بخش های دولتی حق رقابت با دانش بنیان ها را ندارند
بخش های دولتی حق رقابت با دانش بنیان ها را ندارند

اقتصاد ایران: عضو هیأت رئیسه مجلس در جمع زنان فناور و مدیر عامل شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: برابر با قانون تمام بخش‌های دولتی از رقابت با شرکت‌های دانش‌بنیان منع شده‌اند و این شرکت‌ها در صورت مشاهده تخلف، حق شکایت دارند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید محسن دهنوی، عضو هیأت رئیسه مجلس و رئیس فراکسیون دانش‌بنیان  در جمع زنان مدیرعامل شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به حمایت قانون از ممانعت از رقابت با شرکت‌های خصوصی که از دغدغه‌های مطرح‌شده توسط بانوان فناور بود، گفت: منع رقابت بخش دولتی با شرکت‌های دانش‌بنیان در قانون جهش تولد دانش‌بنیان آورده شده است و نیاز به اجرا و نظارت دقیق دارد.

او تصریح کرد: در قانون جهش تولید دانش‌بنیان ذکر شده است که هیچ بخش دولتی حق ندارد با بخش خصوصی رقابت کند. در معاونت علمی و فناوری نیز برای این موضوع کمیته تشکیل شده است و هر فناور و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان می‌تواند مصداق‌های رقابت بخش دولتی را با این کمیته درمیان بگذارد و ثبت شکایت کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به یک مورد از پیگیری‌های این کمیته گفت: در چند وقت اخیر نیز شاهد پیگیری یک رقابت نادرست بودیم که در آن یک شرکت دانش‌بنیان خصوصی از یک مجموعه بزرگ دولتی به همین علت شکایت کرد و این مجموعه از رقابت منع شد. اگر جایی موردی مشابه با این وجود داشته باشد، شرکت دانش‌بنیان یا استارت‌آپ‌ها می‌توانند شکایت و پیگیری کنند.

گفتنی است، در سه ماهه آخر سال گذشته، آئین‌نامه بند «پ» ماده ۱۷ قانون جهش تولید دانش‌بنیان از طرف رئیس جمهور ابلاغ شد و به سازوکار مقابله رقابت بخش دولتی با بخش خصوصی پرداخته است. مطابق با این قانون، در جایی که بخش خصوصی، به ویژه شرکت دانش‌بنیان، بتواند محصول استاندارد را در حجم مشخصی از بازار یک حوزه تولید کند، ورود بخش دولتی به آن حوزه غیر قانونی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]