیمت دلار هرات در تثبیت نرخ در بالای مرز مقاومتی ناکام ماند و با کاهش به کف ۴۹ هزار تومان رسید. در پشت خط چهارشنبه قیمت دلار حتی کانال ۴۹ هزار تومان را از دست داد و به ۴۸ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. 

قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۵۷۰ تومان باز شد و با افزایش در ۱۳ هزار و ۶۳۰ تومان بسته شد. درهم دلاری با این نرخ درهم ۵۰ هزار تومان برآورد می‌شود که شکاف هزار تومانی با قیمت دلار هرات دارد.

در شامگاه چهارشنبه خبر سقوط هواپیمای پریگوژین سوژه معامله‌گران شد. صحبت معامله‌گران درباره شورش گروه واگنر به رهبری پریگوژین در ابتدای تیر ماه بود که قیمت دلار قبل از این اتفاق در همین حوالی این روزهای بازار بود. در آن روز قیمت دلار هرات مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان را شکست و با افزایش وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شد. در مجموع قیمت دلار در روزی که خبر شورش واگنر به بازار رسید با تمام اخبار مثبت دیگر نزدیک به ۱۵۰۰ تومان افزایش داشت. 

عده‌ای از معامله‌گران معتقدند قیمت دلار در کمتر از یک هفته دوباره نوسانی خواهد شد. این دسته با اشاره به این موضوع که قیمت دلار در چارت نشان می‌دهد که خبر جدیدی به بازار مخابره خواهد شد.

معامله‌گران فنی معتقدند قیمت دلار در روز چهارشنبه به مقاومت مهم ۴۹ هزار و ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان خورد و اصلاح داد. از نظر آن‌ها مقاومت مهم‌تر در بازار دلار سطح ۴۹ هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان است که در صورت تثبیت قیمت بالای این مرز می‌توان با قطعیت گفت روند دلار صعودی شده است. اما اگر قیمت دلار همچنان در زیر مرز مقاومت مهم تثبیت دهد همچنان بازار در روند نزول است. حمایت مهم دلار در روز پنجشنبه ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان و سد مهم در برابر کاهش دلار ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان است که در این هفته نتوانست زیر آن تثبیت دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بهترین بروکر برای معاملات طلا در ایران و ویژگی‌های آنها 09 مه 2024
فکت کوینز | آموزش، اخبار، تحلیل، ارز دیجیتال و فارکس

بهترین بروکر برای معاملات طلا در ایران و ویژگی‌های آنها

بازار معاملاتی آنلاین امکان ترید هر نوع نماد معاملاتی را دارد که از آن جمله می‌توانیم به معاملات طلا اشاره کنیم. کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی معاملات طلا را انجام دهند، اما انتخاب بهترین بروکر اهمیت زیادی دارد.

بازار سکه کم عمق شد/ دلایل اصلی که بازار را بی‌جان کرد 09 مه 2024

بازار سکه کم عمق شد/ دلایل اصلی که بازار را بی‌جان کرد

اکوایران: سکه‌بازان می‌گویند که حجم معاملات بازار طلا و سکه کم‌عمق شده است. به عقیده تحلیل‌گران تکنیکال، بازار نه جان افزایش دارد و نه قدرت کاهش. از منظر فنی بازار از لحاظ زمانی به استراحت رفته و اگر فاند خبری خاصی به آن مخابره نشود، نوسان زیادی نخواهیم داشت.

09 مه 2024

علت ارزش رشد ین چه بود؟

بسیاری علت این نوسانات و رشد ارزش ین را محصول مداخله ارزی ژاپن و وقایع اقتصادی آمریکا می‌دانند که علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی به تفصیل درباره آن صحبت می‌کند.     ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید. [کل: ۰ میانگین: ۰]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.