پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 24418
  • 10 سپتامبر 2023 - 14:12
  • 150 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سد محکم قیمت دلار در برابر افزایش

سد محکم قیمت دلار در برابر افزایش
سد محکم قیمت دلار در برابر افزایش

اکوایران: به‌عقیده معامله‌گران سد محکم در برابر افزایش قیمت دلار ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان است که اگر بالای این مرز مقاومتی تثبیت دهد هدف موج صعود کانال ۵۲ هزار تومان را خواهد بود.

به‌گزارش اکوایران،‌ معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار در روز شنبه افزایشی استارت زد اما در ادامه طلای آبشده با آن همراهی نکرد و کاهشی شد. قیمت دلار هرات در روز شنبه ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان شروع به کارکرد و با افزایش به بالای مرز مقاومتش رسید. بیشترین قیمتی که دلار هرات در روز شنبه دید ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان بود که در نیمه اول به آن رسید و در ادامه، یعنی نیمه دوم روز، کاهشی شد و به نرخ ابتدای صبح برگشت.

گروهی از فعالان بازار کاهش روز شنبه را به گپ جامانده در چارت ربط می‌دادند. این دسته تصور می‌کنند پس از پرشدن امکان افزایش در بازار وجود دارد. این دسته برای صحت صحبت‌های خود به قیمت درهم امارت اشاره داشتند که در معاملات شنبه در ۱۳ هزار و ۷۴۰ تومان بسته شد. با این نرخ، قیمتِ دلاریِ درهم ۵۰ هزار و ۴۲۵ تومان برآورد می‌شود.

پس از کاهش قیمت دلار در نیمه دوم عده‌ای از معامله‌گران معتقد بودند اگر قیمت دلار دو ساعت بالای ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان تثبیت دهد در پشت‌ِخط می‌تواند وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود. اما این اتفاق نیفتاد و قیمت دلار هرات در پشتِ‌خط شنبه در ۴۹ هزار و ۶۸۰ تومان بسته شد.

به‌عقیده معامله‌گران سد محکم در برابر افزایش قیمت دلار ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان است که اگر بالای این مرز مقاومتی تثبیت دهد هدف موج صعود کانال ۵۲ هزار تومان را خواهد بود. گروهی از معامله‌گران هم معتقدند این بالاهایِ قیمت دلار برای تکمیل الگو در چارت هستند و در نهایت سرنوشت قیمت دلار همراه با نزول خواهد بود.

 معامله‌گران فنی در بازار معتقدند قیمت دلار خط روند نزول را در چارت شکسته و اگر این شکست در بازار جعلی نباشد، موج صعود شروع شده است. اگر قیمت دلار امروز در بالای مرز مقاومت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت دهد، می‌شود گفت شکست خط نزول فیک نیست. در این صورت اولین مقاومت دلار ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
در صندوق‌های طلا چه خبر است؟ / مداخلات ارزی بازارساز برای کنترل نوسانات بازار ارز تمدید شد 09 مه 2024

در صندوق‌های طلا چه خبر است؟ / مداخلات ارزی بازارساز برای کنترل نوسانات بازار ارز تمدید شد

بازار از پشت خط هرات علامت کاهش گرفت/ دلار هرات در حمایت از کف هت‌تریک کرد/ حس بازار به سفر گروسی مثبت شد اما معامله‌گران منتظر گزارش شورای حکام هستند/ در صندوق‌های طلا چه خبر است؟

شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد 09 مه 2024

شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد

اکوایران: شرکت آمریکایی مایکرواستراتژی اخیرا تعداد قابل توجهی بیت‌کوین خریداری کرده که باعث شده این شرکت بیش از هر کشوری در جهان، بیت‌کوین در اختیار داشته باشد.

09 مه 2024

تمدید روادید حضور ارزی در اسلامبول

بازار ارز و سکه همچنان در بازه حبس شده خودش در حال نوسان رفت و برگشتی است. از هفته گذشته قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه برای سومین بار به کف حمایتی خودش رسید و باز هم در شکستن آن ناکام بود.  بحث داغ بازار همچنان تعطیلی طلافروشان بود. با همه اخباری که در پشت […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.