سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 24424
  • 10 سپتامبر 2023 - 14:12
  • 160 بازدید
  • ۰ دیدگاه

دو پیش بینی متفاوت قیمت سکه

دو پیش بینی متفاوت قیمت سکه
دو پیش بینی متفاوت قیمت سکه

اکوایران: گروهی از سکه‌بازان در معاملات پشت‌خطی شنبه شب با اشاره به نزدیکی دلار به مرز ۵۰ هزار تومان، سعی داشتند احتمال صعودی شدن قیمت سکه را برجسته کنند. با این‌ حال کاهشی‌ها می‌گفتند رفتار سکه هوشیارانه‌تر از نرخ دلار است.

به گزارش اکوایران، در معاملات پشت‌خطی شنبه شب معامله‌گران درباره قیمت سکه امامی در دومین روز هفته جاری دو دیدگاه متضاد داشتند. دسته اول یا همان جناج افزایشی بازار سعی داشتند با برجسته‌کردن فاصله اندک قیمت دلار با مرز روانی ۵۰ هزار تومان‌ احتمال صعود قیمت سکه را پررنگ‌‌ کنند.

قیمت دلار در بازار پشت‌خطی شنبه شب نزدیک مرز ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان قرار داشت. به‌عقیده فعالان اقتصادی تا زمانی که دلار در این محدوده باشد قیمت سکه می‌تواند یه سمت پله‌های بالاتر گام بردارد.

البته یکی دیگر از شروط رشد قیمت سکه این است که طلای آب‌شده رشد معناداری را ثبت کند. طلا دیروز تا نزدیک ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان پیش رفت اما در ادامه معاملات زیر ۱۰ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان قرار گرفت.

از سوی دیگر، کاهشی‌ها می‌گفتند رفتار سکه بازان هوشیارانه‌تر از نرخ دلار است. به باور آنها معامله‌گران سکه به اخبار سیاسی چشم دوخته‌اند و به زودی اخبار جدید از نشست شورای حکام درباره ایران می‌تواند در  تعیین جهت‌گیری مسیر حرکتی بازار ارز و سکه اثر مثبت یا منفی بگذارد.

فنی‌های بازار معتقدند سکه درحال‌حاضر دو مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ و ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد که اگر بالای این دو محدوده ماندگار شود، برای شکست کانال ۲۹ میلیون تومان تلاش خواهد کرد.

با این حال اگر مرز ۲۸ میلیون تومان ازدست‌برود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۷ میلیون تومان وجود دارد. یک نکته مهم این است که تا زمانی که سکه بالای ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد شانس سکه‌بازان افزایشی برای صعود بیشتر است.

قیمت واقعی (بی‌حباب) هر قطعه سکه امامی در بازار امروز یکشنبه ۱۹ شهریور ماه ۲۲ میلیون و ۴۹۴ هزار تومان است که با قیمت نقدی در بازار ۵ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان فاصله را نشان می‌دهد.

حباب سکه 19 شهریور

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ابزار جدید هکرهای کره شمالی برای حمله به همسایه جنوبی 14 مه 2024

ابزار جدید هکرهای کره شمالی برای حمله به همسایه جنوبی

اکوایران: گزارش‌ها حاکی از آن است که هکرهای کره شمالی از یک بدافزار جدید برای حمله به شرکت‌های کریپتو در کره جنوبی استفاده می‌کنند.

14 مه 2024

دلار نگاه به ۵۷ دارد؟

روند نزول بازار ارز و سکه به روز دوشنبه رسید و قیمت دلار و سکه یک کانال دیگر از دست دادند.  قیمت دلار هرات وارد کانال ۵۸ هزار تومان شد و قیمت سکه هم با کاهش به کانال ۴۰ میلیون رسید. به عقیده تحلیلگران فنی بازار ارز چراغ دلار ۵۷ هزار تومانی را روشن کرده […]

فشار مربوط به سود، عامل کاهش قیمت طلا 14 مه 2024

فشار مربوط به سود، عامل کاهش قیمت طلا

اکوایران: گزارش سایت کیتکو به روند تغییرات قیمت طلا و معاملات آتی این فلزات گران‌بها پرداخته است. در حال حاضر، معامله‌گرانی که به روند صعودی قیمت طلا امیدوار هستند، کنترل بازار را دست دارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.