شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 21420
  • 30 آگوست 2023 - 14:12
  • 150 بازدید
  • ۰ دیدگاه

مرز جان سخت دلار

مرز جان سخت دلار
مرز جان سخت دلار

اکوایران: نگاهی به کارنامه ۱۵ روزه نرخ دلار در بازار ارز تهران نشان می‌دهد که قیمت دلار در محدوده ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان تا محدوده ۴۹ هزارو ۲۰۰ تومان در نوسان بوده است.

به گزارش اکو ایران، در نیم ماه اخیر نه جناح کاهشی و نه جناح افزایشی بازار نتوانستند دلار را در منطقه مورد نظر خود تثبیت کند. البته، قیمت دلار در بیشتر روزها بالای مرز ۴۹ هزار تومان معامله شده، با این حال محدوده ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان به مرز جان سخت بازار دلار در چند وقت گذشته تبدیل شده است. هرگاه بازیگران ارزی به سمت این مرز حرکت کردند، در نهایت مجبور به عقب‌نشینی شدند.

به‌نظر می‌رسد، به‌دنبال کاهش ریسک‌های سیاسی که در راستای بهبود شرایط دیپلماتیک کشور رخ داده است، سطح تقاضا برای خرید دلار در معاملات خرد به شکل چشمگیری کاهش یافته است. 

از سوی دیگر، به‌عقیده جمعی از معامله‌گران دست بازارساز در ماه‌های اخیر پر‌تر از سال قبل شده است. این افراد با اشاره به آزاد‌سازی دارایی‌های بلوکه شده ارزی معتقدند که اوضاع ذخایر ارزی بانک مرکزی مطلوب است و در نتیجه این نهاد بازارساز در مواقع لزوم می‌تواند جلوی شکل‌گیری نوسان در بازار را بگیرد. 

در نهایت به‌‌عقیده عده‌ای از این افراد سفر بخشی از هموطنان به کشور عراق به مناسبت مراسم اربعین حسینی عاملی در جهت کاهش حجم معاملات ارزی است.

برخی از معامله‌گران باور دارند بازار ارز تهران در حال حاضر در انتظار سفر معاون گروسی به تهران است.

طبق خبرهای منتشر شده، پایان شهریور نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود. قرار است تا آن زمان موضوع دو مکان اختلافی دیگر میان ایران و آژانس تعیین تکلیف شود. بنابراین برخی از معامله‌گران به این سفر و نتایج آن چشم دوخته‌اند.

در شرایط فعلی، حمایت ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان و مقاومت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان برای قیمت دلار در تهران حائز اهمیت است. تحلیلگران اقتصادی معتقدند قیمت از هر طرف که خارج شود روند جدید شکل خواهد گرفت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
خطرات تورمی در پس تنش‌های خاورمیانه/ هشدار بانک جهانی در خصوص نرخ بهره! 11 مه 2024

خطرات تورمی در پس تنش‌های خاورمیانه/ هشدار بانک جهانی در خصوص نرخ بهره!

اکوایران: بانک جهانی اعلام کرده است که قیمت‌های جهانی کالا پس از کاهش شدید، هم‌اکنون ثابت شده‌اند، که می‌تواند کاهش سریع نرخ‌های بهره توسط بانک‌های مرکزی را دشوار سازد. تنش‌های ژئوپلیتیکی مداوم و احتمال بروز تنش در خاورمیانه می‌تواند تورم جهانی را افزایش دهد. قیمت طلا و فلزات مورد نیاز برای انتقال انرژی پاک نیز افزایش می‌یابد.

هراس دلار از حضور پررنگ بازارساز 11 مه 2024

هراس دلار از حضور پررنگ بازارساز

به عقیده تحلیل‌گران فنی بازار به خودی خود جان نوسان بالایی ندارد اما اگر بازارساز در بازار با مداخله حضور پررنگی داشته باشد قیمت دلار می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود. تابناک مدعی شده به زودی بانک مرکزی ایران برای کنترل نرخ ارز به بازار سلیمانیه ورود خواهد کرد.

سکه تمام رکورددار رشد هفتگی/ سکه گرمی بیشترین زیان را ثبت کرد 10 مه 2024

سکه تمام رکورددار رشد هفتگی/ سکه گرمی بیشترین زیان را ثبت کرد

اکوایران: در رکود هفتگی بازار ارز و طلا سکه امامی رکورددار رشد هفتگی و سکه یک گرمی پرچمدار سقوط شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.