سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 24636
  • 11 سپتامبر 2023 - 8:11
  • 141 بازدید
  • ۰ دیدگاه

با انجام تبادل زندانی قیمت دلار چه می‌شود؟

با انجام تبادل زندانی قیمت دلار چه می‌شود؟
با انجام تبادل زندانی قیمت دلار چه می‌شود؟

در بازار یکشنبه قیمت‌ها ناهمخوان شدند/ قیمت دلار زیر ۴۹ هزار و ۲۰۰ یعنی از صعود خبری نیست/ یورو در بازار رسمی دو قیمتی شد/ با انجام تبادل زندانی قیمت دلار چه می‌شود؟

به گزارش اکوایران، در روز یکشنبه بازار ارز با ریزموج‌ها رنج شد. معامله‌گران صبح یکشنبه می‌گفتند تمایلات صعودی در بازار شنبه نشان داد که بازار یکشنبه میل به افزایش ندارد. آن‌ها می‌گویند سقف و کف‌ را می‌دانیم ولی بازار آنقدر رنج است که نمی‌صرفد معامله کنی. قیمت دلار هرات در ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان شروع به کار کرد و در طول معاملات یکشنبه بین ۴۹ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان نوسان داد.

ناهمخوانی در بازار

نکته قیمتی بازار ناهمخوانی بازارها بود. قیمت سکه فردایی با سکه نقدی نمی‌خواند. سکه فردایی با کاهش به ۲۸ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان رسید ولی سکه نقدی بازار جلوتر از آن و در ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. البته در معاملات صبح قیمت نقدی دلار هرات هم بالاتر از فردایی بود. یک ناهمخوانی دیگر هم داشتیم که بین تتر و قیمت دلار بود. قیمت تتر در روز شنبه از خود میل به کاهش نشان داد و در کف حمایتی معامله می‌شد اما دلار با افزایش به مقاومت ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید، در روز یکشنبه حرکت دلار و تتر برعکس شد. قیمت تتر بیشتر میل به صعود نشان داد و به مرز مقاومت رسید ولی دلار از مقاومت فاصله گرفت.

در روز یکشنبه درحالیکه گروهی از معامله‌گران یکسری دلایل برای رشد قیمت دلار عنوان می کردند،‌ در معاملات عصر خبر رویترز درباره تبادل زندانیان آمد.

گروه افزایشی به دلایل انتظارات تورمی، نشست شورای حکام، تنش آذربایجان و ارمنستان و سیگنال بازارساز معتقدند در ادامه قیمت دلار افزایشی خواهد بود. رویترز هم در گزارشی مدعی شده هنگامی که ۶ میلیارد دلار از وجوه مسدود شده ایران در روزهای آینده به بانک‌های قطر منتقل می‌شود، بر اساس نقشه راهی که با دقت طراحی شده، پس از انتقال پول‌ها به قطر، تبادل زندانی اتفاق می‌افتد. از نظر افزایشی‌ها با خبر تبادل زندانیان و آزادسازی وجوه ایران همان زمان انتشار نوسان‌گیری شد و قیمت دلار نتوانست زیر ۴۸ هزار تومان برود و این گزارش بیشتر خبردرمانی است. اما منطقی‌های بازار می‌گویند انجام تبادل به قیمت‌ها نوسان کاهشی هیجانی می‌دهد.

با این حساب بازار ارز به حالت انتظاری درآمده است. اول اینکه فردا نشست شورای حکام است و دوم در روزهای آینده تبادل زندانیان در پیش است.

 

فنی‌ها می‌گویند تا قیمت دلار زیر ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان نرود نمی‌شود گفت از روند صعود دست کشیده است. در طلای آبشده هم قیمت ۱۰ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان مهم است و اگر قیمت زیر این سطح برود، حمایت مهم ۱۰ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان را پیش‌رو دارد که معامله‌گران معتقدند بدون خبر زیر آن سطح نمی‌رود.

نکته مهم برای معامله‌گران

گروهی از معامله‌گران همچنان می‌گویند قیمت‌ها باید بالا برود و ریز موج‌ها را با ریزش اشتباه نگیرید. یک گوشزد هم معامله‌گران فنی دارند و می‌گویند بازار رنج است و به احتمال زیاد انس طلای جهانی نوسان رو به کاهش داشته باشد و زیر ۱۹۰۰ دلار برود، پس معامله گران باید این نکته‌ را در پوزیشن‌های معاملاتی لحاظ کنند.

نکته بازار ارز نرخ یورو بر روی برخی از تابلو‌های صرافی‌هاست. با اینکه قیمت یورو در مرکز مبادله ۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان بود، یکسری از صرافی‌ها قیمت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان را زدند که هزار تومان بالاتر از مرکز مبادله است و با قواعد اعمالی بانک مرکزی ناهمخوان هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
30 آوریل 2024

مصوبه ارز ترجیحی و تاثیر آن بر قیمت دلار

بازار ارز و سکه از کف تزریقی برگشت خورد. با این برگشت قیمت دلار و سکه یک کانال بالا آمدند. نکته بازار درمورد ارز ترجیحی یا همان ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی است. در بازار شنیده می‌شد که درباره ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تصمیمات جدیدی گرفته شده است. مصوبه دولت برای ۲۸ هزار […]

30 آوریل 2024

حرکت طلا در انتظار شلیک پاول

در ویژه برنامه اکوایران درباره بازار طلا، علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی به این سوالات پاسخ می‌دهد. رضاپور همچنین از علت رشد و ریزش سنگین اخیر این دارایی صحبت کرده و آینده قیمتی طلا را با توجه جلسه پیش‌روی فدرال رزرو پیش‌بینی می‌کند.   ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود […]

سرمایه‌گذاری چشمگیر تتر در یک شرکت فناوری 30 آوریل 2024

سرمایه‌گذاری چشمگیر تتر در یک شرکت فناوری

اکوایران: بخش جدیدی از شرکت تتر، یک سرمایه‌گذاری استراتژیک به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار در یک شرکت فناوری انجام داده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.