۱۰ تا از ثروتمندترین کشورهای جهان با بیشترین منابع طبیعی
۱۰ تا از ثروتمندترین کشورهای جهان با بیشترین منابع طبیعی

اخیراً فهرست ۱۰ کشور ثروتمند جهان با شاخص منابع طبیعی منتشر شده است. در این رتبه بندی روسیه در صدر و ایران در جایگاه پنجم قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روزیاتو،  در این فهرست به ترتیب کشورهای روسیه، آمریکا، عربستان، کانادا، ایران، چین، برزیل، استرالیا، عراق و ونزوئلا حضور دارند.
منابع طبیعی نهاده های خامی هستند که برای ساختن هر چیزی که استفاده می کنیم، از کالاهای واسطه ای گرفته تا محصولات نهایی استفاده می شود. این منابع در میان ذخایری که هنوز استخراج نشده اند، در زمین یافت می شوند.
منابع تجدیدپذیر منابعی هستند که عرضه آنها با استفاده کاهش نمی یابد، از جمله انرژی خورشیدی، نیروی باد و انرژی آبی. منابع تجدید ناپذیر مانند سوخت های فسیلی و فلزات استخراج شده دارای ذخایر محدودی هستند که در اثر استخراج کاهش می یابند.

طبق آمار Statista ده کشور با ارزش‌ترین ذخایر منابع طبیعی بر اساس ارزش کل برآورد شده تا سال ۲۰۲۱ معرفی شده اند.
ارزش منابع طبیعی ایران ۲۷.۳ تریلیون دلار برآورد شده است. در سال ۲۰۲۰، این کشور پنجمین تولیدکننده بزرگ نفت خام در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بود. ایران همچنین سومین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی جهان در سال ۲۰۱۹ بوده است.

سایر منابع طبیعی شامل زغال سنگ، مس، سنگ آهن، سرب، منگنز، روی و گوگرد است. زمین های زراعی، پسته، زعفران و میوه ها نیز به ارزش تخمینی کمک می کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]