اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛ اولترابوک ها نوعی لپ‌تاپ نازک (با ضخامت کمتر از ۲۰ میلی‌متر) و سبک بوده و هدف از ساخت آن‌ها، دست‌یابی به کالایی با قیمت کم و کارایی بالا می‌باشد. کسی که این کالا را رواج داده، کسی نیست جز اینتل و تصمیم دارد کامپیوتر بعدی شما اولترا بوک باشد. […]

اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛ اولترابوک ها نوعی لپ‌تاپ نازک (با ضخامت کمتر از ۲۰ میلی‌متر) و سبک بوده و هدف از ساخت آن‌ها، دست‌یابی به کالایی با قیمت کم و کارایی بالا می‌باشد. کسی که این کالا را رواج داده، کسی نیست جز اینتل و تصمیم دارد کامپیوتر بعدی شما اولترا بوک باشد. اولترابوک‌ها به واسطه‌ی پردازنده‌های کم مصرف سندی بریج اینتل، کارت گرافیک‌های داخلی مجتمع اینتل، SSD به عنوان درایو دائم، و تمرکز بر روی طراحی و نمای بیرونیشان شناخته می‌شوند. اگر هریک از ویژگی‌های مذکور شما را یاد مک‌بوک ایر اپل می‌اندازد، پس درست فکر کرده‌اید زیرا اکثر اولترابوک‌ها از نظر بسیاری از فاکتورها از جمله وزن و طراحی به تقلید از مک‌بوک طراحی می‌شوند و همچنین با ساخت آن‌ها سعی می‌شود تا با تبلت‌های مبتنی بر ARM رقابت شود .

علاوه بر آنچه گفته شد، اصطلاح “اولترابوک” یک اصطلاح تجاری است که کلاس جدیدی از لپ‌تاپ‌های اینتل را توصیف می‌کند و به گونه‌ای طراحی می‌شوند تا قیمتی زیر ۱۰۰۰دلار داشته باشند بدون اینکه کیفیت و عملکرد قربانی قیمت پایین شود. از طرف دیگر، نازک‌ بودن اولترابوک‌ها، می‌تواند کم شدن پورت‌ها را به دنبال داشته باشد و ممکن است بسیاری از تجهیزاتی که لپ‌تاپ‌های معمولی و گران قیمت دارند، اولترابوک‌ها نداشته باشند. مثلا DVD رایتر، پورت‌های USB متعدد، HDMI، پورت‌های اترنت یا هر پورت اضافی دیگر که شما انتظار دارید لپ‌تاپ‌های ویندوزی آن‌ها را داشته باشند.

در بازار قیمت لپ تاپ ۱۳.۳ اینچی اپل مدل MacBook Air MGN۶۳ ۲۰۲۰ LLA مبلغ ۴۳ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان است این در حالیست که قیمت لپ تاپ ۱۴.۲ اینچی اپل مدل  ۲۰۲۳ MacBook Pro MPHG۳ مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان است.

مت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها در بازار ممکن است با نرخ امروز بازار متفاوت باشد.

 جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لپ تاپ به سرویسدیجیتال در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

قیمت انواع لپ تاپ اپل
مدل و مشخصات سایز / اینچ قیمت / تومان
MacBook Air MGN۶۳ ۲۰۲۰ LLA ۱۳.۳

۴۳,۲۹۰,۰۰۰

MacBook Air-B M۲ ۲۰۲۲ ۱۳.۶

۵۵,۲۳۰,۰۰۰

MacBook Pro MNWA۳ ۲۰۲۳ ۱۶.۲

۱۷۸,۷۵۰,۰۰۰

 ۲۰۲۳ MacBook Pro MPHG۳ ۱۴.۲

۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰

 ۲۰۲۳ MacBook Pro MPHE۳ ۱۴.۲

۱۰۰,۵۰۰,۰۰۰

MacBook Pro MNWD۳ ۲۰۲۳ ۱۶.۲

۱۲۷,۶۰۰,۰۰۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]